dc.contributor.advisor |
TANIR, HALİL |
|
dc.contributor.author |
AKÇA, TARIK |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-31T07:10:02Z |
|
dc.date.available |
2021-03-31T07:10:02Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2021-03-08 |
|
dc.identifier.citation |
Akça T. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi
ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11607/4024 |
|
dc.description.abstract |
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) her sınıf düzeyine ve farklı öğrenme stillerine uygun, güvenilir e içerikler sunmakta ve öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime geçmeyi
amaçlamaktadır. Ayrıca EBA’nın öğretmenlerin mesleki gelişimi için de büyük katkısı
vardır. Öğretmenler EBA aracılığıyla Türkiye’nin her köşesinden meslektaşları ile işbirliği
yapabilmektedir. Bunun yanı sıra EBA’da düzenlenen eğitimler sayesinde mesleki
gelişimlerine katkı sağlayabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler EBA’yı sınavlara hazırlanmak
için iyi bir yardımcı olarak görmekte ve bu nedenle sınavlar öncesinde EBA’yı yoğun olarak
kullanmaktadırlar. Dolayısıyla EBA hem öğretmenler hem de öğrenciler için oldukça
faydalı bir platformdur. Bu nedenle 2019-2020 Eğitim öğretim yılında Aydın il
merkezindeki Beden Eğitimi öğretmenlerinin EBA kullanım alışkanlıklarının
belirlenmesinin amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi 2019-2020 Eğitim Öğretim
yılında Aydın il merkezindeki ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 242 (n=86
kadın ve n=156 erkek) gönüllü Beden Eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği
kullanıldı. Elde edilen veriler SPSS 25,0 paket programında %95 güven aralığında ve 0,05
anlamlılık düzeyinde değerlendirildi. Yapılan istatistiki analizlerde öğretmenlerin
%94,2’sinin EBA hakkında yeterince bilgiye sahip olmasına rağmen; öğretmenlerin
%54,1’inin EBA’da yapılabilecek aktiviteleri uygulayabilme becerisine sahip olmadığı ve
%89,7’sinin EBA’ya içerik yüklemedikleri belirlendi. Ayrıca cinsiyet, eğitim durumu ve
kurum türü değişkenlerine göre EBA’ya yönelik tutum açısından öğretmenler arasında
anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı tespit edildi (p>0,05). Kıdem yılı değişkenine göre ise
EBA’ya yönelik tutum açısından öğretmenler arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu
belirlendi (p<0,05). Araştırmada istatistiki analizlerden elde edilen bulgular doğrultusundaviii
öğretmenlerin EBA’nın amacını ve önemini bilmesine rağmen; EBA kullanma becerisine
sahip olmama, başkalarının içerik yüklemesini bekleme ve eğitim ile ilgili diğer sosyal
ağlardan erişilen materyallerin yeterli görülmesi gibi nedenlerden dolayı EBA’yı yeterince
kullanmadıkları sonucuna ulaşıldı. Bu nedenle bütün öğretmenlerin EBA ile ilgili hizmet içi
eğitim almaları veya EBA tanıtım toplantılarına katılımları sağlanmalıdır. Öğretmenlerin
EBA kullanıma ilişkin düzenlenen hizmet içi eğitimlerde ve EBA tanıtım toplantılarında
öğretmenlerin EBA’yı aktif bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmeye yönelik
uygulamalara yer ver verilmelidir. Hizmet içi eğitimlerde ve EBA tanıtım toplantılarında
EBA’nın Beden Eğitimi derslerinde kullanımına yönelik bilgilere ve etkinliklere de yer
verilmelidir |
tr_TR |
dc.description.tableofcontents |
KABUL VE ONAY SAYFASI................................................................................................i
TEŞEKKÜR ............................................................................................................................ii
İÇİNDEKİLER.......................................................................................................................iii
SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ...........................................................................iv
TABLOLAR DİZİNİ..............................................................................................................vi
ÖZET.....................................................................................................................................vii
ABSTRACT ...........................................................................................................................ix
1. GİRİŞ................................................................................................................................... 1
1.1. Araştırma Soruları ............................................................................................................ 4
2. GENEL BİLGİLER............................................................................................................. 5
2.1. Eğitim ve Teknoloji Kavramı........................................................................................... 5
2.2. Eğitim Teknolojisi ............................................................................................................ 7
2.3. Eğitim Teknolojisinin Kapsamı........................................................................................ 8
2.4. Eğitim Teknolojisinin İlkeleri .......................................................................................... 9
2.5. Eğitim Teknolojisinin Gelişimi ...................................................................................... 10
2.6. Eğitim Teknolojileri Materyalleri................................................................................... 14
2.7. Eğitim Teknolojisinin Öğretime Katkıları...................................................................... 18
2.8. FATİH Projesi ................................................................................................................ 20
2.9. Türkiye’de Kullanılan Eğitim Portalları......................................................................... 23
2.10. E-öğrenme ve Eğitim Portalları.................................................................................... 24
2.11. Geçmişten Günümüze Kullanılan Eğitim Portalları..................................................... 25
2.11.1. Vitamin ...................................................................................................................... 25
2.11.2. E-Kolej ...................................................................................................................... 27
2.11.3. Khan Academy .......................................................................................................... 27
2.11.4. Minticity .................................................................................................................... 27
2.11.5. Mee Too Library........................................................................................................ 28
2.11.6. Eğitim Bilişim Ağı .................................................................................................... 28
3. GEREÇ VE YÖNTEM...................................................................................................... 30
3.1. Araştırmanın Deseni....................................................................................................... 30
3.2. Araştırmanın Örneklemi................................................................................................. 30
3.3. Araştırmaya Dâhil Edilme Kriterleri .............................................................................. 30iv
3.4. Araştırmanın Dışlama Kriterleri..................................................................................... 31
3.5. Veri Toplama Formları................................................................................................... 31
3.5.1. Kişisel Bilgi Formu ..................................................................................................... 31
3.5.2. Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği ............................................................................... 31
3.6. Araştırmada Etik............................................................................................................. 32
3.7. İstatistiksel Değerlendirme ............................................................................................. 32
4. BULGULAR ..................................................................................................................... 34
5. TARTIŞMA....................................................................................................................... 38
6. SONUÇ VE ÖNERİLER .................................................................................................. 43
6.1. Sonuçlar.......................................................................................................................... 43
6.2. Öneriler........................................................................................................................... 44
KAYNAKLAR...................................................................................................................... 45
EKLER .................................................................................................................................. 51
Ek 1. Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu .......................................................................... 51
Ek 2. ADÜ SBF Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurul Kararı...................... 55
Ek 3. Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Araştırma İzni ........................................................ 56
Ek 4. Anket ve Ölçek Formları.............................................................................................. 57
Ek 4.1. Kişisel Bilgi Formu................................................................................................... 58
Ek 4.2. Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği............................................................................. 59
ÖZGEÇMİŞ........................................................................................................................... 61 |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Beden Eğimi, Eğitim Bilişim Ağı, Öğretmen |
tr_TR |
dc.title |
AYDIN İL MERKEZİNDE GÖREV YAPAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM BİLİŞİM AĞI KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ |
tr_TR |
dc.type |
masterThesis |
tr_TR |
dc.contributor.department |
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI |
tr_TR |