eArşiv@Adu

Dünya turizminde tüketici tercihlerinde yaşanan değişimlerin konaklama işletmelerine yansımaları: Antalya'da temalı otel örnekleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ege, Zehra
dc.contributor.author Özen, Sinem
dc.date.accessioned 2015-12-30T12:20:32Z
dc.date.available 2015-12-30T12:20:32Z
dc.date.issued 2009-01-01
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32897139&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/842
dc.description.abstract Sürekli bir gelişim ve değişim sürecinde olan turizm sektöründe, tüketici tercihlerinde meydana gelen değişiklikler, kaçınılmaz olarak pazarı, ihtiyaç duyulan talebe uygun ürün geliştirmeye zorlamaktadır. Bu ise, seyahat endüstrisini yatırımdan pazarlamaya, işletmeden tanıtıma kadar her alanda yeni stratejiler geliştirmeye yöneltmektedir. 21. yüzyıl işletmeler için müşteriye sunulan ürün ve hizmetleri rakiplerinkinden sürekli farklılaştırma çabasında olacak işletmelerin ayakta kalabilecekleri bir çağdır. Pek çok işletmenin sektörde yer alması ile rekabetin sürekli arttığı günümüzde farklılaşma, işletmeler için bir gerekliliktir. Artık günümüz turizm işletmeleri, hedef müşteri gurubunun beklentilerini karşılamanın ötesinde beklentilerinin çok üstüne çıkılması çabası içerisindedirler. Dünyada giderek değişen turistik tüketici istek ve beklentileri ile işletmenin müşteri yararı gözeterek belirlediği ürün veya hizmet bileşimi konaklama işletmelerinin mimari açıdan değişimine neden olmaktadır. Dünyada ve Türkiye’nin önde gelen turistik çekim yeri Antalya’da sayıları giderek artan temalı oteller, bu değişimin sonucu olarak karşımıza çıkmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract In the tourism sector that is in the process of continuous development and change, the changes that occur in the consumer preferences inevitably forces the market to promote the products that are suitable to the required demand. And this leads the travel industry to improve new strategies in all areas from investment to marketing and from enterprising to advertising. 21st. century is an era in which the enterprises that will try to continuously differentiate their product and the services delivered to the customer from their rivals will be able to survive. Differentiation is necessity for the company in our age, in which competition constantly increases due to the fact that many companies take place in the sector. Nowadays the tourism companies of our time are trying to go beyond the expectations of the target customer group, leave alone meeting them. The composition of the touristic consumer demands and expectation that change gradually worldwide and the product and the service the company determines by considering the benefit of the costumer cause the hospitality enterprises architecturally. The thematized hotels the numbers of which gradually increase in Antalya which is a leading touristic attraction place in Turkey and World come into the picture as a result of this change. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Tüketici Tercihleri tr_TR
dc.subject Tercihlerdeki Değişimler tr_TR
dc.subject Konaklama İşletmeleri tr_TR
dc.subject Mimari Değişim tr_TR
dc.subject Temalı Oteller tr_TR
dc.subject Antalya’da Temalı Oteller tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.subject Consumer Preferences tr_TR
dc.subject Changes in Preferences tr_TR
dc.subject Hospitality Enterprises tr_TR
dc.subject Architectural Change tr_TR
dc.subject Thematized Hotels tr_TR
dc.subject Thematized Hotels in Antalya tr_TR
dc.title Dünya turizminde tüketici tercihlerinde yaşanan değişimlerin konaklama işletmelerine yansımaları: Antalya'da temalı otel örnekleri tr_TR
dc.title.alternative The reflection of the changes experienced in the consumer preferences in the world tourism to the hospitality enterprises: Thematized exemplary hotels of Antalya tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster