eArşiv@Adu

BİREYSEL VE SOSYAL SORUMLULUK MODELİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE AMAÇLANAN DEĞERLER ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor ULUKAN, HASAN
dc.contributor.author MUSLU, HÜSEYİN
dc.date.accessioned 2021-08-31T05:29:12Z
dc.date.available 2021-08-31T05:29:12Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021-07-02
dc.identifier.citation Muslu, H. (2021). Bireysel ve sosyal sorumluluk modelinin beden eğitimi dersinde amaçlanan değerler üzerine etkisinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4130
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma bireysel ve sosyal sorumluluk modelinin beden eğitimi dersinde amaçlanan değerler üzerine etkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Materyal Yöntem: Araştırma modeli olarak yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı bahar döneminde Van ili Gürpınar ilçesinde bulunan Şehit Müftü Muhammed Sıddık Efendi İmam Hatip Ortaokulu’nda 7. ve 8. sınıfa devam eden 93 erkek ve 61 kız; 73 deney grubu, 81 kontrol grubu olmak üzere toplam 154 öğrenci ile gerçekleşmiştir. 12 saatlik BSSM programı deney grubuna uygulanmış, kontrol grubu normal müfredatına devam etmiştir. Programın, kontrol gruplu ön test-son test yöntemi ile beden eğitimi dersi öğrenci değer yönelimi ölçeğinde bulunan sportif erdem, dayanışma, özgüven, duyarlı olma, sorumluluk, millî kültür değerlerine etkisi incelenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programından, deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test ölçek alt boyut puanları arasındaki farklılığın karşılaştırılmasında ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test ölçek alt boyut puanları arasındaki farklılığın karşılaştırılmasında Paired t testinden, öğrencilerin demografik bilgilerinin yüzdelik dağılımlarının belirlenmesinde ise frekans analizinden yararlanılmıştır. Bulgular: Toplam ölçek puanları incelendiğinde, deney grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test arasında puanlarının 0,43 puan (%10,29) arttığı ve bu artışın istatistiksel olarak anlamlı olduğu (t=-10,32; p<0,05), kontrol grubunda yer alan öğrencilerin ön test ve son test arasında puanlarının -0,07 puan (%-1,68) azaldığı ve bu azalmanın istatistiksel olarak anlamlı olduğu (t=3,28; p<0,05) görülmektedir. Sonuç: Araştırmaya katılan öğrencilerin bireysel sosyal sorumluluk modeline göre verilen eğitim programı sonrasında değer yönelimi düzeylerinin geliştiği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY i TEŞEKKÜR ii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ vi TABLOLAR DİZİNİ vii ÖZET ix ABSTRACT x 1. GİRİŞ 1 1.1. Araştırmanın Amacı 2 1.2. Araştırmanın Önemi 2 1.3. Problem Durumu 3 1.4. Alt Problemler 4 1.5. Araştırmanın Sınırlılıkları 4 1.6. Araştırmanın Varsayımları 4 2. GENEL BİLGİLER 6 2.1. Eğitim Kavramı 6 2.1.1. Eğitimin Önemi ve Amaçları 7 2.2. Beden Eğitimi ve Spor Kavramı 8 2.2.1. Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Önemi 11 2.2.2. Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Amaçları 11 2.2.3. Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Yararları 13 2.3. Değer Kavramı 17 2.3.1. Değerlerin Sınıflandırılması 19 2.3.2. Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Kazandırılan Değerler 21 2.3.2.1. Sportif Erdem 21 2.3.2.2. Dayanışma 23 2.3.2.3. Özgüven 23 2.3.2.4. Duyarlı Olma 24 2.3.2.5. Sorumluluk 25 2.3.2.6. Millî Kültür 26 2.3.2.7. Diğer Değerler 27 2.3.3. Değerlerin Önemi ve Fonksiyonları 28 2.3.4. Değerlerin Oluşumu ve Gelişimi 30 2.3.5. Değer Öğretiminde Kullanılan Yöntemler 31 2.3.6. Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli (BSSM) 32 2.3.7. Beden Eğitimi Dersinde Değer Öğretiminde Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modelinin Yeri 36 2.4. Konu İle İlgili Yapılan Araştırmalar 38 3. GEREÇ VE YÖNTEM 43 3.1. Araştırma Modeli 43 3.2. Kullanılan Gereçler 43 3.3. Kullanılan Yöntemler 44 3.4. Araştırmanın Yeri ve Zamanı 44 3.5. Evren 44 3.6. Örneklem 45 3.7. Bağımlı ve Bağımsız Değişken 45 3.8. İstatistiksel Analizler 45 4. BULGULAR 46 4.1. Öğrencilerin Demografik Bilgilerinin Yüzdelik Dağılımları 46 4.2. Deney ve Kontrol Gruplarındaki Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersi Öğrenci Değer Yönelimi Ölçeği Ortalama Puanlarının Karşılaştırılması 47 4.3. Deney ve Kontrol Gruplarındaki Öğrencilerin Çeşitli Değişkenlere Göre Ön Test ve Son Test Beden Eğitimi Dersi Öğrenci Değer Yönelimi Ölçeği Ortalama Puanlarına İlişkin Bulgular 49 4.3.1. Cinsiyet Değişkenine İlişkin Bulgular 49 4.3.2. Yaş Değişkenine İlişkin Bulgular 53 4.3.3. Sınıf Düzeyi Değişkenine İlişkin Bulgular 58 4.3.4. Anne Eğitim Durumu Değişkenine İlişkin Bulgular 63 4.3.5. Baba Eğitim Durumu Değişkenine İlişkin Bulgular 68 4.3.6. Kardeş Sayısı Değişkenine İlişkin Bulgular 76 4.4. Yarı Yapılandırılmış Görüşmelere İlişkin Bulgular 80 5. TARTIŞMA 82 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 93 KAYNAKLAR 95 EKLER 109 Ek 1. Etik Kurul Onayı 109 Ek 2. Van Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünden Alınmış İzin Yazısı 110 Ek 3. Çocuk Rıza Formu 111 Ek 4. Ebeveyn Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu 113 Ek 5. Beden Eğitimi Dersi Öğrenci Değer Yönelimi Ölçeği 114 Ek 6. Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli İlkelerine Göre Hazırlanmış Günlük Ders Planı Örneği 117 Ek 7. Öğrenci Görüşme Soruları 119 BİLİMSEL ETİK BEYANI 120 ÖZ GEÇMİŞ 121 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Beden Eğitimi, Değer Yönelimi, Sorumluluk tr_TR
dc.title BİREYSEL VE SOSYAL SORUMLULUK MODELİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNDE AMAÇLANAN DEĞERLER ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster