eArşiv@Adu

AYDIN İL MERKEZİNDE GÖREV YAPAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM BİLİŞİM AĞI KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor TANIR, HALİL
dc.contributor.author AKÇA, TARIK
dc.date.accessioned 2021-03-31T07:10:02Z
dc.date.available 2021-03-31T07:10:02Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2021-03-08
dc.identifier.citation Akça T. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/4024
dc.description.abstract Eğitim Bilişim Ağı (EBA) her sınıf düzeyine ve farklı öğrenme stillerine uygun, güvenilir e içerikler sunmakta ve öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime geçmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca EBA’nın öğretmenlerin mesleki gelişimi için de büyük katkısı vardır. Öğretmenler EBA aracılığıyla Türkiye’nin her köşesinden meslektaşları ile işbirliği yapabilmektedir. Bunun yanı sıra EBA’da düzenlenen eğitimler sayesinde mesleki gelişimlerine katkı sağlayabilmektedirler. Ayrıca öğrenciler EBA’yı sınavlara hazırlanmak için iyi bir yardımcı olarak görmekte ve bu nedenle sınavlar öncesinde EBA’yı yoğun olarak kullanmaktadırlar. Dolayısıyla EBA hem öğretmenler hem de öğrenciler için oldukça faydalı bir platformdur. Bu nedenle 2019-2020 Eğitim öğretim yılında Aydın il merkezindeki Beden Eğitimi öğretmenlerinin EBA kullanım alışkanlıklarının belirlenmesinin amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemi 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Aydın il merkezindeki ortaokul ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 242 (n=86 kadın ve n=156 erkek) gönüllü Beden Eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği kullanıldı. Elde edilen veriler SPSS 25,0 paket programında %95 güven aralığında ve 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi. Yapılan istatistiki analizlerde öğretmenlerin %94,2’sinin EBA hakkında yeterince bilgiye sahip olmasına rağmen; öğretmenlerin %54,1’inin EBA’da yapılabilecek aktiviteleri uygulayabilme becerisine sahip olmadığı ve %89,7’sinin EBA’ya içerik yüklemedikleri belirlendi. Ayrıca cinsiyet, eğitim durumu ve kurum türü değişkenlerine göre EBA’ya yönelik tutum açısından öğretmenler arasında anlamlı bir farklılaşmanın olmadığı tespit edildi (p>0,05). Kıdem yılı değişkenine göre ise EBA’ya yönelik tutum açısından öğretmenler arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu belirlendi (p<0,05). Araştırmada istatistiki analizlerden elde edilen bulgular doğrultusundaviii öğretmenlerin EBA’nın amacını ve önemini bilmesine rağmen; EBA kullanma becerisine sahip olmama, başkalarının içerik yüklemesini bekleme ve eğitim ile ilgili diğer sosyal ağlardan erişilen materyallerin yeterli görülmesi gibi nedenlerden dolayı EBA’yı yeterince kullanmadıkları sonucuna ulaşıldı. Bu nedenle bütün öğretmenlerin EBA ile ilgili hizmet içi eğitim almaları veya EBA tanıtım toplantılarına katılımları sağlanmalıdır. Öğretmenlerin EBA kullanıma ilişkin düzenlenen hizmet içi eğitimlerde ve EBA tanıtım toplantılarında öğretmenlerin EBA’yı aktif bir şekilde kullanabilme becerisini geliştirmeye yönelik uygulamalara yer ver verilmelidir. Hizmet içi eğitimlerde ve EBA tanıtım toplantılarında EBA’nın Beden Eğitimi derslerinde kullanımına yönelik bilgilere ve etkinliklere de yer verilmelidir tr_TR
dc.description.tableofcontents KABUL VE ONAY SAYFASI................................................................................................i TEŞEKKÜR ............................................................................................................................ii İÇİNDEKİLER.......................................................................................................................iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ...........................................................................iv TABLOLAR DİZİNİ..............................................................................................................vi ÖZET.....................................................................................................................................vii ABSTRACT ...........................................................................................................................ix 1. GİRİŞ................................................................................................................................... 1 1.1. Araştırma Soruları ............................................................................................................ 4 2. GENEL BİLGİLER............................................................................................................. 5 2.1. Eğitim ve Teknoloji Kavramı........................................................................................... 5 2.2. Eğitim Teknolojisi ............................................................................................................ 7 2.3. Eğitim Teknolojisinin Kapsamı........................................................................................ 8 2.4. Eğitim Teknolojisinin İlkeleri .......................................................................................... 9 2.5. Eğitim Teknolojisinin Gelişimi ...................................................................................... 10 2.6. Eğitim Teknolojileri Materyalleri................................................................................... 14 2.7. Eğitim Teknolojisinin Öğretime Katkıları...................................................................... 18 2.8. FATİH Projesi ................................................................................................................ 20 2.9. Türkiye’de Kullanılan Eğitim Portalları......................................................................... 23 2.10. E-öğrenme ve Eğitim Portalları.................................................................................... 24 2.11. Geçmişten Günümüze Kullanılan Eğitim Portalları..................................................... 25 2.11.1. Vitamin ...................................................................................................................... 25 2.11.2. E-Kolej ...................................................................................................................... 27 2.11.3. Khan Academy .......................................................................................................... 27 2.11.4. Minticity .................................................................................................................... 27 2.11.5. Mee Too Library........................................................................................................ 28 2.11.6. Eğitim Bilişim Ağı .................................................................................................... 28 3. GEREÇ VE YÖNTEM...................................................................................................... 30 3.1. Araştırmanın Deseni....................................................................................................... 30 3.2. Araştırmanın Örneklemi................................................................................................. 30 3.3. Araştırmaya Dâhil Edilme Kriterleri .............................................................................. 30iv 3.4. Araştırmanın Dışlama Kriterleri..................................................................................... 31 3.5. Veri Toplama Formları................................................................................................... 31 3.5.1. Kişisel Bilgi Formu ..................................................................................................... 31 3.5.2. Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği ............................................................................... 31 3.6. Araştırmada Etik............................................................................................................. 32 3.7. İstatistiksel Değerlendirme ............................................................................................. 32 4. BULGULAR ..................................................................................................................... 34 5. TARTIŞMA....................................................................................................................... 38 6. SONUÇ VE ÖNERİLER .................................................................................................. 43 6.1. Sonuçlar.......................................................................................................................... 43 6.2. Öneriler........................................................................................................................... 44 KAYNAKLAR...................................................................................................................... 45 EKLER .................................................................................................................................. 51 Ek 1. Bilgilendirilmiş Gönüllü Olur Formu .......................................................................... 51 Ek 2. ADÜ SBF Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurul Kararı...................... 55 Ek 3. Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü Araştırma İzni ........................................................ 56 Ek 4. Anket ve Ölçek Formları.............................................................................................. 57 Ek 4.1. Kişisel Bilgi Formu................................................................................................... 58 Ek 4.2. Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği............................................................................. 59 ÖZGEÇMİŞ........................................................................................................................... 61 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Beden Eğimi, Eğitim Bilişim Ağı, Öğretmen tr_TR
dc.title AYDIN İL MERKEZİNDE GÖREV YAPAN BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM BİLİŞİM AĞI KULLANIM ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster