Özet:
Amaç: Bu araştırmada, Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kararlılık ve Zihinsel Dayanıklılık Düzeylerinin İncelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, ilişkisel tarama modeliyle yürütülmüş olup, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören 385 öğrenciden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle veri toplanmıştır. Veriler; Kişisel Bilgi Formu, Kısa Kararlılık Ölçeği ve Sporda Zihinsel Dayanıklılık Envanteri ile elde edilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin kararlılık ve zihinsel dayanıklılık düzeyleri; cinsiyet, yaş, spor branşı ve antrenman süresi gibi değişkenlere göre anlamlı farklılık göstermiştir. Bu iki yapı arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmış, özellikle çabada ısrar ile güven ve devamlılık boyutları arasında güçlü ilişkiler bulunmuştur. Bireysel sporlarla ilgilenenlerin zihinsel dayanıklılık düzeyleri, takım sporlarına göre daha yüksek bulunmuştur. Antrenman süresi arttıkça kararlılık ve zihinsel dayanıklılık da artmıştır.
Sonuç: Kararlılık ve zihinsel dayanıklılık, öğrencilerin sportif ve akademik başarılarında önemli rol oynamaktadır. Spor branşına göre farklılaşan bu özellikler, sporcuların stresle başa çıkma, motivasyonu sürdürme ve performans geliştirme süreçlerinde etkilidir. Bu nedenle, zihinsel dayanıklılığı artırmaya yönelik programlar ve psikolojik destek uygulamaları önem arz etmektedir.