eArşiv@Adu

Türkiye değerli taş potansiyeli ve pazarlama sorunları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doğaner, Mustafa
dc.contributor.author Babalık, Hakkı
dc.date.accessioned 2015-12-28T12:39:17Z
dc.date.available 2015-12-28T12:39:17Z
dc.date.issued 2009-01-01
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32899277&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/783
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Türkiye'de bulunan değerli taşların mevcut durumunu ve bunların pazarlama sorunlarını ele almaktır. Çalışmada, Türkiye değerli taş potansiyelinin boyutları hakkında bilgiler sunulmuştur. Mevcut potansiyelin Türkiye'de neden kullanamadığı hakkında literatür taraması yapılmıştır. Türkiye, değerli taş kaynakları bakımından oldukça önemli bir potansiyele sahip bulunmaktadır. Tüm Avrupa'da Urallar'a kadar önemli bir değerli taş yatağı bulunmamaktadır. Bu tespitin bir istisnası sadece Baltık Denizi kıyılarından çıkarılmakta olan Kehribar (Amber)'dır. Bununla birlikte Anadolu'da 38 adet değerli taş rezervi bulunmaktadır. Türkiye böylesine zengin kaynaklara sahip olmasına rağmen, dünya değerli taş ticaretinden hemen hemen hiç pay alamamaktadır. Oysaki dünyanın en önemli değerli taş pazarı, Türkiye'nin hemen yakınındaki Avrupa'dır. Pazara yakınlık avantajına rağmen Türkiye'nin bu ticaretten pay alamaması düşündürücüdür. Türkiye'de böylesine yüksek düzeyde değerli taş potansiyeli olmasına rağmen bu değerli taşları işleyecek olan işletmelerin yeterli düzeyde olmamalarının ana nedeni pazarlama sorunlarıdır. Mevcut olan işletmeler küçük atölyeler şeklinde düşük miktarlarda üretim yaparak, düşük gelir elde etmektedirler. Değerli taş işletmeleri uygun pazarlama teknikleri uygulayamadıkları için hammadde zenginliği ve pazara yakınlık avantajlarını yeteri kadar kullanamamaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to deal with gems and marketing problems in Turkey. Informations have been given about the potential of gems in Tukey. Literature searching has been made why we can't use the present potential. Turkey has a quite important potential in the point of gems resources. There is no a noteworthy gems place until Urals in all of Europe. Amber, deducing from the coast of the Baltic Sea, is only an exception of this definition. In addition to this, there are thirty eight gems reserve in Anatolia. In spite of such wealthy resources, Turkey has hardly ever taken its toll of the world gems trade. However, the Europe, being near us, is the most important gems market of the world. In spite of nearness to market, that Turkey can't take it's toll of this trade is bizarre. Although Turkey has such high gems potential, the main reason of not being of firms is marketing problems. Present firms, producing low rates in the shape of small workshops, obtain low income. Because gem firms can not enforce appropriate marketing techniques, they can not use the advantage of wealthiness of raw material and nearness to market. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değerli tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Değerli Pazarlaması tr_TR
dc.subject Değerli Taş İşçiliği tr_TR
dc.subject Pazarlama Sorunları tr_TR
dc.subject Gems tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Gems Marketing tr_TR
dc.subject Lapidary tr_TR
dc.subject Marketing Problems tr_TR
dc.title Türkiye değerli taş potansiyeli ve pazarlama sorunları tr_TR
dc.title.alternative The potential of turkey gems and marketing problems tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR16677 tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster