eArşiv@Adu

Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevrenin geleceğine ilişkin görüşlerinin uluslararası sürdürülebilir çevre indeksi kapsamında incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özdemir, Adem
dc.contributor.author Derebaşoğlu, Melike
dc.date.accessioned 2015-12-18T14:44:27Z
dc.date.available 2015-12-18T14:44:27Z
dc.date.issued 2013-01-01
dc.date.submitted 2013
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49157069&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/658
dc.description.abstract Bu çalışmada öğretmen adaylarının çevrenin bugünü ve geleceğine ilişkin görüşleri ‘Uluslararası Sürdürülebilir Çevre Ġndeksi’-SÇĠ kapsamında incelenmiştir. Araştırmaya 2010-2011 eğitim öğretim yılında Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Fen Bilgisi, Sınıf, Okul Öncesi ve Sosyal Bilgiler anabilim dallarında öğrenim gören örgün öğretim öğrencilerinden toplam 496 öğrenci katılmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu (sosyo-demografik özellikler) ve doğal çevrenin bu günü ve gelecekteki durumu karşılaştırmalı olarak puanlanmıştır. Bu puanlama için Çevrenin Geleceği Ölçeği (ÇGÖ) kullanılmıştır. Ölçekte uzamsal ve zamansal olarak iki boyut bulunmaktadır. Uzamsal boyut üç bileşenden (bölge, Türkiye, Dünya); zamansal boyut iki bileşenden (günümüz, gelecek) oluşmaktadır. ÇGÖ den elde edilen puanlara göre öğrenciler çevrenin geleceğine yönelik kötümser yargılara sahiptir. Günümüzle ilgili olarak ise kabul edilebilir ile kötü düzey arasında algıları bulunmaktadır. 19 ülkenin SÇĠ ile ÇGÖ puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkilerin bulunması, ölçeğin gerçek durumu yordayan bir özelliğinin olduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.description.abstract In the present study, prospective teachers’ opinions towards current and future conditions of environment searched within the context of ‘Environmental Sustainability Index’. In total 496 prospective teachers at Science, Elementary School, Preschool and Social Science participated survey from Adnan Menderes University Faculty of Education in 2010-2011 academic year. An inventory combined by Personal Information Form includes socio-demogrphic features. EFS compares current and future conditions of environment used as data collection tool. The scale has two dimensions formed spatial dimension three (local, Turkey, global); temporal dimension two (current, future) components. EFS scores pointed that students’ pessimistic assessments towards environmental future. Perceptions towards current between acceptable and bad level. There is significant relationship between 19 countries’ ESI scores and EFS determine predicting the natural conditions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Elementary Education tr_TR
dc.subject Sustainability Environment tr_TR
dc.subject Environmental Future tr_TR
dc.subject Science Education tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Sürdürülebilir Çevre tr_TR
dc.subject Çevrenin Geleceği tr_TR
dc.subject Fen Öğretimi tr_TR
dc.title Eğitim Fakültesi öğrencilerinin çevrenin geleceğine ilişkin görüşlerinin uluslararası sürdürülebilir çevre indeksi kapsamında incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of prospective teachers views on environmental future regarding to international environmental sustainability index tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster