eArşiv@Adu

TERSYÜZ SINIF MODELİ İLE DESTEKLENMİŞ TAM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ MATEMATİK DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Acar, Esin
dc.contributor.author Özler, Abdil
dc.date.accessioned 2021-10-13T06:56:00Z
dc.date.available 2021-10-13T06:56:00Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4296
dc.description.abstract TERSYÜZ SINIF MODELİ İLE DESTEKLENMİŞ TAM ÖĞRENME MODELİNİN MATEMATİK DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİ Abdil ÖZLER Yüksek Lisans Tezi, Temel Eğitim Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Esin ACAR 2020, XVI + 136 sayfa Çalışmada, öğrencilerin konunun teorik kısımlarını evde kendi hızlarında öğrenmelerine ve sınıfta daha fazla uygulamalı etkinlik yapmaya imkân tanıyan “Tersyüz Sınıf Modeli ile Tam Öğrenme Yaklaşımı” kombinasyonunun etkileri incelenmiştir. “Tam Öğrenme Yaklaşımı”nda yer alan öğrencilerin gerekli ön bilgilerini tamamlayarak bilişsel olarak derse hazırlanma, konunun teorik olarak kavranması ve ek öğretim uygulamaları aşamalarında, “Tersyüz Sınıf Modeli” kapsamında hazırlanan animasyona dayalı içerikler kullanılmıştır. Bu bağlamda “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı”nın, klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı”na kıyasla, öğrenme üzerinde sağladığı akademik başarıya, modelin uygulanma süresine ve öğrencilerin öz düzenleme becerisine etkileri incelenmiştir. Çalışmanın araştırma yöntemi olarak ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Deney grubunda “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı”yla öğretim yapılırken kontrol grubunda klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı” kullanılmıştır. Araştırmadaki bağımlı değişkenlerden “Akademik Başarı” ve “Öz Düzenleme Becerisi” verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Çevre ve Alan Ölçmeye Yönelik Akademik Başarı Testi” ile Pintrich ve arkadaşları tarafından geliştirilen Karadeniz, Büyüköztürk, Akgün, Çakmak ve Demirel (2008) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Matematikteki “Ölçme” öğrenme alanıyla ilgili Tam Öğrenme Yaklaşımı’nın farklı aşamalarını içeren onar dakikalık altı video ve konulara yönelik kısa cevaplısorular, çevrimiçi eğitim platformlarından biri olan Edmodo sitesi üzerinden öğrencilerle paylaşılmıştır. Öğrencilerin sorulara verdiği cevaplar incelendikten sonra öğrenci seviyelerine göre vi hazırlanan ders planı takip edilerek geometrik şekilleri içeren ders materyalleri ile sınıf içinde farklı öğrenci seviyelerine hitap eden uygulamalı etkinlikler yapılmıştır. Uygulama, Muş merkeze bağlı bir devlet okulunda 2018-2019 yıllarında öğrenim gören 47, 4.sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Çalışma grubu seçilirken uygun örneklem yöntemi kullanılmıştır. Deney (n=26) ve kontrol (n=25) grupları ise rastgele yöntemle belirlenmiştir. Toplanan veriler bağımlı ve bağımsız gruplarda t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizleri sonucunda deney grubunda uygulanan “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı” ve kontrol grubunda uygulanan klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı”nın, öğrencilerin matematik başarısına pozitif yönde anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmış, uygulanan modellerin her iki modelin de öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının bağımsız gruplardaki t testi sonuçlarında ise “Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı”nın, klasik “Tam Öğrenme Yaklaşımı”na göre akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğu görülmüştür. Ayrıca deney grubundaki uygulamanın MEB’nın belirlediği sürede uygulanabildiği gözlenirken kontrol grubundaki uygulamanın “Tam Öğrenme Modeli”nin tüm aşamaları sınıf içindeki zamanda gerçekleştirildiği için istenilen süreyi aştığı gözlenmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI..............................................................................................iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI...............................................................................iv ÖZET....................................................................................................................................... v ABSTRACT ..........................................................................................................................vii ÖNSÖZ...................................................................................................................................ix ŞEKİLLER DİZİNİ..............................................................................................................xiii TABLOLAR DİZİNİ............................................................................................................xiv GÖRSELLER DİZİNİ........................................................................................................... xv EKLER DİZİNİ....................................................................................................................xvi KISALTMALAR DİZİNİ ...................................................................................................xvii GİRİŞ....................................................................................................................................... 1 1. BÖLÜM.............................................................................................................................. 9 1. KURAMSAL ÇERÇEVE VE İLGİLİ LİTERATÜR ......................................................... 9 1.1. Kuramsal Çerçeve........................................................................................................ 9 1.1.1. Tersyüz Sınıf Modeli ......................................................................................... 9 1.1.1.1. Tersyüz Sınıf Modeli’nin bileşenleri................................................... 10 1.1.1.2. Tersyüz Sınıf Modeli’nin teorik temelleri........................................... 12 1.1.1.3. Tersyüz edilmiş sınıflar ile geleneksel sınıfların karşılaştırılması ...... 12 1.1.1.4. Tersyüz Sınıf Modeli’nin uygulanması ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenler................................................................................. 16 1.1.1.5. Tersyüz Sınıf Modeli’nin üstünlükleri ................................................ 17 1.1.1.6. Tersyüz Sınıf Modeli’nin sınırlılıkları ................................................ 18 1.1.1.7. Tersyüz Sınıf Modeli’nin sınırlılıkları için çözüm önerileri ............... 18 1.1.2. Tam Öğrenme Yaklaşımı................................................................................. 19 1.1.2.1. Öğrenci nitelikleri ............................................................................... 20 1.1.2.2. Öğretim hizmetinin niteliği ................................................................. 