eArşiv@Adu

Türkiye'de internet bankacılığının gelişimi ve internet bankacılığına ilişkin tüketici davranışları analizi: Aydın ili merkezinde görev yapan öğretmenler üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doğan, Hulusi
dc.contributor.author Uzundağ, Şükrü
dc.date.accessioned 2015-12-22T13:19:55Z
dc.date.available 2015-12-22T13:19:55Z
dc.date.issued 2013-01-01
dc.date.submitted 2013
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49645425&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/679
dc.description.abstract Türkiye'nin, internetle tanışması çok uzun yıllara dayanmamasına rağmen internet kullanımı, Türkiye'de de her alanda büyük bir hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle 1999 yılından itibaren internet kullanıcılarının sayısındaki hızlı artış, Türkiye'deki işletmeleri de internet ortamına girmeye zorlamıştır. Bu gelişmelere paralel olarak işletmeler, rekabette geri kalmamak için gerekli çalışmalara başlamışlardır. İnternet bankacılığı; zaman ve mekân sınırı olmaksızın bir internet bağlantısı ve bu bağlantıyı kullanabilecek bilgisayar ya da cep telefonu gibi bir iletişim aracı ile bankacılık hizmetlerinin internet üzerinden alınabilmesini sağlayan alternatif bir hizmet kanalıdır. Zaman ve mekândan bağımsız, internet erişimine sahip herhangi bir müşterinin istediği hizmeti alabilmesini sağlamaktır.Bu araştırmada bilgisayar teknolojileri ve internet alanında yaşanan gelişmelere paralel olarak önemi daha da artan elektronik bankacılık kanallarından biri olan internet bankacılığının benimsenmesi ve kullanımı konu edinilmiştir. Araştırma etkenleri, internet bankacılığının ne derece benimsendiği ve bunun altında yatan faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin internet bankacılığının hangi yönlerini daha etkili buldukları, olası çekinceleri ve bunlara yönelik çözüm önerileri konu edilmektedir. Aynı zamanda internet bankacılığı kullanımı ile cinsiyet, yaş ve mesleki deneyim düzeyi gibi demografik değişkenler arasındaki ilişki irdelenmiştir. Araştırmada kullanılan veriler öğretmenlere yönelik yapılan anketler yoluyla toplanmış ve Statistical Packages For The Social Sciences (SPSS) 18.0 paket programıyla analiz edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Even though Turkish society do not have an internet acquaintance for a long time, internet has a rapidly gaining popularity in Turkey almost in every field. Especially since 1999, the rapid increase in the number of internet users in Turkey has forced companies to break into the Internet environment. In parallel with these developments, companies have begun the work on it to keep up with the competition.Internet banking is receiving the banking services without any limit in time and location with an internet and a computer or a mobile phone as an alternative service channel. Independent of time and location with an internet access any customer may receieve these services. Subject of the study is the computer technologies and the developments experienced in the field of internet, and also adoption and-use of internet banking as an one of the electronic banking channels. The purpose of the study is to understand, determine and identify the underlying factors of adoption of internet banking and what extents of internet banking has been adopted. There is an effort to determine, why internet bankings is preferred or not preferred, which banking transactions are made on the internet banking. In this context, there is a research about the people who use internet banking and which aspects they find the internet banking more effective, while why non-users are uncomfortable about it, and also it is intended to bring solutions about it. At the same time the relationship between the use of internet banking, gender, age and professional status has been examined. The survey method is used in the research while collecting the data. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnternet tr_TR
dc.subject Bankacılık tr_TR
dc.subject Güvenlik tr_TR
dc.subject İnternet Bankacılığı tr_TR
dc.subject İnternet Bankacılığı Güvenliği tr_TR
dc.subject Banking tr_TR
dc.subject Security tr_TR
dc.subject Internet Banking tr_TR
dc.subject Internet Banking Security tr_TR
dc.title Türkiye'de internet bankacılığının gelişimi ve internet bankacılığına ilişkin tüketici davranışları analizi: Aydın ili merkezinde görev yapan öğretmenler üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Development of internet banking in Turkey and consumer behaviors analysis regarding to internet banking: A study on teachers who are residing in Aydin tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster