Bu araştırmada Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin internet temelli uzaktan
eğitime yönelik görüşlerinin mutluluk düzeylerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
çalışmanın evrenini Spor Bilimleri Fakültelerinde eğitim alan öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırma örneklemini ise 2020-2021 eğitim öğretim döneminde Aydın Adnan Menderes
Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencileri oluşmaktadır.
Veriler Google Formlar üzerinden katılımcılara ulaştırılmış ve gönüllü olarak
araştırmaya katılımı esas alınmıştır. Araştırmada ilgili verilerin toplanması için kullanılan
anket üç bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde demografik bilgiler, ikinci bölümde
Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği, üçüncü bölümde Oxford Mutluluk Ölçeği
oluşturmuştur. Elde edilen veriler SPSS 25.0 paket programı kullanılarak istatistiksel analiz
yapılmıştır. Veri setindeki uç değerler ve çok değişkenli normallik varsayımının karşılanıp
karşılanmadığı Mahalanobis uzaklık değerleri yardımıyla incelenmiş aykırı uç değerler
gösteren 3 veri, veri setinden çıkartılmıştır. İkili değişkenler için Bağımsız Örneklem T testi,
ikiden fazla değişkenler ise Anova Testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular
istatistiksel olarak p<0,05 düzeyinde anlamlılık düzeyi ile test edilmiştir. Verilerin
analizinde tanımlayıcı istatistik, korelasyon analizi ve parametrik testler kullanılmıştır.
Araştırmada %95 güven aralığına göre analiz yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliliği Cronbach’s
Alpha katsayısı ile belirlenmiştir.
Uzaktan eğitimde kişisellik boyutunda x̄= 15,1607 ile çok düşük düzeyde; Uzaktan
eğitimde etkililik boyutunda x̄= 11,1567 ortalama ile çok düşük düzeyde; Uzaktan eğitimde
öğreticilik boyutunda x̄= 9,4365 ortalama ile çok düşük düzeyde; Uzaktan eğitimde
yatkınlık boyutunda x̄= 6,0317 ortalama ile çok düşük düzeyde; uzaktan eğitime yönelik
görüşleri x̄= 41,7857 ortalama ile orta düzeydeyken mutluluk düzeyleri x̄= 22,9504 ile
vi
düşük düzeyde olduğu görülmektedir. Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin internet
temelli uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ve mutluluk düzeyleri ile katılımcıların yaş
değişkeninde eğitimde yatkınlık ve Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği arasında
olarak anlamlı farklılık olduğu (p<0.05); Cinsiyet değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik
Görüşler Ölçeği ve tüm alt boyutlarında; Sınıf değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik
Görüşler Ölçeği ve tüm alt boyutlarında; Bölüm değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik
Görüşler Ölçeği ve tüm alt boyutlarında; Gelir değişkeninde Oxford Mutluluk Ölçeğinde;
İnternette günlük geçirilen zaman değişkeninde uzaktan eğitimde öğreticilik boyutunda;
İnternet sorunu yaşama değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel
uygunluk, etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde; Uzaktan
eğitimden memnun değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel
uygunluk, etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde; Kullanılan
cihaz değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel uygunluk, etkililik
ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde; Gelecekte de uzaktan eğitime
katılma isteği değişkeninde Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşler Ölçeği ve kişisel uygunluk,
etkililik ve öğreticilik boyutlarında ve Oxford mutluluk ölçeğinde istatistiksel olarak
anlamlı farklılık olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study, it was aimed to examine the effect of the opinions of the students of the
Faculty of Sports Sciences towards internet-based distance education on their level of
happiness.
The universe of the study is made up of students studying at the Faculty of Sport
Sciences. The research sample consists of Aydın Adnan Menderes University Faculty of
Sports Sciences students in the 2020-2021 academic year. The data were delivered to the
participants by Google Forms and their voluntary participation in the research was based on.
The questionnaire used to collect relevant data in the study consists of three parts. In the
first part, demographic information was created, in the second part the Views on Distance
Education Scale, in the third part the Oxford Happiness Scale. The obtained data were
statistically analyzed using the SPSS 25.0 package program. The extreme values in the data
set and whether the assumption of multivariate normality were met was examined with the
help of Mahalanobis distance values and 3 data showing outlier extreme values were
removed from the data set. Independent Sample T test for binary variables, variables more
than two were analyzed with Anova Test. The obtained findings were statistically tested
with a significance level of p <0.05. It was used descriptive statistics, correlation analysis
and parametric tests in the analysis of the data.As a result of the research, it is seen that
while students' views on distance education are low in scale total and dimensions, their level
of happiness is at a medium level. In the dimension of personality in distance education, x̄=
15,1607 is at a very low level; In the dimension of effectiveness in distance education, x̄=
11,1567 at a very low level; In the dimension of teaching in distance education, it is very
low with an average of x̄= 9,4365; In the dimension of susceptibility in distance education,
viii
x̄= 6.0317 at a very low level; While their views on distance education are at a moderate
level with an average of x̄= 41,7857, their happiness level is at a low level with x̄= 22,9504
There is a significant difference between the opinions and happiness levels of the
students of the Faculty of Sports Sciences towards internet-based distance education and the
participants’ age variable between the educational disposition and the Views on Distance
Education Scale (p<0.05). In the gender variable , Views on Distance Education Scale and
in all its subdimensions; In the classroom variable, Views on Distance Education Scale and
in all its subdimentions; In the department variable, Views on Distance Education Scale and
in all its subdimentions; In the Oxford Happiness Scale in the income variable spent daily
on the internet, in the dimensions of teaching in distance education; In the variant of having
internet problems, in the dimensions of Opinions towards Distance Education and personal
suitability, effectiveness and teaching anf Oxford Happiness Scale; In the satisfaction of
distance education variable, the Views on Distance Education Scale and in the dimensions
of personal suitability, effectiveness and teaching and in the Oxford Happiness Scale; It was
found that there was a statistically significant difference in the Willingness to participate in
distance education variable in the future, in the Views on Distance Education Scale and in
the dimensions of personal suitability, effectiveness and teaching, and in the Oxford
Happiness Scale