Özet:
SİBER GERÇEKLİĞİN MEKÂN VE İLİŞKİLERDE CİSİMLEŞMESİ:
“LEAGUE OF LEGENDS” ÖRNEĞİ
Murat DİLEK
Yüksek Lisans Tezi, Sosyoloji Anabilim Dalı
Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ümit TATLICAN
2019, XI, 80 sayfa
“Siber Gerçekliğin Mekân ve İlişkilerde Cisimleşmesi: “League of Legends” Örneği”
başlıklı tez çalışmamızda Manuel Castells’in ‘Ağ Toplumu’ kuramı ve oyun olgusunun
tarihsel dönüşümü analiz edilerek, ‘League of Legends’ oyununun mekân ve ilişkiler boyutu
ele alınmaya çalışılmaktadır.
Araştırmamızın birinci bölümünde Castells’in ağ toplumu tartışması detaylı bir şekilde
incelenmektedir. Bu bağlamda, ağ kavramı, bilgisayar ve İnternet teknolojisi, zaman ve uzam
tartışmaları, siber gerçeklik ve siber kültür tartışmaları incelenmektedir.
Araştırmamızın ikinci bölümünde ise ‘oyun’ olgusu detaylı bir şekilde
incelenmektedir. Bu bağlamda, oyun kavramı, oyun kültür ilişkisi, video oyunları, dijital
oyunlar ve son olarak League of Legends oyunu bağlamında kavramlar ele alınarak oyunun
kültürünün tarihsel bazda dönüşümü ve etkilerinin neler olduğunu açıklamak
amaçlanmaktadır.
Araştırmamızın üçüncü bölümünde ise İstanbul ve Aydın illerinde 12 kişiyle yapılan
derinlemesine görüşme sonuçları analiz edilmektedir.