eArşiv@Adu

Cumhuriyetten (2013) günümüze (2013) ilköğretim birinci kademe hayat bilgisi ve fen ve teknoloji öğretim programlarının "çevre eğitimi" açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Vural, Ruken Akar
dc.contributor.author Yolcu, Okan
dc.date.accessioned 2015-07-24T04:53:52Z
dc.date.available 2015-07-24T04:53:52Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49273049&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/407
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı Cumhuriyette Günümüze (2013) kadar hazırlanmış ilkokul Fen ve Hayat Bilgisi öğretim programlarının çevre eğitimi açısından incelenmesidir. Bu amaçla çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sadece Fen ve Hayat Bilgisi öğretim programlarının kazanımlar ve içeriğini belirlemekle sınırlı tutulmamış, tüm programların Milli Eğitim ve Çevre Şuraları, Kalkınma Planları, Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler ile ilişkisi ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular özetle, özellikle son 25 yıllık süreçte geliştirilen öğretim programlarının çevre eğitimi açısından zengin bir içeriğe sahip olduğu ve bu içeriğin Çevre şuraları, Kalkınma Planları, Ulusal ve Uluslararası sözleşmeler ile paralellik gösterdiğidir. The main objective of the study is to analyze primary school curricula of Science and Life Skills courses developed in the historical term of Republic to the present (2013) in terms of environmental education. For this purpose, qualitative research method and document analysis technic were used. The research hasn't been restricted to only identifying the standarts, outcomes, and content of Science curriculum and Life Skills curriculum, but also the coherence of all the curricula with National Education and Environment Council, Development Plans, and National and International contracts have been investigated. As a conclusion, the findings of the research show that the education programmes developed in the last 25 years period have rich content in terms of environmental education and this content parallels with Environment Council, Development Plans and National and International contracts. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çevre Eğitimi tr_TR
dc.subject Fen ve Hayat Bilgisi Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Şura tr_TR
dc.subject Sözleşme tr_TR
dc.subject Enviromental Education tr_TR
dc.subject Science curriculum tr_TR
dc.subject Life skills curriculum tr_TR
dc.subject Council tr_TR
dc.subject Contract tr_TR
dc.title Cumhuriyetten (2013) günümüze (2013) ilköğretim birinci kademe hayat bilgisi ve fen ve teknoloji öğretim programlarının "çevre eğitimi" açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigating primary school life skills and science curricula based on environmental education from the period of republic (1923) to the present (2013) tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster