eArşiv@Adu

Online satış yapan seyahat acentalarının tüketicilere yönelik güven bağlılığı açısından değerlendirilmesi: Bursa ili Nilüfer ilçesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çolakoğlu, Osman Eralp
dc.contributor.author Kınay, Yiğit
dc.date.accessioned 2021-11-25T07:05:18Z
dc.date.available 2021-11-25T07:05:18Z
dc.date.issued 2021-11-23
dc.date.submitted 2021-08-02
dc.identifier.citation Kınay, Y. (2021) Online satış yapan seyahat acentalarının tüketicilere yönelik güven bağlılığı açısından değerlendirilmesi: Bursa ili Nilüfer ilçesi örneği (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4390
dc.description.abstract Turizm sektörünün gelişim süreci, internet ağının yaygınlaşmasıyla hız kazanmıştır. İşletmelerin ortak kullanım ağları sayesinde hem aradaki iletişimi hızlanmış hem de iş akışı belirli bir ivme kazanmıştır. İşletmelerin; bilgilendirme, satış ve satış sonrası destek gibi önemli faaliyetleri, internet ağı üzerinden daha hızlı ve güvenli şekilde yürütülebilmektedir. Bu çalışmada, daha önceden online bir seyahat acentasından turistik ürün satın alan tüketiciler üzerinde ortaya çıkan güven bağlılığı olgusunu değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma boyunca birincil veri olarak tüketiciler üzerinde nicel yöntem olan anket tekniği uygulanmış olup ikincil veri olarak literatürden faydalanılmıştır. Çalışma içerisinde ana kütle olarak Bursa ilinin Nilüfer ilçesinde ikamet eden ve daha önceden online seyahat acentalarından satın alma gerçekleştirmiş kişiler seçilmiştir. Ana kütle içerisinde de evreni temsil etmesi açısından Tatilbudur.com isimli seyahat acentasının Bursa Nilüfer şubesinin müşterileri örneklem olarak ele alınmıştır. Araştırma üç başlık altında toplanmıştır. Birinci bölümde; fiziki olarak hizmet veren seyahat acentalarının tanımı, seyahat acentaların tarihsel gelişimi ve hizmet alanları ardından internetin tanımı, internetin tarihsel gelişimi, turizm sektörü ile birleşmesi ve online seyahat acentacılığı gibi konuların üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde müşteri bağlılığı, tüketicilerde güven duygusu ve boyutları gibi konular ele alınmıştır ve üçüncü bölümde ise, araştırmanın ayrıntılı bir şekilde açıklaması ve çalışma kapsamında uygulanan anketlere ait veri analizlerinin açıklamaları yer almaktadır. Anket çalışması, 2020 yılının Haziran ayı ile 2020 yılının Temmuz ayı aralığında Tatilbudur.com seyahat acentasının Bursa ili Nilüfer ilçesi şubesini ziyaret eden tüketiciler üzerinde uygulanmıştır. Katılımcı sayısı 400’dür. Araştırmanın sonucunda, tüketicilerin online seyahat acentalarına güven bağlılıkları yüksek çıkmıştır. Ayrıca online olarak turistik vi ürün satın almanın daha hızlı ve kolay olduğu da tüketicilerin yüksek çoğunluğu tarafından belirtilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The development process of the tourism sector has accelerated with the spread of the internet network. Owing to the common use networks of enterprises, both the communication between them has accelerated and the workflow has gained a certain momentum.Substantial activities of enterprises such as; information, sales and after-sales support can be carried out faster and more securely through the web. In this study, It was aimed to evaluate the case study of trust loyalty that emerged on consumers who previously purchased touristic products from an online travel agency.Throughout the survey, questionnaire technique, which is a quantitative method, was applied to consumers as primary data and literature was used as secondary data. In the study, people who reside in the Nilüfer district of Bursa province and who have previously purchased from online travel agencies were selected as the main mass.The customers of Bursa Nilüfer branch of the travel agency named Tatilbudur.com were taken as a sample in order to represent the universe in the main mass.The research is grouped under three titles. In the first chapter; the definition of travel agencies that provide services physically, historical development and service areas of travel agencies subsequently definition of internet, historical development of the internet, its merging with the tourism sector and online travel agency are emphasized. In the second chapter; issues such as customer loyalty, confidence in consumers and its aspects are discussed and in the third chapter;detailed explanation of the research and the explanations of the data analyzes of the surveys applied within the scope of the study take part. The survey study was applied to consumers who visited the Bursa province Nilüfer district branch of Tatilbudur.com travel agency between June 2020 and July 2020.The number of viii participants is 400.As a result of the research, consumers have a high level of trust in online travel agencies.In addition, it is stated by the majority of consumers that it is faster and easier to buy touristic products online tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL ONAY SAYFASI.......................................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI..................................................................................iv ÖZET..........................................................................................................................................v ABSTRACT .............................................................................................................................vii ÖNSÖZ......................................................................................................................................ix ŞEKİLLER DİZİNİ.................................................................................................................xiv TABLOLAR DİZİNİ................................................................................................................xv GİRİŞ..........................................................................................................................................1 1. BÖLÜM.................................................................................................................................6 1. SEYAHAT ACENTACILIĞI VE İNTERNET .....................................................................6 1.1. Seyahat Acentacılığının Tarihsel Gelişimi .....................................................................6 1.1.1. Seyahat Acentacılığına Giriş...................................................................................8 1.1.2. Seyahat Acentacılığı Kavramı ................................................................................9 1.1.3. Dünya’da Seyahat Acentacılığının Tarihsel Gelişimi.............................................9 1.1.4. Türkiye’de Seyahat Acentacılığı Tarihsel Gelişimi..............................................11 1.2. Seyahat Acentalarının Teknik Yapısı ...........................................................................13 1.2.1. Seyahat Acentalarının Sınıflandırılması ...............................................................14 1.2.1.1. Yasal Düzenlemelere Göre Seyahat Acentaları ............................................14 1.2.1.2. Yapısal Anlamda Seyahat Acentalarının Sınıflandırılması...........................16 1.2.1.3. Fonksiyonel Anlamda Seyahat Acentalarının Sınıflandırılması ...................17 1.3. Seyahat Acentalarının Faaliyet Alanları .......................................................................17 1.4. Seyahat Acentalarının Örgütsel Yapısı.........................................................................18 1.5. Seyahat Acentalarında Pazarlama Kavramı..................................................................20 1.5.1. Turizm Sektöründe Pazarlama Karması................................................................21 1.5.1.1. Turizmde Ürün ..............................................................................................21 xi 1.5.1.2. Turizmde Fiyat ..............................................................................................22 1.5.1.3. Turizmde Dağıtım .........................................................................................23 1.5.1.4. Turizmde Tutundurma...................................................................................24 1.5.1.4.1. Reklam...................................................................................................25 1.5.1.4.2. Kişisel Satış ...........................................................................................26 1.5.1.4.3. Satış Geliştirme (Promosyon)................................................................27 1.5.1.4.4. Halkla İlişkiler .......................................................................................28 1.6. İnternet Kavramı ...........................................................................................................28 1.7. İnternetin Gelişim Süreci ..............................................................................................30 1.8. Online Alışveriş Kavramı .............................................................................................31 1.8.1. Online Alışverişin Avantajları ..............................................................................32 1.8.2. Online Alışverişin Dezavantajları.........................................................................33 1.9. İnternet Üzerinden Pazarlama.......................................................................................34 1.10. Geleneksel Pazarlama ve İnternet Pazarlaması Arasındaki Farklar ...........................34 1.11. E-Ticaret .....................................................................................................................35 1.11.1. E-Ticaret Kavramı...............................................................................................35 1.11.2. E-Ticaretin Gelişimi............................................................................................36 1.11.3. E-ticaret Uygulama Modelleri ............................................................................37 1.11.3.1. İşletmeden İşletmeye E-ticaret Modeli........................................................38 1.11.3.2. İşletmeden Tüketiciye E-ticaret Modeli......................................................38 1.11.3.3. Tüketiciden Tüketiciye E-ticaret Modeli ....................................................39 1.11.3.4. Tüketiciden İşletmeye E-ticaret Modeli......................................................39 1.11.4. Türkiye’de E-ticaretin Gelişim Süreci ................................................................40 1.12. Turizm Sektöründe İnternetin Kullanımı....................................................................41 1.13. Seyahat Sektöründe İnternetin Kullanımı...................................................................43 2. BÖLÜM...............................................................................................................................45 xii 2. TÜKETİCİLERDE GÜVEN BAĞLILIĞI...........................................................................45 2.1. Müşteri Bağlılığı...........................................................................................................45 2.1.1. Davranışsal Yaklaşım............................................................................................46 2.1.2. Tutumsal Yaklaşım ...............................................................................................46 2.1.3. Karma Yaklaşım....................................................................................................47 2.2. Tüketicilerde Güven Duygusu ......................................................................................47 2.2.1. Tüketici Güvenin Boyutları ..................................................................................48 2.2.1.1. Yeterlilik........................................................................................................48 2.2.1.2. Öngörebilir Olmak ........................................................................................49 2.2.1.3. Yardımseverlik ..............................................................................................49 2.2.1.4. Doğruluk/Dürüstlük.......................................................................................49 2.3. Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler .................................................................50 2.3.1. Sosyokültürel Faktörler.........................................................................................50 2.3.2. Demografik Faktörler............................................................................................51 2.3.3. Psikolojik Faktörler...............................................................................................52 2.3.3.1. Motivasyon (Güdüleme)................................................................................53 2.3.3.2. Algılama ........................................................................................................53 2.3.3.3. Öğrenme ........................................................................................................54 2.3.3.4. İnanç ve Tutumlar .........................................................................................54 3. BÖLÜM...............................................................................................................................56 3. ONLİNE SEYAHAT ACENTALARİNİN TÜKETİCİLER ÜZERİNDEN GÜVEN BAĞLILIĞI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ................................................56 3.1. Araştırmanın Amacı......................................................................................................56 3.2. Araştırmanın Önemi .....................................................................................................56 3.3. Araştırma Modeli..........................................................................................................57 3.4. Evren ve Örneklem .......................................................................................................58 xiii 3.5. Anket Formunun Oluşturulması ...................................................................................58 3.6. Katılımcıların Sosyo-Demografik Özelliklerine İlişkin Bulgular ................................59 3.7. Online Hizmet ve Güven Bağlılığı Ölçeklerinin Faktör Analizi Sonuçları..................63 3.8. Ölçeklerin Aritmetik Ortalama ve Standart Sapma Değerleri ......................................66 3.9. Ölçeklerin Normal Dağılım Testine İlişkin Bulgular ...................................................67 3.10. Katılımcıların Demografik Özelliklerine İlişkin Farklılık Testleri.............................68 3.10.1. Katılımcıların Cinsiyet Değişkenine İlişkin Farklılık Testi (Independent T-TESTİ) ...............................................................................................................69 3.10.2. Katılımcıların Medeni Durumu Değişkenine İlişkin Farklılık Testi (Independent Samples T-TESTİ)...........................................................................69 3.10.3. Katılımcıların Gelir Düzeylerine İlişkin Farklılık Testi(One-Way ANOVA)................................................................................................................70 3.10.4. Katılımcıların Eğitim Düzeyine İlişkin Farklılık Testi(One-Way ANOVA)................................................................................................................71 3.10.5. Katılımcıların Yaş Değişkenlerine İlişkin Farklılık Testi (One-Way ANOVA)................................................................................................................71 3.11. Değişkenlerin Korelasyon Analizine İlişkin Bulgular................................................72 3.12. Değişkenlerin Regresyon Analizine İlişkin Bulgular .................................................73 3.12.1. Online Hizmet Veren Seyahat Acentalarının Tüketicilere Yönelik Güven Bağlılıklarına İlişkin Regresyon Analizi Sonuçlar.....................................................73 4. SONUÇ VE ÖNERİLER ...................................................................................................76 5. KAYNAKLAR....................................................................................................................81 6. EKLER ................................................................................................................................93 ÖZGEÇMİŞ ............................................................................................................................98 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Acenta, Güven, Bağlılık, Online, Seyahat tr_TR
dc.subject Online, Travel Agency, Confidence, Loyalty tr_TR
dc.title Online satış yapan seyahat acentalarının tüketicilere yönelik güven bağlılığı açısından değerlendirilmesi: Bursa ili Nilüfer ilçesi örneği tr_TR
dc.title.alternative Assessment of travel agencies making online sales in terms of trust commitment to consumers: case of Bursa province Nilüfer district tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster