Özet:
6. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMIYLA
BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ DEĞERLER EĞİTİMİNİN YARATICI
DRAMA YÖNTEMİYLE ETKİLİLİĞİNİN İNCELENMESİ
Burcu BOZTÜRK MACİT
Yüksek Lisans Tezi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nesrin ÖZSOY
2020, 104 Sayfa
Bu araştırmanın temel amacı, değerler ve yaratıcı drama temelli matematik
öğretim tasarısının 6.sınıf öğrencilerinde “adil olma ve sorumluluk” testi ve
cebirsel ifadeler başarı testi puanlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2019-2020
eğitim öğretim yılı 1. döneminde Aydın ili Didim ilçesinde yer alan bir devlet
ortaokulundaki iki 6.sınıf şubesinden oluşmaktadır. Homojen olmak koşuluyla
deney grubunda n=26 kontrol grubunda ise n=27 öğrenci ile çalışma grubu
oluşturulmuştur. Araştırmada Çetin-Balcı (2009) tarafından geliştirilen “Adil
Olma Ölçeği” Doğan (2014) tarafından geliştirilen “Sorumluluk Ölçeği”
kullanılmıştır. Öte yandan araştırmada kullanılmak üzere “Cebirsel İfadeler
Akademik Başarı Testi” geliştirilmiştir. Araştırmanın analizlerinin
çözümlenmesinde t-testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; deney grubunda yer
alan öğrencilerin adil olma, sorumluluk sahibi olma ve cebirsel ifadeler akademik
başarı testi puanlarında bir artışın meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştır