eArşiv@Adu

Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf içi iletişimde kullandıkları örtük programın özellikleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Türkoğlu, Adil
dc.contributor.author Elitok Kesici, Ayşe
dc.date.accessioned 2015-12-28T13:24:55Z
dc.date.available 2015-12-28T13:24:55Z
dc.date.issued 2010-01-01
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=51454417&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/788
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, Aydın İli merkez ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarının okul yaşam kalitesi düzeylerini belirlemek ve ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf içi iletişimde kullandıkları örtük programın özelliklerini gözlemlere, öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelemektir.Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu nedenle araştırma bir yönüyle nicel araştırma desenlerinden tarama modelinde betimsel bir çalışma, diğer bir yönüyle de öğretmenlerin sınıf disiplinini sağlarken kullandıkları örtük program öğelerinden iletişim öğesinin derinlemesine ve çok boyutlu olarak incelenmesine yönelik olarak nitel bir çalışma özelliği göstermektedir.Araştırmanın evrenini Aydın İli Merkez ilçesindeki bütün ortaöğretim kurumları oluşturmaktadır. Araştırmada 18 lisede öğrenim gören toplam 969 öğrenciden nicel veriler elde edilmiştir. Nitel veriler için örneklem seçiminde maksimum örnekleme kullanılmıştır.Araştırmanın nicel verilerinden elde edilen bulgulara dayanılarak, öğrencilerin okullarındaki yaşam kalitesini ortanın biraz üzerinde algıladıkları, kız ve erkek öğrencilerin okul yaşam kalitesi algıları arasında önemli farklılıklar olmadığı, orta sosyo-ekonomik düzeydeki liselerde okul yaşam kalitesinin daha yüksek olduğu ve sınıf düzeyi düştükçe öğrencilerin liselerdeki yaşam kalitesini daha olumlu algıladıkları söylenebilir.Gözlem ve görüşmelerden elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, örtük program kapsamındaki sınıf içi iletişimde, lise yaşam kalitesi yükseldikçe öğretmenlerin olumlu davranışlarının arttığı bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to determine the levels of school life quality of secondary education institutions in the central districts of Aydın and examine the characteristics of the hidden curriculum used by secondary education teachers in the in-class communication in terms of observations, teacher and students views. Both qualitative and quantitative research methods were used in the study. Thus, the study is descriptive in the survey model among the quantitative research designs. At the same time it is a qualitative study in terms of examining the communication element, which is among the hidden curriculum elements used by teachers while applying discipline in class, thoroughly and in a multi dimentional way. The population of the study consists of all the secondary schools in Aydın central district. Quantitative data was gathered from totally 969 students studying at 18 high schools. For qualitative data 'maximum sampling' was used in the selection of samples.Findings gathered from qualitative data put forth that students view the life quality at their schools a little above average, there are no significant differences between female and male students's views on school life quality, school life quality is higher at high schools of middle socio economic level and that students see high school life quality more positive as the class level decreases.When the observation and interview findings are examined, it is seen that as the high school life quality in the in-class communication in the scope of the hidden curriculum increases, teachers behave more positively. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretmen Davranışı tr_TR
dc.subject Teacher Behavior tr_TR
dc.subject Okul Yaşam Kalitesi tr_TR
dc.subject Örtük Program tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject Sınıf İçi İletişim tr_TR
dc.subject School Life Quality tr_TR
dc.subject Hidden Curriculum tr_TR
dc.subject Communication tr_TR
dc.subject In-Class Communication tr_TR
dc.title Ortaöğretim öğretmenlerinin sınıf içi iletişimde kullandıkları örtük programın özellikleri tr_TR
dc.title.alternative The characteristics of the hidden curriculum used by secondary education teachers in the in- class communication tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR150325 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster