eArşiv@Adu

Üniversite öğrencilerinin bakış açısıyla, endüstri 4.0 yaklaşımına yönelik farkındalığın belirlenmesi: Aydın ADÜ örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Ünlü, Ahmet
dc.contributor.author İşık, İbrahim
dc.date.accessioned 2022-11-07T05:41:56Z
dc.date.available 2022-11-07T05:41:56Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation İşık, İ. (2022). Üniversite öğrencilerinin bakış açısıyla, endüstri 4.0 yaklaşımına yönelik farkındalığın belirlenmesi: Aydın ADÜ örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Aydın. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4854
dc.description.abstract Endüstri 4.0 gibi ileri seviye üretim aşamalarına ve dijital çağa uygun üniversite mezunları yetiştirmek ve eğitimin kalitesini arttırmak için mekan ve teknik donanım imkanlarını hazırlamak ve bunları kullanmaya uygun bireyleri zihinsel olarak hazırlamak gereklidir. Buna bağlı olarak üniversiteden mezun olan öğrencilerin iş yerlerindeki seviyelerine bağlı kalınmaksızın yeni ileri seviye üretim ortamlarının kullanımı ve teknik zeka gerektiren uygulamalarla bütünleşebileceklerdir. Özellikle gelecek yılların en önemli becerileri olan, yaratıcılık, karmaşık yapay zeka uyumlu problem çözümü, robotik teknolojilerle bütünleşik yöntemler geliştirme, yine benzer ortamlara yönelik eleştirel düşünme, uyum sağlama, analiz edip esnek kararlar alabilme gibi temel becerileri kazanabilen mezunlar bir adım daha öne çıkacaktır. Özellikle değişen ve gelişen teknolojiye uyum ve teknolojiyi kullanabilme hatta teknolojiyi üretme en temel beceri olarak ortaya çıkmaktadır. Yapılan bu çalışmada üniversite öğrencilerinin bakış açısıyla endüstri 4.0'a ilişkin farkındalıklarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla 2019 yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesinde gerçekleştirilen ve 400 öğrencinin katıldığı araştırmada, elde edilen veriler öğrencilerin demografik özelliklerine göre karşılaştırılmıştır. Bu kapsamda araştırmada öğrencilerin cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, bölüm, anne-baba eğitim durumu, kullanılan teknolojik araçlar, medeni durum, ikamet, endüstri 4.0 kavramını duyma durumu değişkenlerine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Bu kapsamda alan araştırması kullanılan çalışmada ele alınan farklı demografik özellikler bazında öğrencilerin teknolojik aletler ve Endüstri 4.0 kavramıyla ilgili teknik altyapıları ve yetenekleri ölçülmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda cinsiyet, öğrenim görülen fakülte (Mühendislik-İİBF), Endüstri 4.0 kavramını duyum, yaşadıkları ortam, babanın eğitim durumu ve ikamet yeri değişkenlerine göre öğrencilerin Endüstri 4.0 hakkındaki bilgilerinin farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In order to raise university graduates suitable for advanced production stages such as Industry 4.0 and for the digital age, and to increase the quality of education, it is necessary to prepare the space and technical equipment and to mentally prepare individuals who are suitable for using them. Accordingly, students who graduated from the university will be able to integrate with the use of new advanced production environments and applications that require technical intelligence, regardless of their level in the workplace. Graduates who can acquire basic skills such as creativity, complex artificial intelligence compatible problem solving, developing integrated methods with robotic technologies, critical thinking, adapting, analyzing and making flexible decisions, which are the most important skills of the coming years, go one step further. will stand out. ‎Especially the ability to adapt to and use technology, even to produce technology, emerges as the most basic skill.‎ In this study, it is aimed to reveal the awareness of industry 4.0 from the perspective of university students. For this purpose, in the research conducted at Aydın Adnan Menderes University in 2019 and in which 400 students participated, the data obtained were compared according to the demographic characteristics of the students. In this context, comparisons were made according to the variables of students' gender, grade level, age, department, education level of parents, technological tools used, marital status, residence, level of hearing about the concept of industry 4.0. In this context, it was tried to measure the technical infrastructures and abilities of the students related to technological tools and the concept of Industry 4.0 on the basis of different demographic characteristics discussed in the study using field research. As a result of the study, it was concluded that the knowledge of the students about Industry 4.0 differs according to the variables of gender, faculty of education (Engineering-FEAS), perception of the concept of Industry 4.0, the environment they live in, the educational status of the father and the place of residence. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Endüstri 4.0, Teknoloji, Üniversite Öğrencileri, Üretim tr_TR
dc.subject Industry E4.0, Production, Technology, University Students tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin bakış açısıyla, endüstri 4.0 yaklaşımına yönelik farkındalığın belirlenmesi: Aydın ADÜ örneği tr_TR
dc.title.alternative Determining the awareness of university students for the industrial 4.0 approach: Example of Aydın tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uygulamalı Ekonometri Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster