Sürekli bir gelişim ve değişim sürecinde olan turizm sektöründe, tüketici
tercihlerinde meydana gelen değişiklikler, kaçınılmaz olarak pazarı, ihtiyaç duyulan
talebe uygun ürün geliştirmeye zorlamaktadır. Bu ise, seyahat endüstrisini yatırımdan
pazarlamaya, işletmeden tanıtıma kadar her alanda yeni stratejiler geliştirmeye
yöneltmektedir. 21. yüzyıl işletmeler için müşteriye sunulan ürün ve hizmetleri
rakiplerinkinden sürekli farklılaştırma çabasında olacak işletmelerin ayakta
kalabilecekleri bir çağdır. Pek çok işletmenin sektörde yer alması ile rekabetin sürekli
arttığı günümüzde farklılaşma, işletmeler için bir gerekliliktir. Artık günümüz turizm
işletmeleri, hedef müşteri gurubunun beklentilerini karşılamanın ötesinde
beklentilerinin çok üstüne çıkılması çabası içerisindedirler.
Dünyada giderek değişen turistik tüketici istek ve beklentileri ile işletmenin
müşteri yararı gözeterek belirlediği ürün veya hizmet bileşimi konaklama işletmelerinin
mimari açıdan değişimine neden olmaktadır. Dünyada ve Türkiye’nin önde gelen
turistik çekim yeri Antalya’da sayıları giderek artan temalı oteller, bu değişimin sonucu
olarak karşımıza çıkmaktadır.
In the tourism sector that is in the process of continuous development and
change, the changes that occur in the consumer preferences inevitably forces the market
to promote the products that are suitable to the required demand. And this leads the
travel industry to improve new strategies in all areas from investment to marketing and
from enterprising to advertising. 21st. century is an era in which the enterprises that will
try to continuously differentiate their product and the services delivered to the customer
from their rivals will be able to survive. Differentiation is necessity for the company in
our age, in which competition constantly increases due to the fact that many companies
take place in the sector. Nowadays the tourism companies of our time are trying to go
beyond the expectations of the target customer group, leave alone meeting them.
The composition of the touristic consumer demands and expectation that change
gradually worldwide and the product and the service the company determines by
considering the benefit of the costumer cause the hospitality enterprises architecturally.
The thematized hotels the numbers of which gradually increase in Antalya which is a
leading touristic attraction place in Turkey and World come into the picture as a result
of this change.