eArşiv@Adu

Reklamların tüketicinin marka değeri alt boyutları algısı üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bozkurt, Hatice Hale
dc.contributor.author Çiçek, Suna
dc.date.accessioned 2022-10-07T06:05:22Z
dc.date.available 2022-10-07T06:05:22Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Bozkurt, H.H. (2022). Reklamların tüketicinin marka değeri alt boyutları algısı üzerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Aydın. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4801
dc.description.abstract Günümüz şartlarında, işletmelerin rakipleri arasında tercih edilen marka olabilmeleri ve bunu sürdürebilmeleri için en önemli işlem marka değeri yaratmaktır. Dolayısıyla marka değerinin belirlenmesi, güçlendirilmesi ve sürdürülmesi işletmeler için oldukça önemlidir. Marka değeri yalnızca işletmenin ismine değil aynı zamanda ürün kimlik ve işleyiş gibi tüm varlıklarına değer katmaktadır. Bu varlıklardan ve işletmenin özelliklerinden olası ve mevcut tüketiciler reklam sayesinde haberdar olmakta ve bilgi almaktadır. Bu nedenle reklam tüketiciler içinde işletmeler içinde önemli bir konuma sahiptir. Bu çalışmanın amacı, reklamın tüketicinin marka değeri alt boyutları algıları üzerine etkisini incelemek ve aralarında anlamlı bir ilişki olup olmadığını analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda anket yöntemi kullanılarak SPSS 22 analiz programı ile analiz edilen bu çalışma Aydın Adnan Menderes Üniversitesi İletişim Fakültesinde bulunan 320 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre ise: reklam afişinin marka değeri alt boyutları olan; marka sadakati, marka çağrışımı, marka farkındalığı ve algılanan kaliteye etkisi bulunmadığı görülmüştür. Aralarındaki anlamlı ilişki bakımından incelendiğinde reklam ve marka değeri alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığı ortaya konmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In today's conditions, the most important process for businesses to be the preferred brand among their competitors and to maintain this is to create brand value. Therefore, determining, strengthening and maintaining brand value is very important for businesses. Brand value adds value not only to the name of the bussines, but also to all its assets, such as products, identity and functioning. Possible and existing consumers become aware of and receive information these asset and the characteristics of the business through advertising. For this reason, advertising has an important position for businesses as well as consumers. The aim of this study is to examine the effect of advertising on the consumer's perceptions of brand equity sub-dimensions and to analyze whether there is a significant relationship between them. For this purpose, this study, which was analyzed with the SPSS 22 analysis program using the questionnaire method, was applied to 320 students at Aydın Adnan Menderes University Faculty of Communication. According to the results of the research, it has been observed that the advertising poster has no effect on brand loyalty, brand association, brand awareness and perceived quality, which are the sub-dimensions of brand value. When examined in terms of the significant relationship between them, it was revealed that there was no significant relationship between the advertising and brand equity sub-dimensions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Reklam, Marka Sadakati, Algılanan Kalite, Marka Çağrışımı, Marka Farkındalığı, Marka Değeri tr_TR
dc.subject Advertising, Brand Equity, Loyalty, Perceived Quality, Brand Association, Brand Awareness tr_TR
dc.title Reklamların tüketicinin marka değeri alt boyutları algısı üzerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of advertisements on consumer perception of brand value subdimensions tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster