eArşiv@Adu

Özel sağlık kuruluşlarında iç ve dış halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Çakır, Fatma
dc.contributor.author Taşdelen, Mehmet
dc.date.accessioned 2015-07-27T10:49:37Z
dc.date.available 2015-07-27T10:49:37Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=50400262&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/438
dc.description.abstract Sağlık kurumlarının hedef kitlesi olan hasta/hasta yakınlarının istek ve beklentileri diğer sektörlere göre karmaşık yapıdadır. Bu da kurum müşterilerinin (hastaların) ihtiyaçları ve memnuniyeti konusunda daha hassas olunmasını gerektirmektedir. Araştırmanın amacı, sağlık kuruluşlarının yürütmüş olduğu halkla ilişkiler faaliyetlerinin yeterliliğinin ölçülmesi ve hastalara yansımaların sorgulanması sonucunda elde edilen bilgiler ışığında önerilerde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın kapsamını Aydın il merkezinde halkla ilişkiler faaliyetinde bulunan bir özel hastane ile hastanenin hizmetlerinden yararlanan hastalar oluşturmaktadır. Tez çalışması kapsamında söz konusu hastaneden hizmet alan hastalara ve hastane çalışanlarına yönelik olarak iki ayrı anket çalışması yapılmıştır. Anket formu da hastalara ve personele uygulanacak şekilde iki ayrı soru çeşidinden ve önermelerden oluşmaktadır. Önermeler Likert Ölçeği ile ölçeklendirilmiştir. Anket formu oluşturulurken literatür taraması sonucunda daha önce bu konuda yapılmış olan tezlerden yararlanılmıştır. Araştırma verileri SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda sağlık kurumlarında uygulanan bir halkla ilişkiler işleyiş programının kurum içinde ve hasta memnuniyeti üzerinde ne derece etkili olduğu konusunda sağlık sektöründeki firmalara ışık tutularak bu anlamda neler yapılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Patients / relatives of patients who are the target audience of healthcare institutions needs and expectations are sophisticated compared to other sectors. This situation force institutions customers (patients) needs and satisfaction to be taken more sensitive. The purpose of the research made recommendations that were conducted by health organizations public relations activities to measure the adequacy and patients reflections in the light of the information obtained as a result of survey. For this purpose, the scope of work consisted of patients who benefit from the services in Aydın province hospital and private hospitals public relations. In this thesis two separate surveys have conducted for hospital patients and hospital staff. A questionnaire to be administered to the patients and staff from two separate kinds of questions and propositions were formed. Propositions are scaled with Likert scale. When the questionnaire prepared literature on this subject searched and benefitted from previous thesis. Research data were analyzed using SPSS statistical software. Result of the research applied in health care and patient satisfaction public relations programme within the organization on the functioning of the program is to what extent the companies in the healthcare sector what can be done in this regard has tried to expose. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Özel Sağlık Kuruluşları tr_TR
dc.subject Halkla İlişkiler tr_TR
dc.subject Hasta Memnuniyeti tr_TR
dc.subject Private Health Institutions tr_TR
dc.subject Public Relations tr_TR
dc.subject Patient Satisfaction tr_TR
dc.title Özel sağlık kuruluşlarında iç ve dış halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research for internal and external public relations in private health care practice tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.authorID TR20862 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster