eArşiv@Adu

Okulöncesi öğretmenliği anabilim dalı öğretim elemanlarının benlik saygıları, iş doyum ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Koruklu, Nermin
dc.contributor.author Balkar, Hava
dc.date.accessioned 2016-01-04T14:29:39Z
dc.date.available 2016-01-04T14:29:39Z
dc.date.issued 2009-01-01
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32914467&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/862
dc.description.abstract Okulöncesi öğretim elemanları 0-6 yaş aralığındaki çocukların eğitimini üstlenecek öğretmenlerin eğitiminden sorumludur. Bu kapsamda kendi tükenmişlikleri, iş doyumlarının ve benlik saygılarının yetiştireceği öğretmen adaylarına ve dolayısıyla çocuklara etkisi olacaktır. Bu nedenle bu çalışmada, okulöncesi öğretmenliği anabilim dalı öğretim elemanlarının benlik saygıları, tükenmişlik düzeyleri ve iş doyumlarının farklılaşıp farklılaşmadığı bazı değişkenler açısından incelenmiştir. Bu araştırmanın genel amacı “Okulöncesi öğretmenliği anabilim dalında görev yapan öğretim elemanlarının benlik saygıları, iş doyum ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi bazı değişkenlere göre incelemektir.” Araştırmanın evrenini Türkiye’de devlet üniversitelerinin okulöncesi öğretmenliği anabilim dalında görev yapan öğretim elemanları oluşturmaktadır. Tüm üniversitelere ulaşılmaya çalışılmıştır. Ancak 57 öğretim elemanından dönüt alınabilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler SPSS- 15.0 paket programında değerlendirilmiş ve anlamlılık düzeyi .05 esas alınmıştır. Yapılan araştırmanın sonucuna göre okulöncesi eğitim öğretim elemanlarının benlik saygısı düzeyi ile kıdem, medeni durum ve cinsiyet değişkenleri arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir (p<.05). Maslach Tükenmişlik ölçeği, duygusal tükemişlik, duyarsızlaşma, kişisel başarısızlık alt boyutlarıyla kıdem, yaş, unvan, cinsiyet, medeni durum, sosyal etkinliklere katılım değişkenleri arasında anlamlı bir fark elde edilememiştir (p>.05). Ayrıca iş doyum düzeyi ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir (p<.05). tr_TR
dc.description.abstract Pre-school academic staff are responsible for training of the theachers who undertake training children between 0-6 age range. In this context of their own burnout, job satisfaction and self-esteem will grow, and affect candidate teachers therefore children and will be affected. For that reason in this study, job satisfaction and selfesteem and burnout levels of pre-school academic staff were investigated in terms of the relationship between some variables in burnout levels and job satisfaction. This study is conducted to determine whether self esteem, job satisfaction and occupational burnout levels of preschool academic staff vary according to some variables and to ascertain the relationship between self esteem, job satisfaction and occupational burnout levels. This study is conducted to determine whether self esteem, job satisfaction and occupational burnout levels of preschool academic staff, vary according to some variables and to ascertain the relationship between self esteem, job satisfaction and occupational burnout levels. The universe of of the study pre-school academic staff who worked in the department of pre-school academic staff faculty consists of all state universities in Turkey. All universities had been tried to reach but only 57 academic staff could be taken from the donut. Results of the survey data obtained was evaluated by SPSS-15.0 package program and significance level .05 is based. According to the results of research, there are significant differences between introducing to priority, marital status, sex and self-esteem level of pre-school academic staffs (p<.05). There is no significant differences between priority, age, title, sex, marital status, introducing to social activities and Maslach burnout inventory which include exhaustion, personal accomplishmentand depersonalization subdimensions (p>.05). Also there is a significant differences between sex and job satisfaction levels (p<.05). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Benlik Saygısı tr_TR
dc.subject Tükenmişlik tr_TR
dc.subject İş Doyumu tr_TR
dc.subject Öğretim Elemanı tr_TR
dc.subject Self Respect tr_TR
dc.subject Job Satisfaction tr_TR
dc.subject Occupational Burnout tr_TR
dc.subject Academic Staff tr_TR
dc.title Okulöncesi öğretmenliği anabilim dalı öğretim elemanlarının benlik saygıları, iş doyum ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The analysis from the aspect of some variables towardsthe relationship between selfrespect, work satisfaction and burnout levels of preschool academic staff department instructor tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster