eArşiv@Adu

Uluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özbek, İçten Duygu
dc.contributor.author Yağmur, Rıdvan
dc.date.accessioned 2021-11-25T13:25:00Z
dc.date.available 2021-11-25T13:25:00Z
dc.date.issued 2021-11-22
dc.date.submitted 2021-01-26
dc.identifier.citation Yağmur, R. (2021) Uluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklar (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4482
dc.description.abstract Tarihsel süreç içerisinde insanlığın yaşadığı değişim ve gelişmelerle birlikte reklamcılık da pek çok alanda değişmiş ve gelişmiştir. Bu durumun en büyük sebeplerinden biri de geçmişten günümüze kadarki süreçte reklamcılığın kültürle etkileşim halinde olmasıdır. Kültür, insanoğlunun yaşamını şekillendirdiği gibi o kültürdeki reklamcılık faaliyetlerini de şekillendiren en önemli olgudur. Bu araştırmada Türkiye’de ve Portekiz’de yayımlanan Elle moda dergisi reklamları Geert Hofstede’nin “Kültürel Boyutlar Modeli” çalışmasından yola çıkarak güç mesafesi boyutuna göre incelenmiştir. Araştırmada Richard Pollay’ın Geert Hofstede’nin güç mesafesi boyutu ile eşleştirilen reklam çekiciliklerinin her iki ülkede kullanım yoğunlukları araştırılmıştır. Bu bağlamda içerik analizi yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir ve reklam çekiciliklerinin her iki ülkede kullanım yoğunluklarında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract By the changes that the society underwent and developments that occurred over time, advertisements also changed and developed in many ways. The main reason that causes these changes is the relation between advertisements and culture. Culture is an important phenomenon that both shapes an individuals’ life and advertising activities. This study examined the fashion advertisements published in ELLE (fashion magazine) for both Turkey and Portugal in the light of Geert Hofstede’s study related to “Cultural Dimensions Theory”. And investigated in compliance with the “power distance” dimension. The study investigated the density of the advertisements appeals for both countries that are related to Richard Pollay and Geert Hofstede’s power diversity dimensions. Within this frame, content analysis method was used to obtain data and also to investigate whether there was a significant difference or not in the use of advertising appeals in both countries. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ...........................................................................................................................vi ÖNSÖZ..................................................................................................................................vii TABLOLAR DİZİNİ..............................................................................................................xi GÖRSELLER DİZİNİ...........................................................................................................xii GRAFİKLER DİZİNİ ..........................................................................................................xiii EKLER DİZİNİ....................................................................................................................xiv GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM............................................................................................................................... 5 1. REKLAM ............................................................................................................................ 5 1.1. Reklamın Tanımı..................................................................................................... 5 1.2. Reklamın Tarihsel Gelişimi .................................................................................... 6 1.3. Reklamın Amaçları ............................................................................................... 14 1.4. Reklam Türleri ...................................................................................................... 15 1.4.1. Reklamı Yapanlar Açısından Reklamlar .................................................. 16 1.4.2. Amaç Açısından Reklamlar...................................................................... 16 1.4.3. Hedef Pazar Açısından Reklamlar............................................................ 17 1.4.4. Taşıdığı Mesaj Açısından Reklamlar ....................................................... 17 1.4.5. Zaman Kriteri Açısından Reklamlar......................................................... 18 1.4.6. Coğrafi Kriter Açısından Reklamlar......................................................... 18 1.5. Reklam Ortamları.................................................................................................. 19 1.5.1. Gazete ....................................................................................................... 20 1.5.2. Dergi ......................................................................................................... 23 ix 1.5.3. Doğrudan Posta......................................................................................... 26 1.5.4. Radyo........................................................................................................ 28 1.5.5. Televizyon ................................................................................................ 30 1.5.6. Açıkhava Reklam Ortamları..................................................................... 32 1.5.7. Satış Yeri Reklam Uygulamaları (Point of Purchase).............................. 35 1.5.8. Sinema ...................................................................................................... 36 1.5.9. İnternet...................................................................................................... 37 1.6. Reklam Çekicilikleri ............................................................................................. 40 1.7. Uluslararası Reklam Stratejileri ............................................................................ 41 2. BÖLÜM............................................................................................................................. 44 2. KÜLTÜR........................................................................................................................... 44 2.1. Kültür Kavramı ..................................................................................................... 44 2.1.1. Kültürün Özellikleri.................................................................................. 46 2.1.2. Kültürün Öğeleri....................................................................................... 47 2.2. Farklı Perspektiflerden Kültürlerarası İletişim...................................................... 49 2.2.1. Edward T. Hall Ekolü............................................................................... 50 2.2.2. Geert Hofstede Ekolü: Kültürel Boyutlar Modeli .................................... 53 2.2.1.1. Güç Mesafesi Boyutu .................................................................. 54 2.2.1.2. Bireycilik – Ortaklaşalık Boyutu ................................................. 57 2.2.1.3. Erillik – Dişillik Boyutu .............................................................. 59 2.2.1.4. Belirsizlikten Kaçınma Boyutu.................................................... 61 2.2.1.5. Kısa - Uzun Dönem Oryantasyonu .............................................. 64 2.2.1.6. Hoşgörü – Baskı Boyutu ............................................................. 66 2.2.3. Fons Trompenaars Ekolü.......................................................................... 69 2.2.4. Kültürlerarası Reklamcılık ve Marieke De Mooij Ekolü ......................... 71 3. BÖLÜM............................................................................................................................. 74 x 3. ULUSLARARASI REKLAMCILIKTA KÜLTÜRÜN ÖNEMİ: TÜRKİYE VE PORTEKİZ DERGİ REKLAMLARINDA KÜLTÜREL FARKLILIKLAR ...................... 74 3.1. Araştırmanın Konusu ............................................................................................ 74 3.2. Araştırmanın Amacı.............................................................................................. 75 3.3. Araştırmanın Hipotezi........................................................................................... 75 3.4. Araştırmanın Yöntemi........................................................................................... 76 3.4.1. Evren ve Örneklem................................................................................... 77 3.4.2. Reklam Çekiciliklerinin Güç Mesafesi Boyutu ile Eşleştirilmesi ............ 80 3.4.3. Örneklemin Kodlama Yöntemi................................................................. 81 3.5. Araştırmanın Sınırlılıkları..................................................................................... 84 3.6. Araştırma Bulguları............................................................................................... 85 4. TARTIŞMA VE SONUÇ.................................................................................................. 91 5. KAYNAKLAR.................................................................................................................. 95 6. EKLER ............................................................................................................................ 105 ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................................... 114 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Reklamcılık, Kültür, Kültürlerarası İletişim, Uluslararası Reklamcılık tr_TR
dc.subject Advertising, Culture, Intercultural Communication, International Advertising tr_TR
dc.title Uluslararası reklamcılıkta kültürün önemi: Türkiye ve Portekiz dergi reklamlarında kültürel farklılıklar tr_TR
dc.title.alternative Importance of culture in international adversiting: cultural differences in Turkish and Portuguese magazine advertisements tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster