eArşiv@Adu

Ortaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yazıcı, Ersen
dc.contributor.author Yanık, Selma
dc.date.accessioned 2022-10-24T06:48:52Z
dc.date.available 2022-10-24T06:48:52Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Yanık, S. (2022). Ortaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4829
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışma, disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinde, mizacın etkisini gözlemleme amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma, 2021-2022 eğitim öğretim dönemi İzmir ili En Koleji'nde öğrenim gören, 6. sınıf 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli, nitel desenlerden içiçe geçmiş çoklu durum çalışmasıdır. Veri toplama araçları; Gençler için Mizaç ve Karakter Envanteri, Odak Grup Görüşme Formu, Disiplinlerarası etkinliklere yönelik hazırlanmış STEM Ders Planları ve Süreç Kontrol Listesidir. Bulgular: Çalışmada disiplinlerarası yaklaşım sürecinde 4 adet mizaç boyutunu temsil eden 4 grup, 4'er STEM etkinliğini tamamlayarak proje ürünleri ortaya çıkarmıştır. Sonuç: Farklı mizaç boyutlarının dsiplinlerarası yaklaşım sürecine uyumunun farklı olduğu gözlemlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Objective: This study was carried out to observe the effectof temperament in the mathematics lesson process, which is taught with an interdisciplinary approach. Material and Methods: The research was carried out with 12 6th grade students studying at En College in Izmir in the 2021-2022 academic year. The model of the research is a multi-case study intertwined with qualitative patterns. Data collection tools; Turkish Juniour Temperament and Character Inventory, Focus Group Interview Form, STEM Lesson Plans and Process Checklist for interdisciplinary activities. Results: In the study, 4 groups representing 4 temperament dimensions in the interdisciplinary approach process completed 4 STEM activities and produced project products. Conslusion: It has been observed that the adaptation of different temperament dimensions to the interdisciplinary approach process is different. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Disiplinlerarası yaklaşım, Kişilik, Mizaç, Stem tr_TR
dc.subject Interdisciplinary approach, Personality, Temperament, Stem tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin disiplinlerarası yaklaşımla işlenen matematik ders sürecinin mizaç türlerine göre incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigation of interdisciplinary mathematics courses of secondary school students according to temperament types tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster