dc.contributor.advisor |
Arabacıoğlu, Taner |
|
dc.contributor.author |
Pehlivan, Fatma |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-09T13:08:22Z |
|
dc.date.available |
2021-09-09T13:08:22Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2020 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4180 |
|
dc.description.abstract |
DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ SINIFLARDA OYUNLAŞTIRMANIN
MATEMATİK BAŞARISINA, GÜDÜLENME VE ÖĞRENME
STRATEJİLERİNE OLAN ETKİSİ
Fatma PEHLİVAN
Yüksek Lisans Tezi, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
Tez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Taner ARABACIOĞLU
2020, 133 sayfa
Çalışmanın amacı dönüştürülmüş sınıf modelinde, oyunlaştırma öğelerinin
kullanımının 9. Sınıf Matematik dersi kümeler konusunda öğrencilerin akademik
başarı ile güdülenme ve öğrenme stratejilerine olan etkisini incelemektir.
Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Aydın ili Efeler ilçesinde
bir Meslek Lisesinde iki farklı şubede öğrenim gören 9. sınıf toplam 38 öğrenci ile
matematik dersi “Kümeler’’ konusunda 5 hafta boyunca yürütülmüştür. Deney
grubu öğrencileri ile dönüştürülmüş sınıf modeli ile birlikte oyunlaştırma
etkinlikleri, kontrol grubunda sadece dönüştürülmüş sınıf modeli işe koşulmuştur.
Çalışmada oyunlaştırmanın öğrenci başarısına, güdülenmeye ve öğrenme
stratejilerine olan etkisini belirlemek üzere ön test-son test kontrol gruplu yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama sürecinde araştırmacı tarafından ders
videoları çekilmiş, bu videolar Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve WhatsApp’da
oluşturulan gruplar aracılığıyla öğrencilere ders öncesinde gönderilmiştir.
Öğrenciler sınıfa geldiğinde ise araştırmacı tarafından hazırlanan gerçek yaşam
problemlerini oyunlaştırma etkinlikleri ile birlikte grup çalışması şeklinde
çözmeye çalışmışlardır. Verilerinin analizinde parametrik olmayan analizlerden
Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda
deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı ve güdülenme
düzeylerinde anlamlı farklılık bulunamamıştır. Öğrenme stratejileri açısından ise
eleştirel düşünme ve akran işbirliği alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı
farklılıklara ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
ÖZET .................................................................................................................. vii
ABSTRACT........................................................................................................ ix
ÖNSÖZ ............................................................................................................... xi
KISALTMALAR DİZİNİ................................................................................... xvii
ŞEKİLLER DİZİNİ............................................................................................. xix
ÇİZELGELER DİZİNİ ....................................................................................... xxi
EKLER DİZİN..................................................................................................xxiii
1 . GİRİŞ ............................................................................................................. 1
1.1 . Araştırmanın Amacı.................................................................................... 4
1.2.Araştırma Problemi ....................................................................................... 4
1.3.Araştırmanın Alt Problemleri........................................................................ 4
1.4.Araştırmanın Önemi...................................................................................... 5
1.5.Varsayımlar................................................................................................... 6
1.6.Sınırlılıklar .................................................................................................... 6
1.7.Tanımlar........................................................................................................ 6
1.7.1.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli...................................................................... 6
1.7.2.Oyunlaştırma .............................................................................................. 6
1.7.3.Güdülenme ................................................................................................. 6
1.7.4.Öğrenme Stratejileri................................................................................... 6
2.KAYNAK ÖZETLERİ .................................................................................... 7
2.1.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli......................................................................... 7
2.2.Oyunlaştırma................................................................................................. 11
2.2.1.Oyunlaştırmanın kullanılabileceği alanlar ................................................. 15
xiv
2.2.2.Eğitimde Oyunlaştırma...............................................................................16
2.3.İlgiliÇalışmalar..............................................................................................19
2.3.1.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli ile Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar ...........19
2.3.2.Oyunlaştırma Kullanılarak Yurt İçinde Yapılan Araştırmalar ..................26
2.3.3.Dönüştürülmüş Sınıf Modeli ile Yurtdışında Yapılan Araştırmalar...........29
2.3.4.Oyunlaştırma Kullanılarak Yurtdışında Yapılan Araştırmalar...................33
3. MATERYAL ve YÖNTEM............................................................................37
3.1.Araştırma Modeli...........................................................................................37
3.2. Araştırmanın Çalışma Grupları ....................................................................38
3.3.Veri Toplama Araçları..................................................................................39
3.3.1.Başarı Testi.................................................................................................40
3.3.2.Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği ...............................................41
3.4.Süreç..............................................................................................................42
3.4.1.Öğrenme OrtamınınGeliştirilmesi .............................................................44
3.4.2.Öğrenme Ortamı ........................................................................................44
3.5.Araştırmanın Uygulama Basamakları ..........................................................49
3.6.Verilerin Analizi............................................................................................56
4.BULGULAR ....................................................................................................58
4.1. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi
Öntest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır?......................................58
4.2. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği
Öntest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır?......................................58
4.3. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri
Ölçeği Öntest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ..........................59
4.4. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi
Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ....................................60
xv
4.5. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği
Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................... 61
4.6. Deney Ve Kontrol Grupları Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri
Ölçeği Son Test Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ...................... 62
4.7. Deney Grubu Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi Öntest-Sontest
Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ................................................ 63
4.8. Deney Grubu Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği Öntest-Sontest
Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır?................................................. 63
4.9. Deney Grubu Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri Ölçeği Öntest Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................... 65
4.10. Kontrol Grubu Öğrencileri Arasında Akademik Başarı Testi Öntest Sontest Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................... 67
4.11. Kontrol Grubu Öğrencileri Arasında Güdülenme Ölçeği Öntest-Sontest
Puanları Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? ................................................ 67
4.12. Kontrol Grubu Öğrencileri Arasında Öğrenme Stratejileri Ölçeği Öntest Sontest Arasında Anlamlı Bir Fark Var Mıdır? .................................................. 69
5. TARTIŞMA VE SONUÇ ............................................................................... 71
5.1.Akademik Başarıya İlişkin Sonuçlar............................................................. 71
5.2. Güdülenme ile İlgili Sonuçlar...................................................................... 72
5.3. Öğrenme Statejileri Sonuçları...................................................................... 73
5.4.Öneriler ......................................................................................................... 74
5.4.1.Uygulamaya Yönelik Öneriler................................................................... 75
5.4.2.İleride Yapılacak Araştırmalara Yönelik Öneriler..................................... 75
KAYNAKÇA...................................................................................................... 77
EKLER................................................................................................................ 92
ÖZGEÇMİŞ ........................................................................................................ 133 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Dönüştürülmüş sınıf, oyunlaştırma, akademik başarı, güdülenme, öğrenme stratejileri |
tr_TR |
dc.title |
DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ SINIFLARDA OYUNLAŞTIRMANIN MATEMATİK BAŞARISINA, GÜDÜLENME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİNE OLAN ETKİSİ |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI |
tr_TR |