dc.contributor.advisor |
Bulut, Şahin |
|
dc.contributor.author |
Baş, Emrah |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-12T12:12:31Z |
|
dc.date.available |
2021-04-12T12:12:31Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4057 |
|
dc.description.abstract |
ÖZET
ÜNİVERSİTELİ GENÇLERİN GİRİŞİMCİLİK ALGILARI VE YÖNELİMİ:
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Emrah BAŞ
Yüksek Lisans Tezi, Ekonomi ve Finans Ana Bilim Dalı
Tez Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Şahin BULUT
2019, XVII + 73 sayfa
Bu araştırmada 2018-2019 eğitim öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
öğrencilerinin girişimcilik düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerinin cinsiyet, yaş, lisans
ve sınıf seviyesi, baba ve anne mesleği, aile aylık gelir düzeyi, ailelerinin yaşadığı yer ve
girişimcilik dersi alma değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel
araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın modeli betimsel tarama modelidir.
Öğrencilerin girişimcilik düzeylerini belirlemek amacıyla Yilmaz ve Sünbül (2009)
tarafından geliştirilen ve 36 maddeden oluşan “Üniversite Öğrencileri Girişimcilik Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçek, basit rastgele örneklemleme yöntemi kullanılarak evrenin tamamı olan
52.438 öğrenciden 600’üne uygulanmış, hatalı veya eksik anketler çıkarılarak 550 öğrenciden
veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiki paket programlar kullanılarak analiz
edilmiştir. Katılımcılara yönelik tanımlayıcı istatistiksel analizler için frekans, yüzde,
aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Analiz sürecinde araştırmanın
alt problemlerine uygun olarak bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi
yapılmıştır. Araştırmada Aydın Adnan Menderes Üniversitesi öğrencilerini girişimcilik
yönelimlerinin yüksek girişimcilik düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre öğrencilerin katılabileceği iş fikri ya da proje yarışmaları düzenlenmeli,
öğrencilerin girişimcilik yönelimleri desteklenmeli ve girişimciyi destekleyen kuruluşların
hibe ve kredileri hakkında bilgilendirmelerde bulunarak girişimciliğe teşvik edilebileceği
önerileri getirilmiştir |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY SAYFASI ..........................................................................................iii
BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI............................................................................iv
ÖZET.................................................................................................................................. v
ABSTRACT ...................................................................................................................... vi
ÖNSÖZ.............................................................................................................................vii
KISALTMALAR DİZİNİ .................................................................................................. xi
ŞEKİLLER DİZİNİ..........................................................................................................xiii
TABLOLAR DİZİNİ ....................................................................................................... xiv
GRAFİKLER DİZİNİ ...................................................................................................... xvi
EKLER DİZİNİ .............................................................................................................. xvii
GİRİŞ ................................................................................................................................. 1
1. BÖLÜM.......................................................................................................................... 3
1. GİRİŞİMCİLİK KAVRAMI........................................................................................ 3
1.1. Girişimci ve Girişimcilik ..................................................................................... 3
1.2. Girişimciliğin Türleri........................................................................................... 5
1.2.1. İç Girişimcilik.................................................................................................. 6
1.2.2. Kamu Girişimciliği .......................................................................................... 7
1.2.3. Yaratıcı Girişimcilik ........................................................................................ 7
1.2.4. Fırsat Girişimciliği........................................................................................... 7
1.2.5. Sosyal Girişimcilik........................................................................................... 8
1.2.6. E-Girişimcilik .................................................................................................. 8
1.3. Girişimcilik Kavramının Tarihsel Süreci.............................................................. 9
1.3.1. Dünya’da Girişimcilik Kavramının Tarihsel Süreci.......................................... 9
1.3.2. Tarihsel Süreçte Girişimciliğe Yönelik Yaklaşımlar....................................... 11
1.3.2.1. Merkantilizm ve girişimcilik .................................................................. 12
1.3.2.2. Fizyokratik düşünce ve girişimcilik ........................................................ 12ix
1.3.2.3. Klasik İktisat Teorisi ve girişimcilik....................................................... 13
1.3.2.4. Keynesyen model ve girişimcilik............................................................ 14
1.3.2.5. Neo-Klasik iktisat teorisi ve girişimcilik................................................. 16
1.3.3. Türkiye’de Girişimcilik Kavramının Tarihsel Süreci...................................... 16
1.3.3.1. Osmanlı İmparatorluğu döneminde girişimcilik ...................................... 16
1.3.3.2. Cumhuriyet döneminde girişimcilik........................................................ 18
1.4. Türkiye’de Girişimciliğe Destek Veren Kurum ve Kuruluşlar............................ 22
1.4.1. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı
(KOSGEB) ..................................................................................................... 22
1.4.2. Türkiye Halk Bankası (HALKBANK) ........................................................... 23
1.4.3. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmaları Kurumu (TÜBİTAK) .................... 24
1.4.4. Hazine ve Maliye Bakanlığı ........................................................................... 24
1.4.5. Kalkınma Ajansları ........................................................................................ 24
1.5. Girişimci Kişiliklerin Ortak Özellikleri .............................................................. 26
1.6. Girişimcilik Yönelimi ........................................................................................ 27
2. BÖLÜM........................................................................................................................ 30
2. ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ........................................................................ 30
2.1. Araştırmanın Konusu ve Problemin Tanımı ....................................................... 30
2.2. Araştırmanın Amacı........................................................................................... 30
2.3. Araştırmanın Önemi .......................................................................................... 30
2.4. Araştırmanın Yöntem ve Tekniği....................................................................... 31
2.5. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi..................................................................... 32
2.6. Araştırmanın Hipotezleri.................................................................................... 32
2.7. Araştırmanın Sınırlılıkları .................................................................................. 33
2.8. Literatür Taraması ............................................................................................. 33
2.8.1. Girişimciliği Etkileyen Faktörler.................................................................... 36
3. BÖLÜM........................................................................................................................ 40x
3. BULGULAR............................................................................................................. 40
3.1. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Eğitim Gördükleri
Fakülte/Yüksekokullara Dair Bulgular .............................................................. 40
3.2. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Cinsiyetlerine Dair
Bulgular ............................................................................................................ 42
3.3. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Yaş Seviyelerine Dair
Bulgular ............................................................................................................ 43
3.4. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Lisans Seviyelerine Dair
Bulgular ............................................................................................................ 44
3.5. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Sınıf Seviyelerine Dair
Bulgular ............................................................................................................ 45
3.6. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Baba Mesleklerine Dair
Bulgular ............................................................................................................ 46
3.7. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Anne Mesleklerine Dair
Bulgular ............................................................................................................ 47
3.8. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Ailelerinin Aylık Gelir
Seviyelerine Dair Bulgular ................................................................................ 47
3.9. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Ailelerinin Yaşadığı Yere Dair
Bulgular ............................................................................................................ 49
3.10. Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeyleri ile Girişimcilik Dersi Alıp /
Almadıklarına Dair Bulgular ............................................................................. 50
4. TARTIŞMA VE SONUÇ.......................................................................................... 52
KAYNAKLAR ................................................................................................................. 59
EKLER ............................................................................................................................. 69
ÖZGEÇMİŞ...................................................................................................................... 7 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Girişimcilik, Üniversite, Öğrenci |
tr_TR |
dc.title |
ÜNİVERSİTELİ GENÇLERİN GİRİŞİMCİLİK ALGILARI VE YÖNELİMİ: AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EKONOMİ VE FİNANS ANABİLİM DALI |
tr_TR |