Arastırmanın amacı yapılandırmacı öğrenme ortamlarını sınıf öğretmenlerinin ve
okul yöneticilerinin görüslerine dayanarak değerlendirmektir. Çalısma iliskisel tarama
modeline göre desenlenmistir.
Arastırmanın çalısma grubunu Aydın ili Çine ilçesi ilköğretim okulları sınıf
öğretmenleri ve okul yöneticileri olusturmaktadır. Arastırmanın veri toplama sürecinde,
yapılandırmacı öğrenme ortamları ölçeği uygulamasında arastırmanın nicel grubunu
olusturan 132 sınıf öğretmenine ve görüsmelerde de nitel çalısma grubunu olusturan 15
okul yöneticisine ulasılabilmistir. Bu verilere göre arastırmada toplam 153 sınıf
öğretmeninin %86,27’sine, 17 okul yöneticisinin %88,23’üne ulasılmıstır.
Arastırmada veri toplama aracı olarak öğretmen bilgi formu, Yapılandırmacı
Öğrenme Ortamları Ölçeği ve görüsme formu kullanılmıstır. Nicel verilerin
çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Whitney U
testi, Kruskal H testi; Nitel verilerin analizinde betimsel analiz uygulanmıstır.
Arastırma bulgularına göre sınıf öğretmenlerinin mezun olunan kurum ve
öğretmenliğe baslama yıllarına göre yapılandırmacı öğrenme ortamına iliskin
görüslerinde anlamlı farklılık olduğu tespit edilmistir. Sınıf öğretmenleri
yapılandırmacı öğrenme ortamlarına iliskin kendilerini oldukça yeterli görmektedir.
Okul yönetici görüsleri yoluyla ulasılan arastırma sonuçlarına göre, okul
yöneticilerinin yapılandırmacılık ve yapılandırmacı öğrenme ortamlarına iliskin
hizmetiçi eğitim ihtiyacı tespit edilmistir.
The aim of this research is to evaluate the Constructivist learning environments by
the views of the primary school teachers and school administrators. In this study,
correlational research method was performed.
The working group of this research consist of primary school teachers and
school administrators of Çine, Aydın. In the duration of this research, constructivist
learning environment scale was performed to 132 primary school teacher who constituted
the quantitive group and interviews was performed with 15 school administrators who
constituted the qualitative group. By the data, in this research %86,27 of 153 primary
school teacher and %88,23 of 17 school administrator was being reached.
Knowledge Form of Teacher, Constructivist Learning Environment Scale and
Interview Form with school administrators was employed as data gathering
instrument in this research. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard
deviation, Whitney U test and Kruskal H test were employed as quantitive data
analysing; descriptive analysing was employed as qualitative data analysing.
According to the findings of the research, it is fixed that there are meaningful
differencies between primary teacher views about constructivist learning
environments according to the graduated school and inauguration time as a teacher.
Primary teachers are found almost confident about their competence in constructivist
learning environments. According to the results of the research, reached by the views
of the school administrators, it was fixed that school administrators need in service
education about constructivism and constructivist learning environments.