Amaç: Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyleri ile öğrenme sitilleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi ve ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Aydın ili Efeler ilçesi merkezinde yer alan Gazipaşa Ortaokulu 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler ve Umurlu Mahallesi'nde bulunan Şehit Rıfat Tunçbilek Ortaokulu 5., 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Kişisel Bilgi Formu', 'Dijital Okuryazarlık Ölçeği' ve 'İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Öğrenme Stilleri Ölçeği" kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, sosyo-ekonomik düzey, yerleşim yerine, kardeş sayısı, anne-baba eğitim düzeyine, anne-baba mesleği, fen bilimleri dersi karne notu, evlerinde kitle iletişim aracı olması durumu, evlerinde internet bağlantısı olması durumu ve bağlantı sıklığı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada ortakul öğrencilerinin dijital okuryazarlık düzeyleri ile görsel ve dokunsal öğrenme stilleri arasında pozitif yönde zayıf ilişki; işitsel ve kinestetik öğrenme stilleri arasında pozitif yönde orta düzey bir ilişki saptanmıştır. Sonuçlar: Araştırma dijital öğrenme ortamlarının toplumun tüm kesimlerinin erişimine olanak tanıması, bu öğrenme ortamlarının kullanımı konusunda bilinçlendirme faaliyetlerinin yapılması, ebeveynlerin farkındalığının artırılması, eğitim ve öğretim programlarında dijital okuryazarlık kavramının daha fazla yer verilmesi, öğrenme stillerine göre dijital ortamların düzenlenmesi gibi faaliyetlerin Fen bilimleri ders başarısını artıracağı düşünülmektedir.
Objective: In this study, it was aimed to determine the relationship between the dijital literacy levels of secondary school students and their learning styles Material and Method: Descriptive research method and relational survey model, which are among the qualitative research methods, were used in the research. It consisted of 5th, 6th, 7th and 8th grade students of Gazipaşa Secondary School located in the center of Efeler district of Aydın province and 5th, 6th, 7th and 8th grade students of Şehit Rıfat Tunçbilek Secondary School located in Umurlu District. In the research, Personal Information Form, Dijital Literacy Scale and Learning Styles Scale for Primary School Students were used as data collection tools. Results: In the research, secondary school students' gender, class level, socio-economic level, place of residence, number of siblings, education level of parents, parent profession, science course grade, presence of mass media at home, internet connection at home. Significant differences were determined according to the variables of frequency of connection and frequency of connection. In the study, there was a weak positive correlation between the dijital literacy and visual and tactile learning styles of the students; a moderate positive correlation was found between auditory and kinesthetic learning styles. Conclusion: The research allows the access of dijital learning environments to all segments of the society, making awareness-raising activities about the use of these learning environments, increasing the awareness of parents, giving more space to the concept of dijital literacy in education and training programs, it has been thought that the activities such as organizing digital environments according to learning styles will be increased by the success of science courses.