eArşiv@Adu

Kamu spotlarında kullanılan reklam çekicilik unsurları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özbek, İçten Duygu
dc.contributor.author Karadayı, Onur
dc.date.accessioned 2021-11-25T07:53:36Z
dc.date.available 2021-11-25T07:53:36Z
dc.date.issued 2021-11-02
dc.date.submitted 2021-08-12
dc.identifier.citation Karadayı, O. (2021) Kamu spotlarında kullanılan reklam çekicilik unsurları (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4405
dc.description.abstract Kamu yararı gözetilerek toplumsal problemlerin çözümü, toplum sağlığının korunması, bilgi aktarımı gibi konularda toplumun dikkatinin çekilmesi için hazırlanan ve ilgili kurumlarca desteklenen mesajlar, kamu spotlarını oluşturmaktadır. Toplumun genelini ilgilendiren ve kamu yararı sağlayan her konuda kamu spotları hazırlanabilmektedir. Kamu spotları, hedeflenen kitlede tutum ve davranış değişikliği yaratmayı amaçlarken toplumun geri kalanında farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır. Kamu spotlarının halka ulaştırılmasında en etkili araçlardan birisi televizyondur ancak günümüzde büyük bir hızla artan internet kullanımı kamu spotlarının da bu ortama taşınmasını sağlamaktadır. Günümüzde, tüm dünyayı etkisi altına almış olan COVID-19 salgını kapsamında bol miktarda kamu spotu hazırlanmaktadır. Bu konuda en yetkili kurum olan Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve internette de yer alan kamu spotları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu kamu spotlarında hangi reklam çekicilik unsurlarının kullanıldığı, kullanılan çekiciliklerin problemle ne kadar uyumlu olduğu ve bu kamu spotlarının kamuya hangi anlamda yararı olduğu detaylı bir şekilde incelenmiştir tr_TR
dc.description.abstract Public service announcements are the messages prepared to attract the attention of the society on issues such as the solution of social problems, the protection of public health and the transfer of information, taking into account the public interest and supported by the relevant institutions. Public service announcements can be prepared on any subject that concerns the general public and provides public benefit. While public service ads aim to change the attitude and behavior of the target audience, they aim to raise awareness in the rest of the society. Television is one of the most effective means of delivering public service advertisements to the public, but the rapidly increasing use of the Internet enables public service advertisements to be carried to this medium. Today, plenty of public service announcements are prepared within the scope of the COVID-19 epidemic, which has taken the whole world under its influence. The public service announcements prepared by the Ministry of Health, which is the most authoritative institution on this subject, and also on the internet, were analyzed by content analysis method. In these public service advertisements, which advertising appeals are used, how compatible the appeals used are with the problem, and in what sense these public service advertisements are beneficial to the public are examined in detail. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ...........................................................................................................................vi ÖNSÖZ..................................................................................................................................vii ŞEKİLLER DİZİNİ................................................................................................................xi TABLOLAR DİZİNİ.............................................................................................................xii GÖRSELLER DİZİNİ..........................................................................................................xiii KISALTMALAR DİZİNİ ..................................................................................................... xv GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM............................................................................................................................... 4 1. KAMU SPOTU VE KAMU SPOTLARININ ÖZELLİKLERİ.......................................... 4 1.1. Kamu Spotu Kavramı .................................................................................................. 4 1.1.1. Kamu Spotlarını Üreten Kaynaklar...................................................................... 8 1.1.2. Kamu Spotlarının Yapısı...................................................................................... 9 1.1.3. Kamu Spotlarının Amaçları Ve Yayın Mecraları .............................................. 10 1.1.4. Kamu Spotları Kapsamındaki Konular.............................................................. 18 1.1.5. Kamu Spotlarında Mesaj Tasarımı ve Türleri.................................................... 21 1.2. Kamu Spotlarının Etkinliği ve Özellikleri................................................................. 27 1.2.1. Kamu Spotlarının Güçlü Yönleri ....................................................................... 32 1.2.2. Kamu Spotlarının Zayıf Yönleri ........................................................................ 34 1.3. Kamu Spotlarının Tarihi ............................................................................................ 40 1.4. Avrupa’da Kamu Hizmet Yayıncılığı ve Kamu Spotları Yayınları .......................... 45 1.5. Türkiye’de Kamu Spotları Yayınları ......................................................................... 49 1.6. Kamu Spotları ve Ticari Reklam İlişkisi ................................................................... 60 ix 2. BÖLÜM............................................................................................................................. 61 2. REKLAM ÇEKİCİLİKLERİ VE KAMU SPOTLARINDA KULLANIMI .................... 61 2.1. Reklam Çekicilikleri.................................................................................................. 62 2.1.1. Rasyonel Çekicilikler......................................................................................... 62 2.1.2. Ödül Çekicilikleri............................................................................................... 64 2.1.3. Ahlaki Çekicilikler............................................................................................. 65 2.1.4. Duygusal Çekicilikler......................................................................................... 66 2.1.4.1. Mizah çekiciliği.......................................................................................... 69 2.1.4.2. Korku çekiciliği.......................................................................................... 73 2.1.4.3. Cinsel çekicilik........................................................................................... 83 2.2. Kamu Spotlarında Çekicilik....................................................................................... 87 2.2.1. Kamu Spotlarında Rasyonel Çekicilik ............................................................... 90 2.2.2. Kamu Spotlarında Duygusal Çekicilik.......................................................... 91 2.2.2.1. Kamu spotlarında korku çekiciliği......................................................... 94 2.2.2.2. Kamu spotlarında mizahi çekicilik ...................................................... 100 2.2.2.3. Kamu spotlarında cinsel çekicilik........................................................ 103 2.2.2.4. Kamu spotlarında empati çekiciliği..................................................... 106 2.2.2.5. Kamu spotlarında olumsuz duygulara dair çekicilikler....................... 106 2.2.2.6. Kamu spotlarında duygusal çekiciliklerin birlikte kullanımı .............. 108 3. BÖLÜM........................................................................................................................... 113 3. KAMU SPOTLARINDA REKLAM ÇEKİCİLİKLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI.................................................................................................... 113 3.1. Problem.................................................................................................................... 126 3.2. Araştırmanın Amacı................................................................................................. 127 3.3. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi.......................................................................... 127 3.4. Araştırmanın Yöntemi ............................................................................................. 128 x 3.5. Araştırmanın Kapsamı Ve Sınırlılıkları................................................................... 128 3.6. Koronavirüsle Mücadele Kapsamında Hazırlanan Kamu Spotlarının İçerik Analizi ................................................................................................................... 129 3.6.1. Örneklemi Oluşturan Kamu Spotları ............................................................... 129 3.6.2. Kategori Sistemi............................................................................................... 155 3.6.2.1. Kategori Sistemi Kapsamında Değerlendirilecek Sözel Unsurlar ........... 156 3.6.3. Oluşturulan Kategorilerin Değerlendirilmesi................................................... 159 4. SONUÇ............................................................................................................................ 166 5. KAYNAKLAR................................................................................................................ 170 ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................................... 187 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject COVID-19, Kamu Spotu, Kamu Yararı, Reklam Çekicilikleri tr_TR
dc.subject Advertising Appeals, COVID-19, Public Service Anouncement, Public Interest tr_TR
dc.title Kamu spotlarında kullanılan reklam çekicilik unsurları tr_TR
dc.title.alternative Advertising appeals used in public service anouncements tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster