eArşiv@Adu

İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özsoy, Nesrin
dc.contributor.author Çakır, Yunus
dc.date.accessioned 2020-08-11T13:28:09Z
dc.date.available 2020-08-11T13:28:09Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11607/3882
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Çalışmada nicel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İzmir ve ilçelerinde bulunan ilkokullarda, 4.sınıf düzeyinde öğrenim gören 422 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında ölçek geliştirme öncesinde veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan 62 maddelik anket formu kullanılmıştır. Verilerin elde edilmesinden sonra bilgisayar ortamında analiz aşamasına geçilmiştir. Analiz aşamasında yapı geçerliği bakımından faktör analizi türlerinden açımlayıcı faktör analizi, güvenirlik bakımından ise iç tutarlılık katsayısı hesaplaması ve madde analizleri yapılmıştır. Yapı geçerliği için yapılan faktör analizi sonucunda, ölçeğin 26 madde ve 4 faktörden oluşan bir yapıya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Ölçeğin güvenirliğine ilişkin olarak Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .912 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca madde analiziyle ilgili olarak madde-toplam puan korelasyonlarına dayalı analiz sonucunda ölçekte yer alan maddeler arasında .30’un altında değere sahip herhangi bir madde bulunmadığı ve alt-üst grup ortalamaları farkına dayalı madde analizleri sonucunda elde edilen maddelere ait t değerlerinin tümünün (p<0.001) anlamlı oldukları görülmüştür. Sonuç olarak, çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında, matematik dersinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik olarak geliştirilmesi hedeflenen ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu ortaya konulmuştur tr_TR
dc.description.tableofcontents İÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI ....................................................................................... iii BİLİMSEL ETİK BİLDİRİM SAYFASI ........................................................................ v ÖZET................................................................................................................................. vii ABSTRACT...................................................................................................................... ix ÖNSÖZ ............................................................................................................................. xi TABLOLAR DİZİNİ ........................................................................................................ xvi GRAFİKLER DİZİNİ ...................................................................................................... xvi EKLER DİZİNİ ................................................................................................................ xviii KISALTMALAR DİZİNİ ................................................................................................ xx GİRİŞ ................................................................................................................................ 1 1.BÖLÜM ........................................................................................................................ 7 1. KURAMSAL AÇIKLAMALAR VE İLGİLİ ARAŞTIRMALAR ........................... 7 1.1. Kuramsal Açıklamalar ............................................................................................... 7 1.1.1. Eğitim Teknolojisi ................................................................................................ 7 1.1.1.1. Eğitim Teknolojisinin Yararları .............................................................. 8 1.1.1.2. Öğretim Teknolojisi ................................................................................. 9 1.1.2. Eğitim ve Bilgi Teknolojileri ............................................................................... 9 1.1.2.1. Bilgisayarlı Öğretim Yöntemleri ............................................................ 10 1.1.2.1.1. Bilgisayar Temelli Öğretim ..................................................... 11 1.1.2.1.2. Bilgisayar Destekli Öğretim .................................................... 11 1.1.2.1.2.1. Bilgisayar Destekli Öğretimin Yararları ............. 12 1.1.2.1.2.2. Bilgisayar Destekli Öğretimin Sınırlılıkları ........ 13 1.1.2.2. Uzaktan Eğitim ........................................................................................ 14 1.1.2.3. E-Öğrenme ............................................................................................... 15 1.1.2.4. Mobil Öğrenme ........................................................................................ 17 1.1.2.4.1. Mobil Öğrenme Uygulamaları ............................................... 20 1.1.2.4.2. Mobil Öğrenmede Kullanılan Araçlar ................................... 21 1.1.2.4.3. Mobil Cihazlarda Kullanılan İşletim Sistemleri .................... 22 1.1.2.4.4. Mobil Bağlantı Teknolojileri .................................................. 23 1.1.2.4.5. Mobil Okuryazarlık ................................................................ 24 1.1.2.4.6. Mobil Öğrenmenin Geleceği .................................................. 25 1.1.2.4.7. Mobil Öğrenmenin Avantajları .............................................. 27 1.1.2.4.8. Mobil Öğrenmenin Dezavantajları ........................................ 28 xiv 1.1.2.4.9. Dünyada Mobil Öğrenme Projeleri ve Uygulamaları .......... 29 1.1.2.4.10. Türkiye’de Mobil Öğrenme Projeleri ve Uygulamaları ..... 31 1.1.3. Milli Eğitim Programına Göre Matematik Eğitiminin Amaçları ................... 33 1.1.4. Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımı ................................................. 35 1.1.5. Matematik Öğretimi ve Mobil Öğrenme ......................................................... 36 1.2. İlgili Araştırmalar ............................................................................................................ 38 2. BÖLÜM ............................................................................................................................. 49 2. YÖNTEM ........................................................................................................................... 49 2.1. Araştırmanın Modeli ............................................................................................ 49 2.2. Evren ve Örneklem ............................................................................................... 49 2.2.1. Örnekleme Ait Demografik Özellikler ....................................................... 49 2.3. Veri Toplama Aracı .............................................................................................. 51 2.4. Ölçeğin Geliştirilme Süreci ........................................................................................ 52 2.5. Verilerin Analizi .................................................................................................... 52 3. BÖLÜM ....................................................................................................................... 53 3. BULGULAR VE YORUM .......................................................................................... 53 3.1. Ölçeğin Geçerliğine Ait Bulgular ..................................................................... 53 3.1.1. Kapsam Geçerliği ........................................................................................ 53 3.1.2. Yapı Geçerliği ............................................................................................. 54 3.1.2.1. Faktör Analizi ................................................................................ 54 3.2. Ölçeğin Güvenirliğine Ait Bulgular ..................................................................... 67 3.2.1. İç Tutarlılık Katsayısı ................................................................................. 67 3.2.2. Madde Analizi ............................................................................................. 68 3.3. Nihai Ölçek Formunun Oluşturulması ................................................................. 69 4. TARTIŞMA VE SONUÇ ......................................................................................... 72 5. KAYNAKLAR ........................................................................................................... 78 6. EKLER ....................................................................................................................... 88 ÖZGEÇMİŞ ......................................................................................................................... 96 tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mobil öğrenme, mobil öğrenme ölçeği, matematik dersinde mobil öğrenme. tr_TR
dc.title İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Aydın Adnan Menderes Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster