Amaç: Bu araştırmanın amacı 2020-2021 Eğitim Öğretim yılı Bahar döneminde Aydın
Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencileri yeme
tutumu ve kronotip açısından değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntem: Araştırma analitik - kesitsel olarak Aralık 2020 ve Ağustos 2021 tarihleri
arasında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören
412 (n=202 kadın ve n=210 erkek) öğrenci ile gerçekleşti. Veriler, Yeme Tutum Testi ve
İnsan Sirkadiyen Ritminde Sabahcıl-Akşamcıl Tipleri Belirlemede Kendi Kendini
Değerlendirme Formu ile toplandı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Independent
Sample T Testi, One Way Anova Testi ve Ki-kare Testi kullanıldı.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %17’sinin (n=70) yeme bozukluğuna yatkın
olduğu ve %50,5’inin (n=208) kronotip açısından ara tip olduğu belirlendi. Öğrencilerin
kronotiplerine göre yeme tutumu açısından öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılaşma olduğu (p<0,05); yeme bozukluğuna en yatkın öğrencilerin sabahcıl tipe yakın
öğrenciler (%39,0) ve ara tip öğrenciler (%16,3) olduğu tespit edildi.
Sonuç: Bu araştırmada yeme bozukluğuna yatkın öğrencilerin olduğu, öğrencilerin önemli
bir bölümünün kronotiplerinin ara tip veya sabahcıla yakın olduğu ve öğrencilerin
kronotiplerinin yeme bozukluğu gözlenme sıklığını etkilediği sonucuna ulaşıldı.
Aim: This research was conducted to evaluate students studying at Aydın Adnan Menderes
University Faculty of Sport Sciences in terms of eating attitude and chronotype in the spring
semester of 2020-2021 academic year.
Materials and Methods: The research was carried out analytically - cross-sectionally, with
412 (n=202 female and n=210 male) students studying at Aydın Adnan Menderes University
Faculty of Sport Sciences between December 2020 and August 2021. Data were collected by
Eating Attitudes Test and Self-Assessment Form for Identifying Morning-Evening Types in
Human Circadian Rhythm. Descriptive statistics, Independent Sample T Test, One Way
Anova Test and Chi-square Test were used in the analysis of the data.
Results: It was determined that 17% (n=70) of the students participating in the study were
prone to eating disorders and 50,5% (n=208) were intermediate type in terms of chronotype.
According to the chronotypes of the students, there was a statistically significant difference
between the students in terms of eating attitudes (p<0,05); It was determined that the students
most prone to eating disorders were students close to the morning type (39,0%) and
intermediate type students (16,3%).
Conclusion: In this study, it was concluded that there were students who were prone to eating
disorders, that the chronotypes of a significant part of the students were intermediate type or
close to morning person, and that the chronotypes of the students affected the frequency of
eating disorders.