eArşiv@Adu

Tur operatörlüğü seçiminde markalaşmanın etkisi : Sarıgerme'ye gelen İngiliz turistler üzerinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çavuş, Şenol
dc.contributor.author Erguncu, Mustafa Asım Serhan
dc.date.accessioned 2015-12-24T17:02:52Z
dc.date.available 2015-12-24T17:02:52Z
dc.date.issued 2010-01-01
dc.date.submitted 2010
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32895744&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/735
dc.description.abstract Günümüzün ticaret dünyasında değişim o kadar hızlı ve tahmin edilemez boyutlara ulaşmıştır ki gün ve gün değişen bir ortamda faaliyet gösteren işletmelerin geleneksel pazarlama anlayışları ve uygulamaları ile pazar payını korumaları, arttırmaları, yeni pazarlar bularak rekabette üstün konuma geçmeleri mümkün olmamaktadır. Rekabetin bu denli sert olduğu günümüz koşullarında tur operatörleri pazarlama stratejilerini fiyat odaklı stratejilerden marka odaklı stratejilere dönüştürmeye başlamıştır. Bu anlamda markalaşma rekabette farklılık yaratarak ve farkedilebilir olma avantajı sağlayarak hem yeni müşteri kitlelerine ulaşabilmeyi sağlamakta hem de müşteri sadakat düzeyini arttırma amacıyla kullanılabilecek oldukça önemli bir pazarlama stratejisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Markalaşma yalnızca piyasaya sunulan ürünlere firma sembolü marka adını ekleyerek gerçekleştirilen bir reklam kampanyası anlamına gelmemektedir. Bu çalışmada son günlerde pazarlama dünyasında önemi gittikçe daha da fazla anlaşılmaya başlanmış olan markalaşma kavramı, yapılan teorik çalışmalar ve literatür araştırmaları sonucu elde edilen bulgular doğrultusunda açıklanmış olup, turizm sektörünün önemli bir kolu olan tur operatörlüğünde markalaşmanın turistlerin tur operatörü tercihinde etkisi incelenmiştir. Araştırma verileri Sarigerme turizm alanında yapılan anketler ile toplanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Today's business environment is a very competitive environment where change has reached such fast and unexpected, non-estimated dimensions. In such a competitive and dynamic business world, it isn't possible for companies to preserve their market presence and find niche markets in order to be superior in competition unless they leave their traditional marketing techniques and adopt themselves to the circumstances of this ever changing business environment. In today's dynamic business world, all organizations are looking for better ways of marketing, in order to be superior in competition and increase customer loyalty. In such a fiercely competitive environment, tour operators have eventually begun to focus on their branding strategies rather than focusing on price based marketing strategies. In this case, branding is seen as an emerging marketing tool by professionals and scholars which can easily be used by tour operators to create a competitive edge and distinguishable products. It is also a very powerful marketing strategy which can be used to announce to new market segments and increase customer loyalty, which can also be called as brand loyalty in this case. This study focuses on the concept of branding, as applied by tour operators, and how it affects tourists' choice of tour operator. The concept is explained by data gathered from the related literature A field study was carried out in Sarigerme village. Tourists who are on holiday in Sarıgerme were surveyed in order to collect the necessary empirical data required by the field study. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Brand tr_TR
dc.subject Turistler tr_TR
dc.subject Tourists tr_TR
dc.subject İngilizler tr_TR
dc.subject English tr_TR
dc.subject Marka Tercihi tr_TR
dc.subject Brand Preference tr_TR
dc.subject Tur Operatörleri tr_TR
dc.subject Tour Operators tr_TR
dc.title Tur operatörlüğü seçiminde markalaşmanın etkisi : Sarıgerme'ye gelen İngiliz turistler üzerinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Effects of branding on tourists' choice of tour operator : A research on English visitors to Sarıgerme tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster