Özet:
SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI VE DEPRESYON DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
Tarık Y. Aydın Adnan Menderes Üni versitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2025.
Amaç: Bu araştırmada, Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Kaygı ve Depresyon Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya Aydın Adnan Menderes Üni versitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 408 öğrenci katılmıştır. veriler katılımcılara online Google Form aracılığıyla ulaştırılmış, gönüllülük esaslı katılım gerçekleşmiştir. Araştırmada ki ölçme araçları, araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Durumluk – Sürekli Kaygı Ölçeği, Beck Depresyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular SPSS paket programı ile %95 gü ven aralığında değerlendirilmiştir. verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Bağımsız örneklem t testi, One-Way ANOVA, Pearson Korelasyon testi ve Tukey Testlerinden faydalanılmıştır.
Bulgular: Araştırmada katılımcıların çoğunluğunun erkek (%56.1), 4. sınıf öğrencisi (%32.8), birinci öğretim öğrencisi (%58.8), haftada 3-4 gün spor yapan (%45.1), takım sporlarını tercih eden (%50.2), gelir düzeyi orta (%35) ve aile evinde konaklayan (%40.2) bireylerden oluştuğu, durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile depresyon puanlarının bazı demografik özelliklere göre anlamlı farklılık gösterdiği ve sürekli kaygı ile depresyon arasında pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Sonuç: Bu araştırmada, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin kaygı ve depresyon düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi, spor yapma alışkanlıkları, gelir durumu ve konaklama türü gibi çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılıklar gösterdiği ve düzenli fiziksel aktivitenin psikolojik sağlık üzerinde olumlu etkileri olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Depresyon, Kaygı, Üniversite öğrencisi.