Amaç: Bu araştırma özel yetenekli bireylere yönelik mentörlük stratejisinin uygulanması ile matematik yeteneklerindeki değişimi gözlemlemek amacıyla yapılmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırma, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Aydın ilinin Karpuzlu ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenime devam eden özel yetenekli bir 7. sınıf öğrencisi ile toplam 9 hafta süren bir öğretim deneyi bağlamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; görüşme, gözlem, video kaydı transkripsiyonları ve doküman incelemesinden yararlanılırken, verilerin analizinde içerik analizi tekniklerinden Miles-Huberman Modeli kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmada katılımcının matematiksel yetenek bileşenlerinden matematiksel bilgiyi edinme, matematiksel bilgiyi işleme ve matematiksel bilgiyi saklama bileşenlerine ulaştığı tespit edilmiştir. Sonuç: Bu çalışmada özel yetenekli bireylere yönelik mentörlük uygulamasının özel yetenekli bireylerin matematiksel yeteneğine olumlu bir etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Objective: This research was conducted to observe the changing in mathematics abilities by the implementation of the mentoring strategy for gifted students. Material and Methods: The research was carried out with a 9-week teaching experiment with a 7th grade gifted student in a public school in the Karpuzlu district of Aydın province in the 2021-2022 academic year. It was utilized the Miles-Huberman Model one of the content analysis of the data by using interviews, observation, video recording transcription and document review as a data collection tool. Results: It was determined that the participant reached the components of obtaining mathematical knowledge, processing mathematical information and storing mathematical information, which are all components of mathematical ability according to the study. Conclusion: It was concluded that the mentoring implementation for gifted students had a positive effect on the mathematical ability of gifted students in this study.