Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öztürk, Adil Adnan
dc.contributor.author Özbey, Emre
dc.date.accessioned 2015-12-24T16:53:55Z
dc.date.available 2015-12-24T16:53:55Z
dc.date.issued 2009-01-01
dc.date.submitted 2009
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32902937&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/734
dc.description.abstract Uzun süre bölgenin tek lisesi olarak hizmet veren Aydın Lisesi'nin gelişimi öğrenci merkezli olarak incelenmeye çalışılmıştır. Aydın Lisesi'nin sosyal, kültürel, sportif alanlardaki çalışmaları değerlendirilmiştir. Tez yedi ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde araştırmanın problemi, amacı, yöntemi, sınırlılıkları ve tanımlar hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde, genel hatlarıyla Aydın eğitim tarihine değinilmiştir. Üçüncü bölümde Aydın İli'nin ilk ortaokulu olan, sonradan Aydın Ortaokulu adını alan İkbal Ortaokulu incelenmiştir. Dördüncü bölümde Aydın Lisesi açıldığında Türkiye'nin eğitim durumu, Aydın'da bir liseye olan ihtiyaç ve Aydın Lisesi'nin açılması ve gelişimine değinilmiştir. Beşinci bölümde Aydın Lisesi'nin son yıllardaki ÖSS başarı durumu bazı istatistikî verilerle incelenmiştir. Altıncı bölümde Aydın Lisesi'nin sosyal, kültürel, sportif çalışmaları ele alınmış ve çeşitli alanlarda elde ettiği başarılara yer verilmiştir. Son bölümde ise Aydın Lisesi'nin ilk mezunları ve Lise'den mezun olan, ardından önemli görevler üstlenen ve toplum tarafından tanınan Aydın Lisesi öğrencileri tanıtılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The upswing of Aydın Lycee, the only lycee of the region for a long time, is tried to be examined, based on students' activities. Social, culturel and sportive activities of Aydın Lycee have been evaluated. The work has seven main parts. In the first part the problem, aim, method, limitation and definition of the research have been reported. In the second part, generally, Aydın's educational history is mentioned. In the third part, İkbal which is the first secondary school in Aydın is mentioned, then known as Aydın Secondary School. In the fourth part, the educational situation of Turkey and the demand for a lycee in Aydın, establisment and evolution of Aydın Lycee when it was build are mentioned. In the fifth part the status of Aydın Lycee in OSS exam for higher education in the late years is analyzed through statistical data. In the sixth part, social, cultural, sportive activities of Aydın Lycee and some successes on some branches are touched upon. In the last part, the very first graduates having taken over some important roles and known by society are introduced. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Aydın Lisesi tr_TR
dc.subject Aydın tr_TR
dc.subject Eğitim-Öğretim tr_TR
dc.subject Mezun tr_TR
dc.subject Okul tr_TR
dc.subject Mezun Öğrenciler tr_TR
dc.subject Aydın Lycee tr_TR
dc.subject Education and Teaching tr_TR
dc.subject School tr_TR
dc.subject Graduates tr_TR
dc.title Aydın Lisesi tr_TR
dc.title.alternative Aydın Lycee tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster