eArşiv@Adu

Drama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin okul öncesi 5- 6 yaş çocuklarının iletişim becerilerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Akar Vural, Ruken
dc.contributor.author Görgülü, Fatoş
dc.date.accessioned 2015-12-30T12:18:15Z
dc.date.available 2015-12-30T12:18:15Z
dc.date.issued 2009-01-01
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32904238&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/840
dc.description.abstract Bu yarı deneysel çalışma, eğitimde drama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin 5- 6 yaş öğrencilerinin iletişim becerilerinin (sözel iletişim, sözel olmayan iletişim, iletişim engellerinden kaçınma, nezaket içerikli iletişim) gelişimi üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2007- 2008 öğretim yılının 2. yarıyılında Aydın İli Karpuzlu İlçesinde resmi bir ilköğretim okuluna bağlı iki anasınıfında yürütülmüştür. Araştırma bir deney bir kontrol grubunda bulunan toplam 21 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel program 8 hafta sürmüştür. Dersler deney grubunda eğitimde drama destekli kubaşık öğrenme etkinlikleri, kontrol grubunda ise okul öncesi programında yer alan MEB okul öncesi eğitim programı etkinlikleriyle işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına, araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlilik çalışması yapılan ' İletişim Becerileri Ölçeği' öntest-sontest olarak verilmiştir. Araştırmada iletişim becerileri ölçeğinden elde edilen öntest-sontest puanları üzerinde istatistiksel teknik olarak bağımsız gruplar t-testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak iletişim becerileri ölçeği sözel iletişim ve iletişim engellerinden kaçınma becerileri alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney grubu lehine anlamlı farklar olduğu bulunmuştur. Sözel olmayan, nezaket içerikli iletişim becerileri alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanlar açısından deney ve kontrol gruplarında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract This experimental study was done to explore the effects of drama supported cooperative learning activities on the communication skills (oral, non-oral, communication conflicts, including politeness) of 5'6 years old students in education. This research was performed on two preschool classes of official primary schools in Karpuzlu town of Aydın in the 2nd part 2007-2008 education period. The research is performed on 21 students in two control groups that of experimental and control groups. It was continued for 8 weeks. The lessons in experimental group was given as activities of drama supported cooperative learning, and the lessons in control group was given as multiple intelligence activities in preschool curriculum. In experimental and control groups, 'A Scale of Communication Skills' was applied as pretest-posttest by the researcher. As statistical technique, independent groups t-test was used on the pretest-posttest points obtained from communication skills criterion, in the research. Suggestiveness level is assumed as p<0.5 in the analysis. In conclusion, meaningful differences was observed in favor of the experimental group in terms of total points in avoiding skills of oral-communication obstacles - low measurements. It is also observed that there is no meaningful differences in the aspect of total points in politeness-including communication skills low measurements. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kubaşık Öğrenme tr_TR
dc.subject Eğitimde Drama tr_TR
dc.subject İletişim Becerileri tr_TR
dc.subject İletişim Becerileri Ölçeği tr_TR
dc.subject Okul Öncesi Eğitimi tr_TR
dc.subject Cooperative Learning tr_TR
dc.subject Drama in Education tr_TR
dc.subject Communication Skills tr_TR
dc.subject A Scale of Communication Skills tr_TR
dc.subject Preschool Education tr_TR
dc.title Drama destekli kubaşık öğrenme etkinliklerinin okul öncesi 5- 6 yaş çocuklarının iletişim becerilerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative Effects of drama ducation supported cooperative learning activities on the communication skills of 5-6 years old children tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim (Okul Öncesi Öğretmenliği) Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster