dc.contributor.advisor |
ERDEN, HASAN |
|
dc.contributor.author |
Kardoğan, Sercan |
|
dc.date.accessioned |
2021-10-27T13:29:10Z |
|
dc.date.available |
2021-10-27T13:29:10Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.date.submitted |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4346 |
|
dc.description.abstract |
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK KULLANILARAK HAZIRLANAN AT ÖN BACAK
KEMİK MODELLERİNİN VETERİNER ANATOMİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN
ÖĞRENME ETKİNLİĞİNE OLASI KATKILARININ ARAŞTIRILMASI
Kardoğan S. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Veteriner
Anatomi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021.
Amaç: Bu tez çalışması ile, at ön bacak kemiklerinden elde edilen üç boyutlu (3D)
görüntülerden bir artırılmış gerçeklik uygulaması tasarlanması ve bu uygulamanın geleneksel
veteriner anatomi eğitimi almış öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Uygulama kapsamında türünün tüm sabit anatomik özelliklerini taşıyan,
herhangi bir patolojisi olmayan, sağlıklı, erişkin bir ata ait olan sol ön bacak kemiklerinden
üç boyutlu görüntüler alınarak işlendi ve 9 adet kemik modeli oluşturuldu. Android işletim
sistemine sahip cep telefonu ve tablet bilgisayarlar için tasarlanan bir artırılmış gerçeklik
uygulaması (Spectre Anatomy Application) geliştirildi. Uygulamanın değerlendirilmesi
amacıyla veteriner anatomi eğitimi almış öğrencilere anket uygulandı.
Bulgular: Uygulama yüklü cihazların kameralarının işaretçilere doğrultulmasıyla artırılmış
gerçeklik uygulamasının aktif hale geldiği görüldü. Anatomik oluşumların net bir biçimde
görülebilmesi ve gerçeğe en yakın şekilde incelenebilmesi için kodlanan tıklama ve
sürükleme hareketlerinin işlevsel olduğu saptandı. Anatomik oluşumlar, gerek bulunduğu
bölgenin gerekse “Buradan Seç” sekmesinde yer alan adının tıklanması suretiyle
görüntülendi. Uygulama, kullanıcılar tarafından büyük oranda başarılı olarak değerlendirildi.
Sonuç: Geliştirilen bu artırılmış gerçeklik uygulamasının, anatomik model gereksinimini
karşılayacağı, hayvan etiği sorununu azaltacağı, öğrencilere zaman ve mekan serbestliği,
öğrenme kolaylığı ve motivasyon artışı sağlayarak, veteriner anatomi eğitimine katkı
sağlayacağı kanaatine varıldı. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
INVESTIGATION OF THE POSSIBLE CONTRIBUTIONS OF USING
AUGMENTED REALITY PREPARED HORSE FORELIMB BONE MODELS TO
THE LEARNING ACTIVITY OF VETERINARY ANATOMY UNDERGRADUATE
STUDENTS
Kardoğan S. University of Adnan Menderes, Graduate School of Health Sciences,
Veterinary Anatomy, Master Degree Thesis, Aydın, 2021.
Purpose: With this thesis, it was aimed to design an augmented reality application from threedimensional (3D) images obtained from horse forelimb bones and to evaluate this application
by students who studied conventional veterinary anatomy education.
Material & Method: Within this scope, taken from the left forelimb bones belonging an
healty and adult horse and it contains all anatomical features of its kind also without any
pathology. On taking 3d images from those bones by obtained this and proccessed them. In
this way, created 9 bone models. Developed an augmented reality application for using by
Android O.S. devices (Spectre Anatomy Application) . Within this scope, revealed In order
to evaluate the application, a survey was conducted with undergraduate students who studied
veterinary anatomy education.
Result: It was observed that the augmented reality application become active by pointing
device camera to the applications marker. Has been determined that the coded click and drag
gestures are functional so that the anatomical sutructures can be seen clearly and examined in
the most realisticly. Anatomical stuructures can be selected by clicking on its approximately
location 3d model or can be click “select here “ tab and selected clicking on the name of the
anatomical structure. The application was rated substantly successful by participants.
Conclusion: It was concluded that this augmented reality application developed will meet the
anatomical model requirement, reduce the animal ethics problem, and contribute to veterinary
anatomy education by providing students with time and space freedom, ease of learning and
increased motivation |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY............................................................................................................. i
TEŞEKKÜR....................................................................................................................... ii
İÇİNDEKİLER …………………………………………………………………………...... iii
SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ......................................................................... v
ŞEKİLLER DİZİNİ ........................................................................................................... vi
RESİMLER DİZİNİ.......................................................................................................... vii
ÖZET ................................................................................................................................ ix
ABSTRACT ....................................................................................................................... x
1. GİRİŞ ............................................................................................................................. 1
2. GENEL BİLGİLER ........................................................................................................ 2
2.1. Artırılmış Gerçeklik: .................................................................................................... 2
2.2. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Kısa Gelişim Süreci .......................................... 4
2.3. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Genel Kullanım Alanları................................. 13
2.3.1. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim-Öğretim Amaçlı Kullanımı............... 15
2.3.2. Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Sağlık Bilimleri Alanında Kullanımı............ 20
3. GEREÇ VE YÖNTEM ................................................................................................. 25
3.1. Gereç ......................................................................................................................... 25
3.2. Yöntem...................................................................................................................... 27
4. BULGULAR ................................................................................................................ 32
5. TARTIŞMA.................................................................................................................. 52
6. SONUÇ VE ÖNERİLER .............................................................................................. 59
6.1. Sonuç......................................................................................................................... 59
6.2. Öneriler...................................................................................................................... 60
KAYNAKLAR................................................................................................................. 61
iv |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Arttırılmış gerçeklik, Eğitim materyali, Üç boyutlu, Veteriner anatomi, Augmented reality, Educational material, Three dimentional, Veterinary anatomy. |
tr_TR |
dc.title |
Artırılmış Gerçeklik Kullanılarak Hazırlanan At Ön Bacak Kemik Modellerinin Veteriner Anatomi Lisans Öğrencilerinin Öğrenme Etkinliğine Olası Katkılarının Araştırılması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
INVESTIGATION OF THE POSSIBLE CONTRIBUTIONS OF USING AUGMENTED REALITY PREPARED HORSE FORELIMB BONE MODELS TO THE LEARNING ACTIVITY OF VETERINARY ANATOMY UNDERGRADUATE STUDENTS |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Adnan Menderes Üniversitesi, veteriner fakültesi, anatomi anabilim dalı |
tr_TR |