Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler birçok alanda olduğu gibi halkla
ilişkiler alanında da büyük değişiklikleri zorunlu kılmıştır. Bu değişimin doğal bir sonucu
olarak da dijital halkla ilişkiler kavramı ortaya çıkmıştır. Dijital halkla ilişkiler ile birlikte
geleneksel halkla ilişkiler faaliyetlerinin dijital ortama uyum süreci ve yeni ortam ve
araçlarda doğmuştur. Bu çalışma ile birlikte dijital halkla ilişkiler araçları içerisinde yer alan
kurumsal web sitesinin ve sosyal ağların kullanımları ve kurumlara olan katkıları
incelenmiştir. Çalışmanın amacı, halkla ilişkiler disiplininin zaman içerisinde dijital çağa
uyum sağlama sürecinde dijital halkla ilişkiler çalışmalarının boyutlarını anlayabilmek ve
dijital halkla ilişkiler yaklaşımlarına katkı sağlamaktır.
Developments in the field of information and communication technologies necessitated
major changes in many fields as well as in the field of public relations. As a natural
consequence of this change, the concept of digital public relations has emerged. Along with
digital public relations, the process of adaptation of traditional public relations activities to
the digital environment and new environments and tools were born. In this study, the use of
the corporate website and social networks, which are among the digital public relations
tools, and their contribution to the institutions were examined. The aim of the study is to
understand the dimensions of digital public relations studies and to contribute to digital
public relations approaches while the discipline of public relations is adapting to the digital
age over time.