eArşiv@Adu

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Liderlik Yönelimleri Ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ulukan, Mehmet
dc.contributor.author Özdemir, Pınar
dc.date.accessioned 2025-02-27T08:38:12Z
dc.date.available 2025-02-27T08:38:12Z
dc.date.issued 2025
dc.date.submitted 2025-02-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/5303
dc.description.abstract Özdemir P. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2025. Amaç: Bu araştırmada, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Liderlik Yönelimleri ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesiamaçlanmıştır.Ayrıca, elde edilen bulgular ışığında eğitim politikaları ve öğretmen yetiştirme programlarına yönelik öneriler sunulması hedeflenmektedir. Gereç ve Yöntem: Bu araştırma, kesitsel bir model üzerine kurgulanmış olup bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini İzmir ili Buca İlçesinde devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 229 Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, "İletişim Becerileri Ölçeği" ve "Öz Liderlik Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler, Yüzyüze olarak toplanmış ve SPSS yazılımı ile istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Çalışma, etik kurul onayı alınarak gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Bu araştırmanın bulgularında, beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik yönelimleri ile iletişim becerileri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca, liderlik yönelimleri ve iletişim becerileri düzeylerinin, cinsiyet, yaş, mesleki deneyim ve çalışılan okul türü gibi değişkenlere göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Gerçekleştirilen analizler sonucunda; beden eğitimi öğretmenlerinin liderlik yönelimleri ve iletişim becerilerinin geliştirilmesinin eğitim kalitesine olan katkılarını vurgulamaktadır. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin mesleki gelişim programlarında liderlik ve iletişim becerilerinin öncelikli olarak ele alınması gerektiğini göstermektedir. Eğitim politikaları, öğretmenlerin bu becerilerini destekleyici nitelikte düzenlenmelidir. Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi öğretmenleri, Liderlik, İletişim becerisi. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii ŞEKİLLER DİZİNİ vi TABLOLAR DİZİNİ vii ÖZET ix ABSTRACT x 1. GİRİŞ 1 1.1. Problemin Tanımı 3 1.2. Araştırmanın Amacı 4 1.3. Araştırmanın Önemi 4 2. GENEL BİLGİLER 6 2.1. Beden Eğitimi Kavramı 6 2.1.1. Beden Eğitimi ve Spor 7 2.1.2. Beden Eğitimi Öğretmeni 8 2.2. Lider ve Liderlik Kavramı 9 2.3. Liderlik Kuramları 14 2.3.1. Özellikler Kuramı 14 2.3.2. Davranışsal Yaklaşım Kuramı 15 2.3.3. Durumsallık Kuramı 15 2.4. Liderlik Davranış Tarzları 15 2.4.1. Demokrat Liderlik Tarzı 16 2.4.2. Otoriter Liderlik Tarzı 16 2.4.3. Vizyoner Liderlik Tarzı 18 2.5. Liderlik Özellikleri 18 2.6. İletişim ve İletişim Becerileri 20 2.6.1. İletişim Sürecinin Temel Öğeleri 21 2.6.2. İletişim Türleri 24 2.6.2.1. Sözlü İletişim 24 2.6.2.2. Sözsüz İletişim 24 2.6.2.3. Yazılı İletişim 25 2.6.2.4. Görsel İletişim 26 2.7. İletişim Şekilleri 26 2.7.1. Kişiler-arası İletişim 26 2.7.2. Kişi içi İletişim 27 2.7.3. Örgüt içi İletişim 27 2.7.4. Kitle İletişim 27 2.8. Liderlik ve İletişim Arasındaki İlişki 28 3. GEREÇ VE YÖNTEM 30 3.1. Gereç 30 3.1.1. Araştırmanın Modeli 30 3.2. Yöntem 30 3.2.1. Araştırmanın Evren ve Örneklemi 30 3.3. Veri Toplama Araçları 30 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu 31 3.3.2. Çok Yönlü Liderlik Yönelimleri Ölçeği (ÇYLYÖ) 31 3.3.3. İletişim Becerileri Ölçeği 31 3.4. Verilerin Toplanması ve İstatiksel Analizi 32 4. BULGULAR 33 4.1. Araştırma Grubu 33 5. TARTIŞMA 47 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 52 6.1. Sonuç 52 6.2. Öneriler 53 6.2.1. Araştırmaya Yönelik Öneriler 53 6.2.2. Genel Öneriler 53 KAYNAKLAR 55 EKLER 69 Ek 1. Ölçek İzni 69 Ek 2. Demografik Bilgiler 71 Ek 3. 2 Ölçeğin Ölçek Soruları 72 Ek 4. Etik Kurul Onayı 76 BİLİMSEL ETİK BEYANI 77 ÖZ GEÇMİŞ 78 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject spor beden eğitimi tr_TR
dc.title Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Liderlik Yönelimleri Ve İletişim Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Spor Bilimleri Fakültesi tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster