eArşiv@Adu

Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ve hasta beklentileri konusunda bir uygulama (Aydın Devlet Hastanesi üzerine bir çalışma)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sayın, Esin
dc.contributor.author Karaca, Şükran
dc.date.accessioned 2015-07-23T09:46:03Z
dc.date.available 2015-07-23T09:46:03Z
dc.date.issued 2014-01-01
dc.identifier.uri http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49278773&idt=1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/395
dc.description.abstract Günümüzde, hizmet yarışının öne çıktığı işletmelerde, artan rekabet sonucu, sağlık işletmelerinde de, kalitenin önemi daha da artmıştır. İnsanları hastalıklardan korumak ve hastalıkları tedavi etme görevini üstlenmiş olan hastaneler açısından sağlık alanında giderek artan özel girişimler sonucunda yoğun bir rekabet ortamı doğmuştur. Sağlık kurumlarında, hizmette kalitenin en önemli göstergesi hasta memnuniyetidir. Hasta memnuniyetini arttırmak için, hastaneler hizmette kaliteyi de her geçen gün arttırma ve iyileştirme yoluna gitmektedirler. Hasta tatmininin kaliteli sağlık hizmeti sunumu ile sağladığı gerçeği göz önüne alınırsa kaliteli sağlık hizmeti üretebilen hastane öncü olabilme özelliklerinden birine sahip olacaktır. Sağlık işletmelerinin rekabet üstünlüğü kazanabilmeleri ve sürekliliği için hizmet kalitesinin tanımlanması, ölçülmesi ve bu doğrultuda hizmet kalitesinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, araştırmanın teorik alt yapısını oluşturan kalite kavramı, sağlık hizmetlerinde kalite ve hasta memnuniyeti kavramları üzerinde durulmuştur. Bu çalışma Aydın Devlet Hastanesi' nden rastgele seçilen 500 kişi üzerinde, hastaların hastane hizmet kalitesine ilişkin beklentilerini ilgili kaynaklar taranarak; hastaların bilgi alma, kendileriyle ilgili kararlara katılma ve tercih hakkını kullanma, tıbbi hizmetler ve yönetsel hizmetler konusundaki beklentilerine yönelik anket çalışması yapılmıştır. Söz konusu ölçekten anlamlı sonuçlar çıkarabilmek, literatüre katkı yapabilmek amacıyla ölçeğin güvenilirlik boyutu dikkate alınmıştır. Sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetinin yeri ve önemi incelenmiştir. Uygulanan anketle Aydın Devlet Hastanesi tarafından sunulan sağlık hizmetlerinin ne ölçüde yeterli olduğu, hastaların hizmet alımı sonrasında aldıkları hizmetten ne kadar tatmin oldukları ve memnuniyet dereceleri, hangi alanlarda sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmeye çalışılmıştır. As a result of ever-increasing competition businesses where the race for service takes the lead, the importance of quality in health institutions has become even more obvious. Undertaken the task of treating people with illnesses and diseases, protect the health field in terms of hospitals increasingly intense competitive environment as a result of private initiatives emerged.The indicator of quality in health institutions is the satisfaction of patients. So as to increase the satisfaction of patients, hospitals seek to increase their quality of service day by day. Hospitals that satisfies patients expectations are generally customers first choice. In this way these hospitals can make a difference from others to be chosen . For the competitive advantage and stability of health institutions, the definition, measurement and development of the quality of service is of utmost importance. This study stressed the concepts of quality, which formed the theoretical infrastructure of this study, quality in healthcare services and patient satisfactionThis study Aydin State Hospital from the randomly selected 500 people from over, the patients' expectations regarding the quality of hospital services should be compiled and all the patients to obtain information, and prefer them to participate in decisions about the right to use, to the expectations of medical services and administrative services survey was conducted. The reliability dimension of the scale of satisfaction has been considered in order to draw meaningful conclusions from the said scale. The survey, which was conducted, aimed at determining the degree of sufficiency of the healthcare service provided by Aydın State Hospital, the extent of satisfaction by the patients following the service they have received, and their satisfaction degrees, and the fields they encountered with problems. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi tr_TR
dc.subject Hastane tr_TR
dc.subject hasta tr_TR
dc.subject hizmet tr_TR
dc.subject kalite tr_TR
dc.subject beklenti tr_TR
dc.subject Hospital tr_TR
dc.subject patient tr_TR
dc.subject service tr_TR
dc.subject quality tr_TR
dc.subject expectation tr_TR
dc.title Sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ve hasta beklentileri konusunda bir uygulama (Aydın Devlet Hastanesi üzerine bir çalışma) tr_TR
dc.title.alternative A practice on quality management and patient expectations in health care (A study apropos of Aydın State Hospital) tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster