Türkiye'nin yarınlarına ışık tutacak bir mesleki eğitim süreci hedeflenirken bu hedef için bütün bileşenlerin durumu, halihazırda devam eden mesleki eğitim süreçlerinin anlaşılmasına yönelik yaklaşımların eksikliği ya da sorunlarının ortaya çıkarılması süreçlerin sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacaktır. Bu amaçla mesleki eğitim süresince sadece öğrenci kaynaklı diğer bir ifade ile öğrenci akademik durumları ile açıklanabilecek bir başarı- başarısızlık durumunun tespitinin yetersizliği ortaya konularak mesleki eğitim süreçlerinin toplumsal dinamikler ile eşgüdümünün açıklanması gerekmektedir.
While targeting the vocational training process that will shed light on the future of Turkey, status of all components for this target wil contribute lack of approaches to understanding current vocational training process or uncovoring the problems. With this aim,the condination of vocational education processes with social dynamics needs to be explained by revaling the inadequacy of determing the success and faillure station which can only explained by the academic status of the students during the vocational education.