Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluklarının belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek ve geliştirilen ölçekle sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın Sınıf Öğretmenlerinin Çevrimiçi öğretmeye Yönelik Hazırbulunuşlukları Ölçeğinin geliştirilmesi kısmında ilgili alanyazın taranarak ve çevrimiçi öğretime katılmış 23 sınıf öğretmeni ve 4 öğrenci görüşü dikkate alınarak madde havuzu oluşturulmuştur. Ölçme ve Değerlendirme, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri, Sınıf Eğitimi, Türkçe Öğretmenliği alanından 7 uzman görüşü alındıktan sonra elde edilen 32 maddelik taslak form 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında Aydın ili ve ilçesinde MEB bünyesinde çalışan 604 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemi olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenen örneklemden toplanan veriler ikiye bölünerek 302 katılımcıdan elde edilen verilerle AFA ve diğer 302 katılımcıdan elde edilen verilerle DFA analizleri yapılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek ve yorumlamak için SPSS 22 ve AMOS 24 paket programından yararlanılmıştır. Ölçeğin güvenilirlik analizleri için Cronbach Alpha güvenilirlik katsayıları hesaplanmıştır. Analiz çalışmaları sonucunda 24 maddeden ve dört faktörden oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Yapılan analiz sonuçları ölçeğin sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermiştir. Ölçeğin orijinal formu tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen Aydın ili ve ilçeleri devlet okullarında görev yapan 340 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen veriler yüzdelik ve frekans hesaplamaları, Kruskal-Wallis H testi ve Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin cinsiyete, kıdem yılına ve çevrimiçi öğretimle ilgili eğitim alma durumuna göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyet, kıdem yılı ve hizmet içi eğitim alma durumlarının çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin çevrimiçi öğretmeye yönelik hazırbulunuşlukları ile ilgili uygulama ve araştırma önerilerinde bulunulmuştur.
The aim of this research is to develop a valid and reliable scale to determine the readiness of classroom teachers for online teaching and to examine the readiness levels of classroom teachers for online teaching in terms of various variables with the developed scale.. In the development part of the research for the Scale of Readiness of Classroom Teachers for Online Teaching, an item pool was created by scanning the relevant literature and taking into account the opinions of 23 classroom teachers and 4 students who participated in online teaching. After receiving the opinions of 7 experts from the fields of Measurement and Evaluation, Computer and Instructional Technologies, Classroom Education, and Turkish Language Teaching, the 32-item draft form was applied to 604 classroom teachers working in the Ministry of Education in the province and district of Aydın in the 2020-2021 academic year. The data collected from the sample determined by the criterion sampling method, which is a purposive sampling method, was divided into two, and EFA analyzes were performed with the data obtained from 302 participants and CFA analyzes were performed with the data obtained from the other 302 participants. SPSS 22 and AMOS 24 package programs were used to analyze and interpret the obtained data. Cronbach Alpha reliability coefficients were calculated for the reliability analysis of the scale. As a result of the analysis studies, a scale consisting of 24 items and four factors was obtained. The results of the analysis showed that the scale is a valid and reliable measurement tool to determine the readiness levels of classroom teachers for online teaching. The original form of the scale was applied to 340 primary school teachers working in public schools in Aydın province and its districts, which were determined by the stratified sampling method. The obtained data were analyzed with percentage and frequency calculations, Kruskal-Wallis H test and Mann-Whitney U test. It has been investigated whether the readiness levels of classroom teachers for online teaching distinction according to gender, seniority and education related to online teaching. It has been concluded that the gender, seniority and in-service training status of primary school teachers affect their readiness for online teaching. As a result of this research, it was made suggestions about application and research for the readiness of classroom teachers on online teaching.