dc.contributor.advisor |
Yazıcı, Ersen |
|
dc.contributor.author |
Yanık, Selma |
|
dc.date.accessioned |
2022-10-24T06:48:52Z |
|
dc.date.available |
2022-10-24T06:48:52Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
Yanık, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4829 |
|
dc.description.abstract |
Amaç: Bu çalışma, disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinde, mizacın etkisini gözlemleme amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim dönemi İzmir ili En Koleji'nde öğrenim gören, 6. sınıf 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli, nitel desenlerden içiçe geçmiş çoklu durum çalışmasıdır. Veri toplama araçları; Gençler için Mizaç ve Karakter Envanteri, Odak Grup Görüşme Formu, Disiplinlerarası etkinliklere yönelik hazırlanmış STEM Ders Planları ve Süreç Kontrol Listesidir. Bulgular: Çalışmada disiplinlerarası yaklaşım sürecinde 4 adet mizaç boyutunu temsil eden 4 grup, 4'er STEM etkinliğini tamamlayarak proje ürünleri ortaya çıkarmıştır. Sonuç: Farklı mizaç boyutlarının dsiplinlerarası yaklaşım sürecine uyumunun farklı olduğu gözlemlenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Objective: This study was carried out to observe the effectof temperament in the mathematics lesson process, which is taught with an interdisciplinary approach. Material and Methods: The research was carried out with 12 6th grade students studying at En College in Izmir in the 2021-2022 academic year. The model of the research is a multi-case study intertwined with qualitative patterns. Data collection tools; Turkish Juniour Temperament and Character Inventory, Focus Group Interview Form, STEM Lesson Plans and Process Checklist for interdisciplinary activities. Results: In the study, 4 groups representing 4 temperament dimensions in the interdisciplinary approach process completed 4 STEM activities and produced project products. Conslusion: It has been observed that the adaptation of different temperament dimensions to the interdisciplinary approach process is different. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Disiplinlerarası yaklaşım, Kişilik, Mizaç, Stem |
tr_TR |
dc.subject |
Interdisciplinary approach, Personality, Temperament, Stem |
tr_TR |
dc.title |
Ortaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Investigation of interdisciplinary mathematics courses of secondary school students according to temperament types |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı |
tr_TR |