eArşiv@Adu

SAĞLIK TURİZMİNDE MÜŞTERİ TATMİNİNİN ELEKTRONİK KULAKTAN KULAĞA PAZARLAMA (E-WOM) VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİNE ETKİSİ; KUŞADASI’NDA BULUNAN YERLİ VE YABANCI TURİSTLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor ÇOLAKOĞLU, Ülker
dc.contributor.author Kutay sarayköylü, Neslihan
dc.date.accessioned 2023-09-04T07:32:03Z
dc.date.available 2023-09-04T07:32:03Z
dc.date.issued 2023-09-04
dc.date.submitted 2023-07-13
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/5064
dc.description.abstract Sağlık Turizminde Müşteri Tatmininin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) Ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisi; Kuşadası’nda Bulunan Yerli Ve Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma Kutay Sarayköylü, N. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Anabilim Dalı, Sağlık Turizmi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2023. Amaç: Bu çalışma Sağlık Turizminde Müşteri Tatmininin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın alt amacı ise sağlık turistlerinin demografik özelliklerine göre tatmin düzeylerinin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetine Etkisinin arasında bir ilişki olup olmadığının araştırılmasıdır. Gereç ve Yöntem: Çalışmada Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anketten yararlanılmıştır. Veriler Kuşadası’nı sağlık turizmini gerçekleştirme amacıyla ziyaret eden yerli ve yabancı 484 sağlık turistin Ocak-Nisan döneminde yapılan anketlerle elde edilmiş ve analize tabi tutulmuştur. Bulgular: Araştırmaya 31 farklı ülkenden 484 turist katılım sağlamıştır. Mann-Whitney U testi sonucunda araştırmaya katılan erkeklerin ve kadınlara göre, Sağlık Turizminde Müşteri Tatmininin Elektronik Kulaktan kulağa Pazarlama (E-Wom) ve Tekrar Ziyaret Etme Niyetinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir (P<0,05). Sonuçlar: Araştırma sonucunda Sağlık Turizminde müşteri tatmininin elektronik Kulaktan kulağa pazarlama (E-Wom) ve tekrar ziyaret etme niyetine etkisi ortaya konmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye, sağlık sektörü iyi eğitimli bir iş gücüne sahiptir. Bir sağlık turisti, aklındaki her soruya rahatlıkla cevap bulabilir. Ayrıca operasyon öncesi ve sonrasında doktorlar ve hemşireler medikal turistlere yeterli bilgilendirmeyi yaparak onların morallerinin yerinde kalmasını sağlamaktadır. İnsanların sağlıklarına dikkatleri artarsa, sağlık hizmetleri daha rekabetçi hale gelirse ve maliyet farkı önemli bir faktör olmaya devam ederse medikal turizm hızla büyümeye devam edecektir. Anahtar Kelimeler: Sağlık turizmi, müşteri tatmini, e-WOM,tekrar ziyaret etme niyeti. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY…………………………………………………………..……………..…ii ÖNSÖZ………………………………………………………………………….....…...……..iii İÇİNDEKİLER……………………………………………………………………..…………iv SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ……………………………………..…...………..v ŞEKİLLER DİZİNİ…………………………………………………………..……………….vi RESİMLER DİZİNİ……………………………………………………………………….....vii TABLOLAR DİZİNİ…………………………………………………..………….………...viii ÖZET …………………………………………………………………….……………..ix ABSTRACT………………………………………………………………….…...…………...x GİRİŞ…………………………………………………………………………………………..1 I.BÖLÜM 1. Sağlık Turizmi Ve Müşteri Tatmini İle İlgili Temel Kavramlar 1.1. Sağlık Turizmi Kavramı…………………………………………………………..………2 1.1.1. Tarihsel Gelişim…………………………………………………………………… ……3 1.1.2. Sağlık Turizminin Önemi………………………………………………………….. …...4 1.1.3. Sağlık Turizminin Türleri………………………………………………………… …….5 1.1.4. Türkiye’deki Sağlık Turizminin Potansiyeli……………………………………… ……8 1.1.5. Kuşadası’nda Sağlık Turizmi Potansiyeli ve Fırsatlar…………………………….. …..10 1.1.5.1.Kuşadası’nda Sağlık Turizmi’nin Kökleri: Antik Çağ ve Roma Dönemi ……………………………………………………………………………………………...…10 1.1.5.2. Osmanlı Dönemi……………..……………………………………………...………..11 1.1.5.3. Cumhuriyet Dönemi ve Sonrası………………………………………………… …...12 1.1.5.4. Yeni Yüzyıl: Küresel Rekabet ve Yenilik………..…………………………………...12 1.1.5.5.Sağlık Turizmi Potansiyeli……………………………………………………… . 13 1.1.5.6. Fırsatlar ve Geliştirme Önerileri………………………………………………… …..13 1.1.5.7.Türkiye’nin Sağlık Turizmindeki Yeri……………….….……..………......................14 1.2. MÜŞTERİ TATMİNİ KAVRAMI………………………………………………… ……21 1.2.1.Müşteri Tatmininin Tanımı……………………………………………………………...21 1.2.2.Müşteri Tatmininin Önemi………………………………………………………… …..22 1.2.3.Müşteri Tatminini Etkileyen Faktörler……………………………………………... ….22 1.2.4.Müşteri Tatmininin Ölçümü……………………………………………………… ……23 1.2.5.Sağlık Turizminde Müşteri Tatmini Uygulamaları………………………………… …..24 II.BÖLÜM II.ELEKTRONİK KULAKTAN KULAĞA PAZARLAMA (E-WOM) VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİ……………………………………………………………….. ….27 2.1. E-WOM Kavramının Tanımı………………………………………………………... …..27 2.1.1. E-WOM'un Önemi………………………………………………………………… …..28 2.1.2. E-WOM'un Türleri……………………………………………………..……………....29 2.1.2.1 Viral Pazarlama……………………………….…………...………………..………...29 2.1.2.2. İnternet Üzerinden Kulaktan kulağa Pazarlama……………………………..…..……30 2.1.2.3. Fısıltı Yoluyla Kulaktan kulağa Pazarlama……………………………………….…..32 2.1.2.4. Olumlu ve Olumsuz Kulaktan kulağa Pazarlama…………….…….…………………33 2.1.3. E-WOM'un Etkileri………………………………………………………………... …..34 2.1.4. Sağlık Turizminde e-WOM Uygulamaları………………………………………… ….35 2.1.5. e-WOM Yönetimi ve Stratejileri…………………………………………………... .....36 2.1.6. E-WOM'un: Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkileri…………………………………..37 2.1.7. E-WOM'un Reklamcılık, İletişim ve Pazarlamadaki Rolü…………………………….38 2.2.TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİ………………………………………………... .....40 2.2.1.Tekrar Ziyaret Etme Niyetinin Tanımı……………………………………………... ….40 2.2.2.Tekrar Ziyaret Etme Niyetinin Önemi……………………………………………. ……40 2.2.3.Tekrar Ziyaret Etme Niyetini Belirleyen Faktörler………………………………… ….41 2.2.4.Sağlık Turizminde Tekrar Ziyaret Etme Niyeti…………………………………. ……. 42 2.2.5. Sağlık Turizmi Müşterilerinin Tekrar ziyaret Etme Niyetini Etkileyen faktörler……..43 III.BÖLÜM 3.YÖNTEM……………………………………………………………………………..……45 3.1.Gereç ve Yöntem…………………………………………………..………..………..…..46 3.1.1. Araştırmanın Amacı Ve Önemi………………………...……………….………..……46 3.1.2.Araştırmanın Sınırlılıkları………………………...…………………….…………...….46 3.1.3. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi …………………………………….……………....47 3.1.4. Veri Toplama Yöntemi …………………………………………………………..…….48 3.1.5.Araştırmanın Hipotezleri ……………………………………….…………………..…..49 3.1.6. Materyal Metod…………………………………………………………………..…….50 3.2.BULGULAR……………………………………………….………..…………………..51 3.2.1.Demografik Sorulara Ait Bilgiler…………………………………..………………….51 3.2.2.Sağlık Turizmi ile ilgili Anket Formuna Ait Bulgular………………..……………….54 4.TARTIŞMA………………………………………………………………………………...57 5.SONUÇ VE ÖNERİLER………………………………………………………………..… 60 KAYNAKÇA …………………………………………………………………..…………….65 EKLER……………………………………………………………………………………..…79 Ek1 Araştırmada Kullanılan Türkçe Anket Formu Örneği ………………………………….79 Ek 2 Araştırmada Kullanılan İngilizce Anket Formu Örneği………………………………...81 BİLİMSEL ETİK BEYANI……………………………………………………………..……83 ÖZGEÇMİŞ………………………………………………………………………...…..…….84 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sağlık turizmi, Müşteri memnuniyeti, e-WOM, Tekrar ziyaret etme niyeti. tr_TR
dc.title SAĞLIK TURİZMİNDE MÜŞTERİ TATMİNİNİN ELEKTRONİK KULAKTAN KULAĞA PAZARLAMA (E-WOM) VE TEKRAR ZİYARET ETME NİYETİNE ETKİSİ; KUŞADASI’NDA BULUNAN YERLİ VE YABANCI TURİSTLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. tr_TR
dc.title.alternative The effect of customer satisfaction on Electronic word of mouth marketing (E-WOM) and revisit intention in Health Tourism; Research on domestic and foreign medical tourists in Kuşadası. tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Turizmi tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster