Özet:
SPOR BİLİMLERİNDE ÖĞRENME STİLLERİNİN AKADEMİK
MOTİVASYONA ETKİSİ
Ünal M. Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi
ve Spor Eğitimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, Aydın, 2021.
Öğretmenler öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stillerini geliştirmelerine yardımcı
olmalıdır. Böylece öğrenciler gerçekleri daha iyi algılayan, öğrenme stillerinden etkili bir
şekilde yararlanabilen, neyi nasıl öğreneceklerini ve öğrendiklerini nasıl kullanabileceğini
bilen bireyler haline geleceklerdir. Söz konusu bu durum yükseköğretim kurumlarında
yürütülmekte olan, müfredatı uygulamalı ve teorik derslerden oluşan Spor Bilimleri Temel
Alanı için de geçerlidir. Bu nedenle araştırmada Spor Bilimlerinde öğrenme stillerinin
akademik motivasyona etkisinin değerlendirilmesi amaçlandı. Araştırmanın örneklemi
2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Spor Bilimleri
Fakültesi’nde öğrenim gören 552 (n=256 kadın ve n=295 erkek) gönüllü öğrenciden oluştu.
Öğrencilerin öğrenme stillerinin ve akademik motivasyonlarının belirlenmesinde Öğretmen
Adayları Öğrenme Stilleri Ölçeği (ÖAÖSÖ) ve Akademik Motivasyon Ölçeği (AMÖ)
kullanıldı. Araştırma sonucunda öğrencilerin kinestetik öğrenme stilinin yatkın oldukları
görüldü. Öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stillerinin akademik motivasyonlarını
etkilediği; kinestetik öğrenme stiline yatkın olan öğrencilerin akademik motivasyonu en
yüksek olan öğrenciler olduğu belirlendi. Akademik motivasyonu en düşük olan
öğrencilerin işitsel öğrenme stiline yatkın olan öğrenciler olduğu anlaşıldı. Araştırmada elde
edilen sonuçlar doğrultusunda yükseköğretim kurumlarında spor eğitimi alan öğrencilerin
öğrenme stillerinin belirlenmesi, öğretim programları ve ders içerikleri hazırlanırken
öğrencilerin yatkın oldukları öğrenme stillerinin göz önünde bulundurulması ve farklı
öğrenme stillerine yatkın öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda göre ders içeriklerinin
düzenlenmesi önerilebilir. Böylece yükseköğretim kurumlarında verilen spor eğitiminin
kalitesinin artabileceği ön görülmektedir.