eArşiv@Adu

Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Demir, Gülsen
dc.contributor.author Saracaloğlu, Candaş
dc.date.accessioned 2022-10-04T10:58:34Z
dc.date.available 2022-10-04T10:58:34Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2022
dc.identifier.citation Saracaloğlu, C. (2022). Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü: Aydın. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4791
dc.description.abstract Türkiye'nin yarınlarına ışık tutacak bir mesleki eğitim süreci hedeflenirken bu hedef için bütün bileşenlerin durumu, halihazırda devam eden mesleki eğitim süreçlerinin anlaşılmasına yönelik yaklaşımların eksikliği ya da sorunlarının ortaya çıkarılması süreçlerin sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır. Bu amaçla mesleki eğitim süresince sadece öğrenci kaynaklı diğer bir ifade ile öğrenci akademik durumları ile açıklanabilecek bir başarı- başarısızlık durumunun tespitinin yetersizliği ortaya konularak mesleki eğitim süreçlerinin toplumsal dinamikler ile eşgüdümünün açıklanması gerekmektedir. tr_TR
dc.description.abstract While targeting the vocational training process that will shed light on the future of Turkey, status of all components for this target wil contribute lack of approaches to understanding current vocational training process or uncovoring the problems. With this aim,the condination of vocational education processes with social dynamics needs to be explained by revaling the inadequacy of determing the success and faillure station which can only explained by the academic status of the students during the vocational education. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ..........................................................................................................................vii ÖNSÖZ.................................................................................................................................viii TABLOLAR DİZİNİ.............................................................................................................xii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 6 1. KURAMSAL VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE................................................................... 6 1.1. Okullarda Mesleki Rehberlik ve Yöneltme-Yönelim.................................................. 6 1.2. Konuyla Benzer Çalışmalardan Örnekler.................................................................. 10 1.3. Türkiye’de Mesleki Eğitim........................................................................................ 25 1.3.1. Cumhuriyet Öncesi Dönem ............................................................................. 25 1.3.2. Cumhuriyet Sonrası Dönem ............................................................................ 30 1.3.3. Mesleki Eğitimin Bugünkü Durumu ............................................................... 55 1.4. Mesleki Eğitim ve Fırsat Eşitliği ............................................................................... 64 1.5. Eğitim ve Toplumsal Hareketlilik.............................................................................. 67 1.6. Pierre Bourdieu ve Sermaye Kavramı ....................................................................... 69 1.7. Habitus ve Kültürel Sermaye İlişkisi......................................................................... 87 1.8. Pierre Bourdieu Perspektifinde Birey ve Toplum.................................................... 105 2. BÖLÜM.......................................................................................................................... 109 2. ARAŞTIRMA.................................................................................................................. 109 2.1. Araştırmanın Konusu............................................................................................... 109 2.2. Araştırmanın Amacı................................................................................................. 109 2.3. Araştırmanın Önemi ................................................................................................ 110 2.4. Sınırlılıklar............................................................................................................... 111 x 2.5. Araştırmanın Yöntemi ............................................................................................. 111 2.6. Araştırmanın Evreni Örneklemi ve Veri Toplama Teknikleri................................. 112 2.7. Alanda Karşılaşılan Güçlükler................................................................................. 113 3. BÖLÜM.......................................................................................................................... 115 3. BULGULAR VE DEĞERLENDİRİLME ...................................................................... 115 3.1. Kişilerin Mesleki Eğitime Bakışı............................................................................. 121 3.1.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 121 3.1.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 125 3.1.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 130 3.1.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 131 3.2. Sosyal Çevrenin Eğitime Bakışı .............................................................................. 137 3.2.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 137 3.2.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 139 3.2.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 143 3.2.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 144 3.3. Mesleki Eğitimde Edinimler- Engeller.................................................................... 153 3.3.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 153 3.3.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 156 3.3.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 160 3.3.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 161 3.4. İstihdam ve Mesleki Başarı...................................................................................... 168 3.4.1. Öğrencilere Göre ........................................................................................... 168 3.4.2. Öğretmenlere Göre ........................................................................................ 169 3.4.3. Yöneticilere Göre........................................................................................... 171 3.4.4. İşyeri Temsilcilerine Göre ............................................................................. 171 4. SONUÇ VE ÖNERİLER .............................................................................................. 182 5. KAYNAKLAR............................................................................................................... 190 xi ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 197 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mesleki Eğitim, Kültürel Sermaye, Yeniden Üretim, Gençlik tr_TR
dc.subject Vocational Training, Cultural Capital, Reproduction, Youth. tr_TR
dc.title Mesleki ve teknik lise öğrencilerinin meslek seçimlerinin ve gelecek beklentilerinin toplumsal temelde değerlendirilmesi:Turgutlu örneği tr_TR
dc.title.alternative The evaluation of career choices and future expectations of vocational and technical high school students on a social basis:Example of Turgutlu tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster