Özet:
DENEYİMSEL PAZARLAMA VE ALGILANAN HİZMET KALİTESİNİN
MARKA SADAKATİNE ETKİSİ: KAHVE MAĞAZALARI ÖRNEĞİ
Baran GENÇTÜRK
Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı
Tez Danışmanı: Dr. Öğretim Üyesi Mustafa DOĞANER
2020, XXIV+ 131 sayfa
Özellikle son dönemlerde yaşanan değişimler ve değişen tüketici tercihleriyle
beraber kahve ürünü ve kahve işletmeleri ülkemizde talebi artmış olan bir alanı
oluşturmaktadır. Bu işletmelerde kahve ürünlerinin tüketimi, işletmenin sağadığı atmosferle
beraber tüketici için adeta bütünsel bir deneyime dönüşmektedir. Bu sektörde deneyimler,
bir farklılaşma ve rekabet aracı olarak kullanılmaktadır.
Bu araştırmada, deneyimsel pazarlama anlayışı kapsamında kahve işletmeleri
tarafından yer verilen uygulamalara yönelik olarak tüketici zihninde oluşan deneyimsel
pazarlama algılarının ve hizmetin kalitesine yönelik olarak geliştirilen algıların, kahve
işletmelerinin markasına karşı duyulan sadakatte etkili olup olmadığı araştırılmıştır. Bu
kapsamda yer verilen nicel uygulama doğrultusunda 270 tüketiciye ulaşılmıştır.
Araştırmanın eriştiği bulgular, deneyimsel pazarlama ve hizmet kalitesinin marka sadakatini
güçlü bir şekilde etkilediğini göstermiştir. Deneyimsel pazarlamanın duyusal ve duygusal
boyutlarının tüketicilerin kahve deneyiminde en önemli boyutlar olarak ortaya çıktığı tespit
edilmiştir