22 xi 1.1.2.3. Öğrenme ürünleri ................................................................................ 24 1.1.2.4. Tam Öğrenme Yaklaşımı’nın uygulanışı ............................................ 25 1.1.2.5. Tam Öğrenme Yaklaşımı’nın üstünlükleri.......................................... 27 1.1.2.6. Tam Öğrenme Yaklaşımı’nın sınırlılıkları.......................................... 27 1.1.3. Öz Düzenleme Becerisi ................................................................................... 28 1.2. Literatür Özeti............................................................................................................ 29 1.2.1. Tersyüz Sınıf Modeli ile İlgili Yapılan Araştırmalar ...................................... 29 1.2.1.1. Yurt içinde yapılmış araştırmalar........................................................ 29 1.2.1.2. Yurt dışında yapılmış çalışmalar......................................................... 34 1.2.2. Tam Öğrenme Yaklaşımı ile İlgili Yapılan Araştırmalar................................ 37 1.2.2.1. Yurt içinde yapılmış çalışmalar........................................................... 37 1.2.2.2. Yurt dışında yapılmış çalışmalar......................................................... 39 1.2.3. Tersyüz Sınıf Modeli’nin Öz Düzenleme Becerileri Üzerindeki Etkisini Araştıran Çalışmalar......................................................................................... 40 1.2.4. Araştırmaların Genel Olarak Değerlendirilmesi.............................................. 40 2. BÖLÜM............................................................................................................................ 42 2. YÖNTEM.......................................................................................................................... 42 2.1. Araştırmanın Modeli.................................................................................................. 42 2.2. Çalışma Grubu ........................................................................................................... 43 2.3. Uygulamaya Katılan Öğretmenlerin Özellikleri........................................................ 44 2.4. Veri Toplama Araçları............................................................................................... 45 2.4.1. Çevre ve Alan Ölçmeye Yönelik Akademik Başarı Testi............................. 45 2.4.2. Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği................................................. 47 2.5. Verilerin Toplanması ................................................................................................. 47 2.6. Uygulama Süreci........................................................................................................ 48 2.6.1. Pilot Uygulama Süreci..................................................................................... 48 2.6.2. Asıl Çalışmanın Uygulama Süreci................................................................... 51 xii 2.6.2.1. Deney Grubundaki Tersyüz Sınıf Modeli ile desteklenmiş Tam Öğrenme Uygulaması ............................................................................. 51 2.6.2.2. Kontrol grubundaki Tam Öğrenme Yaklaşımı uygulaması ................ 62 2.5.4. Verilerin Analizi .............................................................................................. 64 3. BÖLÜM............................................................................................................................ 67 3. BULGULAR ..................................................................................................................... 67 3.1. Tersyüz Sınıf Modeli ile Desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımının Başarıya Etkisi ................................................................................................................................. 67 3.1.1. Tersyüz Sınıf Modeli ile Desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı Uygulanan Deney Grubunun Çevre ve Alan Ölçmeye Yönelik Akademik Başarı Testi Puanlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bulgular.............................................. 67 3.1.2. Klasik Tam Öğrenme Yaklaşımı Uygulanan Kontrol Grubunun Çevre ve Alan Ölçmeye Yönelik Akademik Başarı Puanlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bulgular................................................................................................. 68 3.1.3. Deney ve Kontrol Gruplarının Çevre ve Alan Ölçmeye Yönelik Akademik Başarı Puanlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bulgular................................... 69 3.2. Tersyüz Sınıf Modeli ile Desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı’nın Öğrencilerin Öz Düzenleme Becerilerine Etkisi .......................................................................... 70 3.2.1. Tersyüz Sınıf Modeli ile Desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı Uygulanan Deney Grubunun Öz Düzenleme Becerisi Puanlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bulgular................................................................................................. 70 3.2.2. Klasik Tam Öğrenme Yaklaşımı Uygulanan Kontrol Grubunun Öz Düzenleme Becerisi Puanlarının Karşılaştırılması........................................... 71 3.2.3. Deney ve Kontrol Gruplarına Uygulama Sonrasında Uygulanan Öz Düzenleme Stratejileri Ölçek Puanlarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bulgular .......................................................................................................................... 71 3.3. Tersyüz Sınıf Modeli ile Desteklenmiş Tam Öğrenme Yaklaşımı Kullanılan Deney Grubunda Öğretimin Gerçekleştirildiği Süre ile Klasik Tam Öğrenme Yaklaşımı Kullanılan Kontrol Grubunda Öğretimin Gerçekleştirildiği Sürenin Karşılaştırılmasına İlişkin Bulgular......................................................................... 72 4. TARTIŞMA VE SONUÇ................................................................................................ 74 5. KAYNAKLAR................................................................................................................. 81 6. EKLER ............................................................................................................................. 90 ÖZGEÇMİŞ ....................................................................................................................... 136 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tersyüz Sınıf Modeli, Tam Öğrenme Yaklaşımı, 4. Sınıf Ölçme Öğrenme Alanı. tr_TR
dc.title TERSYÜZ SINIF MODELİ İLE DESTEKLENMİŞ TAM ÖĞRENME YAKLAŞIMININ MATEMATİK DERSİNDEKİ AKADEMİK BAŞARIYA VE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNE ETKİSİ tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI SINIF EĞİTİMİ PROGRAMI tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster