Gelecekteki fiyat beklentilerini önceden saptayabilmek ve faaliyetlerin planlamasından
stratejik kararların alınmasına kadar birçok alanda muhasebeye ihtiyaç duyulmaktadır.
Pazarlama kararlarına ilişkin karar verirken maliyet muhasebesi verilerini göz önünde
bulundurmak gerekmektedir. Bu bakımdan maliyet muhasebesi, pazarlama ile ilgili
kararların alınmasında sağlam temeller oluşturur.
Stratejik pazarlama kararlarında doğru kararlar vermek için pazarlama yöneticilerinin özel
bilgilere ihtiyacı vardır. Bu özel bilgilerde stratejik yönetim muhasebesinden dolayısıyla
muhasebe bilgi sistemi ve pazarlama bilgi sisteminin bir araya gelmesinden meydana gelen
stratejik pazarlama muhasebesinden sağlanır.
Bu çalışmanın temel amacı da stratejik pazarlama muhasebesinin önemini ispatlamak ve
literatüre hem ulusal hem de uluslararası alanda katkıda bulunmaktır. Bu çalışmada elde
edilen veriler Aydın\Kuşadası’nda faaliyet gösteren bir otelden alınmıştır. Rekabetin yoğun
yaşandığı turizm sektörü uygulama da konu olarak seçilmiş ve işletmenin en uygun
fiyatlama kararlarına ulaşabilmesi için gerekli olan analizler yapılıp kar fonksiyonuna
ulaşılmıştır. Bu sayede işletme 2020 yılın da bir sonraki yılın fiyatlarını hedefledikleri
büyüme oranı iyi görebilmiş olacaktır
Accounting is needed in many areas, from determining future price expectations and
planning activities to making strategic decisions. It is necessary to consider cost accounting
data while making decisions regarding marketing decisions. In this respect, cost accounting
creates a solid basis for making marketing decisions.
Marketing managers need special knowledge to make the right decisions in strategic
marketing decisions. This special information is obtained from strategic marketing
accounting, which consists of strategic management accounting, and thus the combination
of accounting information system and marketing information system.
The main purpose of this study is to prove the importance of strategic marketing accounting
and to contribute to the literature both nationally and internationally. In addition, the data
obtained in this study were taken from a hotel operating in Aydın / Kuşadası. The tourism
sector, where competition is intense, was chosen as a subject in practice and the necessary
analyzes were made to reach the best pricing decisions of the business and the profit
function was achieved. In this way, the enterprise will have a good view of the growth rate
for which they target the prices for the next year in 2020.