Sosyal medya günümüzde diğer alanlarda olduğu gibi konaklama işletmeleri açısından da
oldukça önem arz eden bir pazarlama ve tanıtım aracıdır. Bu çalışmanın temel amacı
konaklama işletmelerinin ve misafirlerin sosyal medyayı kullanma amaçlarını ve kullanım
seviyelerini ortaya koymak suretiyle turizmin pazarlanması bakımından sağlamış olduğu
fırsatlara farkındalık yaratmaktır. Çalışmada konaklama işletmelerinin ve bu işletmeleri tercih
eden konukların sosyal medya algıları tespit edilmiştir. İşletmeler için ve misafirler için iki
ayrı anket kullanılmıştır. Elde edilen veriler 2 ana bölümden meydana gelen anket yöntemiyle
elde edilmiştir. Birinci bölümde katılımcıların demografik bilgilerinin tespiti yapılırken,
ikinci bölümde etki ile ilgili verileri tespit etmeye yönelik sorulara yer verilmiştir. Konaklama
işletmelerinde sosyal medya araçlarının pazarlama aracı olarak kullanılmasına yönelik
anketlerde 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Bu doğrultuda sosyal medya araçlarının
işletmelerin isimlerinin tanınmasında katkı sağladığı, rekabet ortamının gücünü artırdığı,
insanların karar verme süreçlerini ve bu süreçlerin alt boyutları olan satın alma, etkileşim,
niyet, sosyal paylaşım yararlanma, bilgilendirme ve destinasyon yararlanma süreçlerini de
etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada satın alma algıları, etkileşim algıları ve niyet
algıları ile etkileşim, niyet, sosyal paylaşım yararlanma, bilgilendirme ve destinasyon
yararlanma algıları arasında pozitif yönlü, orta ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu
tespit edilmiştir. Bununla birlikte bilgilendirmenin satın alma, etkileşim, niyet, sosyal
paylaşım yararlanma ve destinasyon yararlanma üzerinde pozitif bir etkisinin olduğu
belirlenmiştir.
Social media is a marketing and promotional tool that is very important for accommodation
businesses, as in other areas. The main purpose of this study is to raise awareness of the
opportunities it provides in terms of marketing tourism by revealing the purposes and levels
of use of social media by accommodation businesses and guests. In the study, the social media
perceptions of the accommodation establishments and the guests who prefer these
establishments were determined. Two separate surveys were used for businesses and for
guests. The data obtained were obtained by the survey method consisting of 2 main parts. In
the first part, the demographic information of the participants was determined, while in the
second part, questions to determine the data about the impact were included. A 5-point Likert
scale was used in the surveys for the use of social media tools as a marketing tool in
accommodation establishments. In this direction, it has been determined that social media
tools contribute to the recognition of the names of the businesses, increase the power of the
competitive environment, and affect the decision-making processes of people and the sub dimensions of these processes such as purchasing, interaction, intention, social sharing,
information and destination utilization. In addition, in the study, it has been determined that
there is a positive, moderate and high level significant relationship between purchasing
perceptions, interaction perceptions and intention perceptions and interaction, intention,
social sharing utilization, information and destination utilization perceptions. In addition, it
has been determined that information has a positive effect on purchasing, interaction,
intention, social sharing utilization and destination utilization.