eArşiv@Adu

Özel yetenekli öğrencilere yönelik matematik alanında mentörlük uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yazıcı, Ersen
dc.contributor.author Alkan Nurkan, Melike
dc.date.accessioned 2022-10-24T06:41:12Z
dc.date.available 2022-10-24T06:41:12Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Alkan Nurkan, M. (2022). Özel yetenekli öğrencilere yönelik matematik alanında mentörlük uygulaması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü: Aydın. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4828
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma özel yetenekli bireylere yönelik mentörlük stratejisinin uygulanması ile matematik yeteneklerindeki değişimi gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Aydın ilinin Karpuzlu ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenime devam eden özel yetenekli bir 7. sınıf öğrencisi ile toplam 9 hafta süren bir öğretim deneyi bağlamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; görüşme, gözlem, video kaydı transkripsiyonları ve doküman incelemesinden yararlanılırken, verilerin analizinde içerik analizi tekniklerinden Miles-Huberman Modeli kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada katılımcının matematiksel yetenek bileşenlerinden matematiksel bilgiyi edinme, matematiksel bilgiyi işleme ve matematiksel bilgiyi saklama bileşenlerine ulaştığı tespit edilmiştir. Sonuç: Bu çalışmada özel yetenekli bireylere yönelik mentörlük uygulamasının özel yetenekli bireylerin matematiksel yeteneğine olumlu bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Objective: This research was conducted to observe the changing in mathematics abilities by the implementation of the mentoring strategy for gifted students. Material and Methods: The research was carried out with a 9-week teaching experiment with a 7th grade gifted student in a public school in the Karpuzlu district of Aydın province in the 2021-2022 academic year. It was utilized the Miles-Huberman Model one of the content analysis of the data by using interviews, observation, video recording transcription and document review as a data collection tool. Results: It was determined that the participant reached the components of obtaining mathematical knowledge, processing mathematical information and storing mathematical information, which are all components of mathematical ability according to the study. Conclusion: It was concluded that the mentoring implementation for gifted students had a positive effect on the mathematical ability of gifted students in this study. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Özel yetenekli birey, Matematik yeteneği, Mentörlük tr_TR
dc.subject Gifted students, Mathematical ability, Mentoring tr_TR
dc.title Özel yetenekli öğrencilere yönelik matematik alanında mentörlük uygulaması tr_TR
dc.title.alternative Mentoring for gifted students in mathematics tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster