dc.contributor.advisor |
Öncüer Çivici, Melek |
|
dc.contributor.author |
Yıldız, Nuray |
|
dc.date.accessioned |
2021-11-25T06:12:00Z |
|
dc.date.available |
2021-11-25T06:12:00Z |
|
dc.date.issued |
2021-11-24 |
|
dc.date.submitted |
2021-07-26 |
|
dc.identifier.citation |
Yıldız, N. (2021) Yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonları ve otantiklik algısının memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisi Şirince örneği (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4376 |
|
dc.description.abstract |
Bu tez çalıĢmasının amacı, yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonlarının ve
otantiklik algısının memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaç
doğrultusunda adından çokça söz ettiren ve Ġzmir ili sınırları içerisindeki ġirince köyü
araĢtırmanın kapsamını oluĢturmaktadır. ġirince’ye gelen yerli turistlere kolayda örnekleme
yöntemi ile anket tekniği uygulanmıĢ ve toplam 391 anket formu elde edilmiĢtir. AraĢtırma
verilerini test etmek için frekans analizi, standart sapma, regresyon analizi, korelasyon
analizi ve keĢfedici faktör analizi kullanılmıĢtır. AraĢtırmadan elde edilen bulgulara göre
ġirince’ye gelen yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonu ölçeği ifadelerinden ‘tarihi
zenginliği olan yerleri ziyaret etmek’ otantiklik ölçeğinde ‘bölgenin tarihi doku ile olan
etkileĢimini sevdim’ ve memnuniyet ölçeğinde ‘ġirince’yi tanıdıklarıma ve arkadaĢlarıma
tavsiye edeceğim’ ifadeleri en yüksek ortalamaya sahiptir. KeĢfedici faktör analizi
sonucunda kültürel seyahat motivasyonu, otantiklik algısı ve memnuniyet olmak üzere
toplamda 7 boyut olduğu tespit edilmiĢtir. Boyutların birbirleri ile iliĢkilerinin ölçülmesi
için korelasyon analizinden faydalanılmıĢtır. Hipotez testleri sonucunda seyahat
motivasyonunun varoluĢsal otantiklik, nesnel otantiklik ve memnuniyet üzerinde etkili
olduğu tespit edilmiĢtir. Ayrıca, kültürel seyahat motivasyonunun memnuniyet düzeyi
üzerindeki etkisinde nesnel otantiklik ve varoluĢsal otantik algılarının aracılık rolü olduğu
belirlenmiĢtir. AraĢtırma verilerinin yüksek düzeyde güvenilirliğe ve geçerliğe sahip olduğu
saptanmıĢtır. AraĢtırmada demografik verilere göre ziyaretçilerin yarısının kadın, genç ve
bekar bireylerden oluĢtuğu, daha önceden ġirince’yi ziyaret ettikleri ve günübirlik
arkadaĢları ile gittikleri tespit edilmiĢtir. Elde edilen tüm sonuçlar neticesinde ġirince’de
turizmin geliĢtirilmesi ve yerli turistler bakımından önem teĢkil eden unsurların muhafaza
edilebilmesi amacıyla turizm profesyonellerine ve yerel iĢletmecilere önerilerde
bulunulmuĢtur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this thesis study is to determine the impact of local visitors ' cultural travel
motivations and perception of authenticity on satisfaction levels. For this purpose, the
village of ġirince, which mentions its name a lot and is located within the borders of Izmir
province, constitutes the scope of the research. A total of 391 survey forms were obtained.
Frequency analysis, standard deviation, regression analysis, correlation analysis, and
exploratory factor analysis were used to test research data. According to the findings of the
study, the cultural motivation of local visitors coming to ġirince scale has the highest
average of ‘visiting places with historical richness’ on the authenticity scale ‘I liked the
interaction of the region with the historical texture’ and ‘I will recommend ġirince to my
friends and acquaintances’ on the satisfaction scale. As a result of exploratory factor
analysis, it was determined that there are 7 dimensions in total: cultural travel motivation,
perception of authenticity and satisfaction. Correlation analysis was used to measure the
relationship of dimensions with each other. As a result of hypothesis tests, travel motivation
has been found to have an effect on existential authenticity, objective authenticity, and
satisfaction. It has also been determined that objective authenticity and existential authentic
perceptions have a mediating role in the impact of cultural travel motivation on satisfaction
levels. Research data has been found to have a high level of reliability and validity.
According to demographic data, it was determined that half of the visitors were women,
young and single people, they had previously visited ġirince and had gone on a day trip with
their friends. As a result of all the results obtained, proposals were made to tourism
professionals and local operators in order to develop tourism in ġirince and to preserve the
elements that are important for local tourists. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kültürel seyahat motivasyonu, Otantiklik algısı, Memnuniyet, Yerli ziyaretçi |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural travel motivation, Authenticity perception, Satisfaction, Local visitor |
tr_TR |
dc.title |
Yerli ziyaretçilerin kültürel seyahat motivasyonları ve otantiklik algısının memnuniyet düzeyleri üzerindeki etkisi Şirince örneği |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı |
tr_TR |