dc.contributor.advisor |
Bozkurt, Hatice Hale |
|
dc.contributor.author |
Gürses, Burak |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-25T07:20:41Z |
|
dc.date.available |
2021-11-25T07:20:41Z |
|
dc.date.issued |
2021-11-03 |
|
dc.date.submitted |
2021-08-25 |
|
dc.identifier.citation |
Gürses, B. (2021) Dijital halkla ilişkiler’de vaka incelemesi olarak “corendon havayolları –sunexpress havayolları” (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4395 |
|
dc.description.abstract |
Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler birçok alanda olduğu gibi halkla
ilişkiler alanında da büyük değişiklikleri zorunlu kılmıştır. Bu değişimin doğal bir sonucu
olarak da dijital halkla ilişkiler kavramı ortaya çıkmıştır. Dijital halkla ilişkiler ile birlikte
geleneksel halkla ilişkiler faaliyetlerinin dijital ortama uyum süreci ve yeni ortam ve
araçlarda doğmuştur. Bu çalışma ile birlikte dijital halkla ilişkiler araçları içerisinde yer alan
kurumsal web sitesinin ve sosyal ağların kullanımları ve kurumlara olan katkıları
incelenmiştir. Çalışmanın amacı, halkla ilişkiler disiplininin zaman içerisinde dijital çağa
uyum sağlama sürecinde dijital halkla ilişkiler çalışmalarının boyutlarını anlayabilmek ve
dijital halkla ilişkiler yaklaşımlarına katkı sağlamaktır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Developments in the field of information and communication technologies necessitated
major changes in many fields as well as in the field of public relations. As a natural
consequence of this change, the concept of digital public relations has emerged. Along with
digital public relations, the process of adaptation of traditional public relations activities to
the digital environment and new environments and tools were born. In this study, the use of
the corporate website and social networks, which are among the digital public relations
tools, and their contribution to the institutions were examined. The aim of the study is to
understand the dimensions of digital public relations studies and to contribute to digital
public relations approaches while the discipline of public relations is adapting to the digital
age over time. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii
BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv
ÖZET....................................................................................................................................... v
ABSTRACT ...........................................................................................................................vi
ÖNSÖZ..................................................................................................................................vii
TABLOLAR DİZİNİ.............................................................................................................xii
RESİMLER DİZİNİ.............................................................................................................xiii
GİRİŞ....................................................................................................................................... 1
1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 3
1. HALKLA İLİŞKİLER ve DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER .............................................. 3
1.1. Halkla İlişkiler ............................................................................................................. 3
1.1.1. Halkla İlişkiler Kavramı....................................................................................... 3
1.1.2. Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi...................................................................... 4
1.1.3. Türkiye’de Halkla İlişkiler Mesleğinin Tarihsel Gelişimi................................. 12
1.1.4. Halkla İlişkiler Araçları...................................................................................... 13
1.1.4.1. Basın Bülteni .............................................................................................. 13
1.1.4.2. Radyo ve TV .............................................................................................. 14
1.1.4.3. Broşür......................................................................................................... 14
1.1.4.4. Sosyal Medya ............................................................................................. 15
1.2. Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar................................................................. 15
1.2.1. Halkla İlişkiler ve Reklam ................................................................................. 15
1.2.2. Halkla İlişkiler ve Propaganda ........................................................................... 18
1.2.3. Halkla İlişkiler ve Lobicilik ............................................................................... 19
1.2.4. Halkla İlişkiler ve Pazarlama ............................................................................. 20
1.2.5. Halkla İlişkiler ve Tanıtım ................................................................................. 22
ix
1.2.6. Halkla İlişkiler ve Basın Ajansı ......................................................................... 22
2. BÖLÜM............................................................................................................................ 23
2. YENİ İLETİŞİM ARACI OLARAK İNTERNET............................................................ 23
2.1. İnternetin Doğuşu ...................................................................................................... 23
2.2. İnternetin Toplumsal Etkileri..................................................................................... 25
2.3. Halkla İlişkilerde İnternetin Kullanımı ve Önemi ..................................................... 26
2.4. Halkla İlişkilerin İnternetle Birlikte Değişimi........................................................... 27
2.5. Dijital Halkla İlişkiler................................................................................................ 29
2.5.1. Dijital Halkla İlişkiler Kavramı ......................................................................... 29
2.5.2. Dijital Halkla İlişkilerin Amaç ve Hedefleri...................................................... 32
2.5.3. Dijital Halkla İlişkiler Araçları .......................................................................... 32
3. BÖLÜM............................................................................................................................ 40
3. DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA ALANLARI.................................... 40
3.1. Dijital Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk ............................................ 40
3.1.1. Dijital Halkla İlişkilerde Sponsorluk ................................................................. 41
3.1.2. Dijital Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ............................................................ 41
3.2. Yeni Medya................................................................................................................ 42
3.2.1. Yeni Medyanın Özellikleri................................................................................. 44
3.2.2. Gelenekselden Yeniye Medya Karşılaştırması .................................................. 45
3.2.2.1. Sosyal Medya ............................................................................................. 46
3.2.2.2. Sosyal Medya Gelişimi .............................................................................. 48
3.2.2.3. Sosyal Medya Araçları ............................................................................... 50
3.2.2.4. İletişim Sürecinde Sosyal Medyanın Önemi.............................................. 51
3.2.2.5. Sosyal Medyada Takip ve Raporlama........................................................ 51
4. BÖLÜM............................................................................................................................ 55
x
4. DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM KONULARI ÇERÇEVESİNDE
İNCELEME İÇİN SEÇİLMİŞ İKİ HAVAYOLU FİRMASININ WEB SİTELERİ
VE DİJİTAL ALANDA YAPMIŞ OLDUKLARI ÇALIŞMALARIN
İNCELENMESİ......................................................................................................... 55
4.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi.................................................................................. 55
4.1.1. Araştırma Soruları.............................................................................................. 55
4.1.2. Araştırma Kapsamı ............................................................................................ 56
4.1.3. Araştırmanın Örneklemi .................................................................................... 56
4.1.4. Araştırma Yöntemi............................................................................................. 56
4.1.5. Verilerin Kodlanması......................................................................................... 59
4.1.6. Araştırma Bulguları............................................................................................ 59
4.1.6.1. Teknik Tamamlayıcılar .............................................................................. 60
4.1.6.2. Kurumsal Bilgi ve İçerikler........................................................................ 62
4.1.6.3. Kurumsal Ulaşılabilirlik............................................................................. 64
4.1.6.4. Sosyal Paylaşım Ağları .............................................................................. 66
4.1.6.5. Dijital Yayın İçerikleri ............................................................................... 73
5. TARTIŞMA VE SONUÇ................................................................................................ 79
6. KAYNAKLAR................................................................................................................. 86
ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 92 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Dijital Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler, Hava Yolu, Yeni Medya |
tr_TR |
dc.subject |
Digital Public Relations, Public Relations, Airline, New Media |
tr_TR |
dc.title |
Dijital halkla ilişkiler’de vaka incelemesi olarak “corendon havayolları –sunexpress havayolları” |
tr_TR |
dc.title.alternative |
“Corendon airlines – sunexpress airlines” as case study in digital public relations |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı |
tr_TR |