eArşiv@Adu

Depresyonun sağaltımında sorun çözme eğitiminin etkililiği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Eskin, Mehmet
dc.contributor.author Demirbağ, Elvan
dc.date.accessioned 2015-07-30T05:31:15Z
dc.date.available 2015-07-30T05:31:15Z
dc.date.issued 2013-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=33589999&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/521
dc.description.abstract Sorun çözme terapisi, yapılan etkililik çalışmalarından elde edilen bulgulara göre depresyonun tedavisinde etkili bir yol olarak gösterilmektedir. Bu çalışmada temel olarak, sorun çözme terapisinin, daha kısa ve grup formatında psikoeğitim şeklinde uygulanmasının depresyon belirtilerini azaltmada etkili olup olmadığı araştırılmıştır. SCID-I'e göre depresyon tanısı alan 24 hastaya, 4 grup olarak, 4 hafta boyunca sorun çözme eğitimi uygulanmıştır. Beck Depresyon Ölçeği , Beck Anksiyete Ölçeği ve Gözden Geçirilmiş Sosyal Sorun Çözme Envanteri ile hastalardan, kabul ölçümü, eğitim öncesi ölçüm, eğitim sonrası ölçüm ve izlem ölçümü olmak üzere 4 ölçüm alınmıştır. Elde edilen bulgular, hastaların eğitim sonrası ve izlemde ölçülen depresyon ve anksiyete düzeylerinin, kabul ve eğitim öncesine göre anlamlı oranda daha düşük olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, hastaların eğitim sonrasında ve izlemde ölçülen sorun çözme beceri düzeylerinde, kabul ölçümüne göre anlamlı oranda bir yükselme bulgulanmıştır. Sonuç olarak sorun çözme eğitiminin depresyonun tedavisinde etkili bir yol olduğu söylenebilir. According to the outcome of efficacy study , problem-solving therapy is pointed to be an effective way of deppression treatment. Basically , in this study , it has been surveyed whether problem-solving therapy's practice of short and group-formatted psychoeducation is effective for reducing the symptoms of deppression or not. 24 patients with a diognosis of deppression in accordance with SCID-I , have been performed problem-solving training 4 groups for 4 weeks . Through Beck Depression Inventory, Beck Anxiety Inventory and Social Problem-Solving Inventory- Revised, 4 evaluations which are acceptance score , pretraining score, post-training and follow-up score have been taken from patients. Findings indicate that patients' depression and anxiety levels evaluated during the post-training and follow-up process are considerably lower compared to acceptance and pre-training ones. Besides, patients' problem-solving skills evaluated during the post-training and follow-up process have been found significantly increased compared to acceptance score. In conclusion, problem-solving training can be regarded as an effective way of deppression treatment. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sorun Çözme Terapisi tr_TR
dc.subject Sorun Çözme Eğitimi tr_TR
dc.subject Depresyon tr_TR
dc.subject Anksiyete tr_TR
dc.subject Sorun Çözme Becerisi tr_TR
dc.subject Problem-Solving Therapy tr_TR
dc.subject Problem-Solving Training tr_TR
dc.subject Depression tr_TR
dc.subject Anxiety tr_TR
dc.subject Problem-Solving Skills tr_TR
dc.title Depresyonun sağaltımında sorun çözme eğitiminin etkililiği tr_TR
dc.title.alternative Efficacy of problem solving training in treatment of depression tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster