eArşiv@Adu

Artırılmış Gerçeklik Kullanılarak Hazırlanan At Ön Bacak Kemik Modellerinin Veteriner Anatomi Lisans Öğrencilerinin Öğrenme Etkinliğine Olası Katkılarının Araştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor ERDEN, HASAN
dc.contributor.author Kardoğan, Sercan
dc.date.accessioned 2021-10-27T13:29:10Z
dc.date.available 2021-10-27T13:29:10Z
dc.date.issued 2022
dc.date.submitted 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4346
dc.description.abstract ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK KULLANILARAK HAZIRLANAN AT ÖN BACAK KEMİK MODELLERİNİN VETERİNER ANATOMİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME ETKİNLİĞİNE OLASI KATKILARININ ARAŞTIRILMASI Kardoğan S. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Veteriner Anatomi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021. Amaç: Bu tez çalışması ile, at ön bacak kemiklerinden elde edilen üç boyutlu (3D) görüntülerden bir artırılmış gerçeklik uygulaması tasarlanması ve bu uygulamanın geleneksel veteriner anatomi eğitimi almış öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Uygulama kapsamında türünün tüm sabit anatomik özelliklerini taşıyan, herhangi bir patolojisi olmayan, sağlıklı, erişkin bir ata ait olan sol ön bacak kemiklerinden üç boyutlu görüntüler alınarak işlendi ve 9 adet kemik modeli oluşturuldu. Android işletim sistemine sahip cep telefonu ve tablet bilgisayarlar için tasarlanan bir artırılmış gerçeklik uygulaması (Spectre Anatomy Application) geliştirildi. Uygulamanın değerlendirilmesi amacıyla veteriner anatomi eğitimi almış öğrencilere anket uygulandı. Bulgular: Uygulama yüklü cihazların kameralarının işaretçilere doğrultulmasıyla artırılmış gerçeklik uygulamasının aktif hale geldiği görüldü. Anatomik oluşumların net bir biçimde görülebilmesi ve gerçeğe en yakın şekilde incelenebilmesi için kodlanan tıklama ve sürükleme hareketlerinin işlevsel olduğu saptandı. Anatomik oluşumlar, gerek bulunduğu bölgenin gerekse “Buradan Seç” sekmesinde yer alan adının tıklanması suretiyle görüntülendi. Uygulama, kullanıcılar tarafından büyük oranda başarılı olarak değerlendirildi. Sonuç: Geliştirilen bu artırılmış gerçeklik uygulamasının, anatomik model gereksinimini karşılayacağı, hayvan etiği sorununu azaltacağı, öğrencilere zaman ve mekan serbestliği, öğrenme kolaylığı ve motivasyon artışı sağlayarak, veteriner anatomi eğitimine katkı sağlayacağı kanaatine varıldı. tr_TR
dc.description.abstract INVESTIGATION OF THE POSSIBLE CONTRIBUTIONS OF USING AUGMENTED REALITY PREPARED HORSE FORELIMB BONE MODELS TO THE LEARNING ACTIVITY OF VETERINARY ANATOMY UNDERGRADUATE STUDENTS Kardoğan S. University of Adnan Menderes, Graduate School of Health Sciences, Veterinary Anatomy, Master Degree Thesis, Aydın, 2021. Purpose: With this thesis, it was aimed to design an augmented reality application from threedimensional (3D) images obtained from horse forelimb bones and to evaluate this application by students who studied conventional veterinary anatomy education. Material & Method: Within this scope, taken from the left forelimb bones belonging an healty and adult horse and it contains all anatomical features of its kind also without any pathology. On taking 3d images from those bones by obtained this and proccessed them. In this way, created 9 bone models. Developed an augmented reality application for using by Android O.S. devices (Spectre Anatomy Application) . Within this scope, revealed In order to evaluate the application, a survey was conducted with undergraduate students who studied veterinary anatomy education. Result: It was observed that the augmented reality application become active by pointing device camera to the applications marker. Has been determined that the coded click and drag gestures are functional so that the anatomical sutructures can be seen clearly and examined in the most realisticly. Anatomical stuructures can be selected by clicking on its approximately location 3d model or can be click “select here “ tab and selected clicking on the name of the anatomical structure. The application was rated substantly successful by participants. Conclusion: It was concluded that this augmented reality application developed will meet the anatomical model requirement, reduce the animal ethics problem, and contribute to veterinary anatomy education by providing students with time and space freedom, ease of learning and increased motivation tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY............................................................................................................. i TEŞEKKÜR....................................................................................................................... ii İÇİNDEKİLER …………………………………………………………………………...... iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ......................................................................... v ŞEKİLLER DİZİNİ ........................................................................................................... vi RESİMLER DİZİNİ.......................................................................................................... vii ÖZET ................................................................................................................................ ix ABSTRACT ....................................................................................................................... x 1. GİRİŞ ............................................................................................................................. 1 2. GENEL BİLGİLER ........................................................................................................ 2 2.1. Artırılmış Gerçeklik: .................................................................................................... 2 2.2. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kısa Gelişim Süreci .......................................... 4 2.3. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Genel Kullanım Alanları................................. 13 2.3.1. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim-Öğretim Amaçlı Kullanımı............... 15 2.3.2. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Sağlık Bilimleri Alanında Kullanımı............ 20 3. GEREÇ VE YÖNTEM ................................................................................................. 25 3.1. Gereç ......................................................................................................................... 25 3.2. Yöntem...................................................................................................................... 27 4. BULGULAR ................................................................................................................ 32 5. TARTIŞMA.................................................................................................................. 52 6. SONUÇ VE ÖNERİLER .............................................................................................. 59 6.1. Sonuç......................................................................................................................... 59 6.2. Öneriler...................................................................................................................... 60 KAYNAKLAR................................................................................................................. 61 iv tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess tr_TR
dc.subject Arttırılmış gerçeklik, Eğitim materyali, Üç boyutlu, Veteriner anatomi, Augmented reality, Educational material, Three dimentional, Veterinary anatomy. tr_TR
dc.title Artırılmış Gerçeklik Kullanılarak Hazırlanan At Ön Bacak Kemik Modellerinin Veteriner Anatomi Lisans Öğrencilerinin Öğrenme Etkinliğine Olası Katkılarının Araştırılması tr_TR
dc.title.alternative INVESTIGATION OF THE POSSIBLE CONTRIBUTIONS OF USING AUGMENTED REALITY PREPARED HORSE FORELIMB BONE MODELS TO THE LEARNING ACTIVITY OF VETERINARY ANATOMY UNDERGRADUATE STUDENTS tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Adnan Menderes Üniversitesi, veteriner fakültesi, anatomi anabilim dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster