Dünyadaki hızlı ekonomik, siyasal ve teknolojik gelismelere paralel olarak, turizm
sektörünün sagladıgı faydaların fark edilmesiyle ülkeler arasında rekabet artmıs, degisen istek
ve ihtiyaçlar dogrultusunda uluslararası turizm hareketlerinde degismeler yasanmıs ve seyahat
sırasında macera arayan, çevreye duyarlı, farklı kültürleri merak eden, farklı turistik ürünleri
tercih eden yeni bir turist profili ortaya çıkmıstır. Gelisen bu yeni turistik talebe baglı olarak
yeni turistik ürünler olusturma, turistik destinasyonların en önemli politikası haline gelmistir.
Turistik ürün çesitlendirme politikalarından biri de kırsal turizmdir.
Kırsal turizm, sürdürülebilirlik yaklasımlarından hareketle giderek dünyada ve Türkiye’de
daha fazla ilgi gören ve gelistirilen bir turizm çesididir. Türkiye’de turizm açısından gelismis
Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerindeki turizm merkezlerinin yakınındaki bazı köyler
kesfedilerek, ziyarete konu olmaya baslamıstır. Bu köylerden biri de Sirince’dir. Sirince,
cografi konum bakımından potansiyeli çok yüksek ve turizmde dünyada adını duyurmus Efes,
Artemis Tapınagı, Meryemana, St. Jean, Yedi Uyuyanlar gibi tarihi inanç merkezlerine
yakındır. Sirince kırsal turizm açısından yüksek potansiyele ve diger turizm türleriyle entegre
olabilme gücüne sahip olmasına karsın kırsal turizm potansiyeli yeterince
degerlendirilememektedir.
Bu çalısmada, turistik ürün çesitlendirme kapsamında kırsal turizm incelenerek, Sirince
Köyünün yöresel özellikleri ortaya konulmus ve alan arastırması yapılarak mevcut turizm
potansiyeli, yörenin güçlü ve zayıf yönleri, fırsat ve tehdit unsurları tespit edilmeye
çalısılmıstır. Bunun yanında kırsal turizm isletmeciligine yönelik olarak yörenin isgören
potansiyelini belirlemek üzere Sirince’de faaliyet gösteren kırsal turizm isletmelerinde çalısan
isgören profili çıkarılmıstır. Çalısmanın sonunda elde edilen bulgulara dayalı olarak,
Sirince’nin SWOT matrisi çıkarılarak yörenin turizm gelisimi için yapılması gerekenler
önerilmistir.
In parallel with the economic, politic and technologic developments in the world; due to
noticing the benefits that tourism sector supplies, the rivalry between the countries ascended;
international tourism destination changes seen according to the varying desires and needs; and
a new tourist profile appears that looks up adventure while travelling, environmentallyconscious,
wonders different cultures, and chooses different touristic products. Due to
developing this new touristic demand, composing new touristic products became the most
important politics of touristic destinations. Rural tourism is the one of these policies.
Rural tourism is a tourism type that gets more attention in Turkey and in the world moving
with the sustainability approaches. Some of the villages in Turkey in which located in
Marmara, Aegean and Mediterranean regions nearby the tourism centers are explored and
started to visit. One of these villages is Sirince. Sirince is close to the places that have a very
high potential as geographical position and famous around the worldwide in tourism like
Ephesus, Artemis Temple, the Virgin Mary, St. Jain, Seven Sleepers etc. Although Sirince has
the power to integrate to the other tourism types and has the high potential in terms of rural
tourism, its’ rural potential can not be evaluated sufficiently.
In this study, by analyzing touristic product diversification of rural tourism, the local
specialties of village Sirince is displayed; and by making field study; current tourism potential,
strong and weak aspects of destination, opportunity and threat factors are tried to determine.
Moreover, intended for rural tourism management, for determining employees of destination,
the profile of employees is finded out working at rural hotels in Sirince. At the end of the
study, recommendations are given for the tourism development of the region and SWOT matrix
of Sirince is drawn by based on the findings.