eArşiv@Adu

Dijital halkla ilişkiler’de vaka incelemesi olarak “corendon havayolları –sunexpress havayolları”

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Bozkurt, Hatice Hale
dc.contributor.author Gürses, Burak
dc.date.accessioned 2021-11-25T07:20:41Z
dc.date.available 2021-11-25T07:20:41Z
dc.date.issued 2021-11-03
dc.date.submitted 2021-08-25
dc.identifier.citation Gürses, B. (2021) Dijital halkla ilişkiler’de vaka incelemesi olarak “corendon havayolları –sunexpress havayolları” (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4395
dc.description.abstract Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler birçok alanda olduğu gibi halkla ilişkiler alanında da büyük değişiklikleri zorunlu kılmıştır. Bu değişimin doğal bir sonucu olarak da dijital halkla ilişkiler kavramı ortaya çıkmıştır. Dijital halkla ilişkiler ile birlikte geleneksel halkla ilişkiler faaliyetlerinin dijital ortama uyum süreci ve yeni ortam ve araçlarda doğmuştur. Bu çalışma ile birlikte dijital halkla ilişkiler araçları içerisinde yer alan kurumsal web sitesinin ve sosyal ağların kullanımları ve kurumlara olan katkıları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, halkla ilişkiler disiplininin zaman içerisinde dijital çağa uyum sağlama sürecinde dijital halkla ilişkiler çalışmalarının boyutlarını anlayabilmek ve dijital halkla ilişkiler yaklaşımlarına katkı sağlamaktır. tr_TR
dc.description.abstract Developments in the field of information and communication technologies necessitated major changes in many fields as well as in the field of public relations. As a natural consequence of this change, the concept of digital public relations has emerged. Along with digital public relations, the process of adaptation of traditional public relations activities to the digital environment and new environments and tools were born. In this study, the use of the corporate website and social networks, which are among the digital public relations tools, and their contribution to the institutions were examined. The aim of the study is to understand the dimensions of digital public relations studies and to contribute to digital public relations approaches while the discipline of public relations is adapting to the digital age over time. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ...........................................................................................................................vi ÖNSÖZ..................................................................................................................................vii TABLOLAR DİZİNİ.............................................................................................................xii RESİMLER DİZİNİ.............................................................................................................xiii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 3 1. HALKLA İLİŞKİLER ve DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER .............................................. 3 1.1. Halkla İlişkiler ............................................................................................................. 3 1.1.1. Halkla İlişkiler Kavramı....................................................................................... 3 1.1.2. Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi...................................................................... 4 1.1.3. Türkiye’de Halkla İlişkiler Mesleğinin Tarihsel Gelişimi................................. 12 1.1.4. Halkla İlişkiler Araçları...................................................................................... 13 1.1.4.1. Basın Bülteni .............................................................................................. 13 1.1.4.2. Radyo ve TV .............................................................................................. 14 1.1.4.3. Broşür......................................................................................................... 14 1.1.4.4. Sosyal Medya ............................................................................................. 15 1.2. Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Alanlar................................................................. 15 1.2.1. Halkla İlişkiler ve Reklam ................................................................................. 15 1.2.2. Halkla İlişkiler ve Propaganda ........................................................................... 18 1.2.3. Halkla İlişkiler ve Lobicilik ............................................................................... 19 1.2.4. Halkla İlişkiler ve Pazarlama ............................................................................. 20 1.2.5. Halkla İlişkiler ve Tanıtım ................................................................................. 22 ix 1.2.6. Halkla İlişkiler ve Basın Ajansı ......................................................................... 22 2. BÖLÜM............................................................................................................................ 23 2. YENİ İLETİŞİM ARACI OLARAK İNTERNET............................................................ 23 2.1. İnternetin Doğuşu ...................................................................................................... 23 2.2. İnternetin Toplumsal Etkileri..................................................................................... 25 2.3. Halkla İlişkilerde İnternetin Kullanımı ve Önemi ..................................................... 26 2.4. Halkla İlişkilerin İnternetle Birlikte Değişimi........................................................... 27 2.5. Dijital Halkla İlişkiler................................................................................................ 29 2.5.1. Dijital Halkla İlişkiler Kavramı ......................................................................... 29 2.5.2. Dijital Halkla İlişkilerin Amaç ve Hedefleri...................................................... 32 2.5.3. Dijital Halkla İlişkiler Araçları .......................................................................... 32 3. BÖLÜM............................................................................................................................ 40 3. DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLERDE UYGULAMA ALANLARI.................................... 40 3.1. Dijital Halkla İlişkilerde Kurumsal Sosyal Sorumluluk ............................................ 40 3.1.1. Dijital Halkla İlişkilerde Sponsorluk ................................................................. 41 3.1.2. Dijital Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi ............................................................ 41 3.2. Yeni Medya................................................................................................................ 42 3.2.1. Yeni Medyanın Özellikleri................................................................................. 44 3.2.2. Gelenekselden Yeniye Medya Karşılaştırması .................................................. 45 3.2.2.1. Sosyal Medya ............................................................................................. 46 3.2.2.2. Sosyal Medya Gelişimi .............................................................................. 48 3.2.2.3. Sosyal Medya Araçları ............................................................................... 50 3.2.2.4. İletişim Sürecinde Sosyal Medyanın Önemi.............................................. 51 3.2.2.5. Sosyal Medyada Takip ve Raporlama........................................................ 51 4. BÖLÜM............................................................................................................................ 55 x 4. DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM KONULARI ÇERÇEVESİNDE İNCELEME İÇİN SEÇİLMİŞ İKİ HAVAYOLU FİRMASININ WEB SİTELERİ VE DİJİTAL ALANDA YAPMIŞ OLDUKLARI ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ......................................................................................................... 55 4.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi.................................................................................. 55 4.1.1. Araştırma Soruları.............................................................................................. 55 4.1.2. Araştırma Kapsamı ............................................................................................ 56 4.1.3. Araştırmanın Örneklemi .................................................................................... 56 4.1.4. Araştırma Yöntemi............................................................................................. 56 4.1.5. Verilerin Kodlanması......................................................................................... 59 4.1.6. Araştırma Bulguları............................................................................................ 59 4.1.6.1. Teknik Tamamlayıcılar .............................................................................. 60 4.1.6.2. Kurumsal Bilgi ve İçerikler........................................................................ 62 4.1.6.3. Kurumsal Ulaşılabilirlik............................................................................. 64 4.1.6.4. Sosyal Paylaşım Ağları .............................................................................. 66 4.1.6.5. Dijital Yayın İçerikleri ............................................................................... 73 5. TARTIŞMA VE SONUÇ................................................................................................ 79 6. KAYNAKLAR................................................................................................................. 86 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 92 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Dijital Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler, Hava Yolu, Yeni Medya tr_TR
dc.subject Digital Public Relations, Public Relations, Airline, New Media tr_TR
dc.title Dijital halkla ilişkiler’de vaka incelemesi olarak “corendon havayolları –sunexpress havayolları” tr_TR
dc.title.alternative “Corendon airlines – sunexpress airlines” as case study in digital public relations tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster